Lendületben van a Fisker, hiszen a már rendelhető Ocean mellé három újabb modellt mutattak be. Az Alaska pick-up és a Ronin kupé-kabrió mellett a kompakt méretű Pear lesz a legolcsóbb, ezért ez lehet a legnépszerűbb is.
Európában is kapható lesz a dán dizájner Henrik Fisker elektromos autója, az Ocean, ami mellé három újabb modellt mutatott be az autómárkája. Az amerikai piacon fontos Alaska és az ezer lóerős, nyitható tetős Ronin mellett talán a legérdekesebb a Pear, ami a legkisebb méretű, és éppen a kedvező árának köszönheti majd a népszerűségét.
A Pear természetesen a körtéről kapta a nevét, de egyben a Personal Electric Automotive Revolution rövidítése is.
Húsz centivel rövidebb, mint az Ocean, de a 4,55 méteres hosszát inkább csak a Fisker kínálatán belül nevezhetjük kicsinek. A Pear ezzel az egyik legkeresettebb kategóriába érkezik, olyan riválisok mellé, mint a Tesla Model Y és a Volkswagen ID.4.
A Fisker kétféle akkumulátorcsomaggal kínálja majd az autót, és már a kisebbel is 320 kilométer a hatótáv, míg a nagyobbal 560 kilométert is megtehet a Pear egy feltöltéssel. A hátsókerék-meghajtású és összkerékhajtásos modellek közül
az erősebb 6,8 másodperc alatt gyorsul százra, de a Fisker egy ennél is izmosabb csúcsmodellel készül a jövőben.
Utasterében akár hatan is utazhatnak, az első utasülésen ugyanis ketten is elférnek. Az üléseket lehajtva lounge teret lehet kialakítani, a forgatható 17,1 colos kijelzőn ekkor filmeket is lehet nézni. A Pear legérdekesebb része mégis
a Houdini névre keresztelt csomagtérajtó, amely a lökhárítóba csúsztatható, így könnyebben hozzáférni a poggyászokhoz.
Az idei szeptemberi müncheni autószalonon már a sorozatgyártásra kész modellhez nagyon közeli változatot állítja ki a Fisker, de a Pear bevezetésére egy kicsit még várnunk kell, a gyártása ugyanis csak 2025-ben kezdődik. Az árát azonban már belőtték,
a Fisker az alapmodellt 29 900 dollárért kínálná majd az Egyesült Államokban.
Ez is érdekelhet: