
Irgalmatlanul erős V8-as motorral, hangos kipufogóval és kemény futóművel a Shelby GT350-es a pályanapra reszelt Ford Mustang.
Minden eddiginél jobb lett a modern Ford Mustang, mely már jóval több egy sima amerikai autónál. Ez tényleg egy komoly sportkupé, amit a Shelby American keményebb futóművel és több mint 800 lóerős kompresszoros V8-assal felkészített arra, hogy a versenypályán olyan ütős legyen, mint egy M4-es BMW.
Mindennapokban is használható izomautó a Shelby GT350-es, amivel simán meg lehet támadni egy versenypályát a hétvégén.
Carroll Shelby még az ötvenes évek végén szállt be egy sportautókkal foglalkozó kereskedésbe Dallasban, de nem sokkal később, a hatvanas évek elején már a saját kaliforniai műhelyében alakította át az AC Ace-eket, melyekbe a Ford V8-as motorja és a Borg Warnertől származó váltó került. Ezek után jött a GT40 projekt, hogy a Ford megverhesse a Ferrarit a világ leghíresebb 24 órás versenyén Le Mans-ban.
Ebben a korszakban kezdett virágzásnak indulni a Shelby American, ebben pedig nagy szerepe volt az 1964-ben bemutatott Ford Mustangnak is. A megfizethető áron kínált csinos és sportos autó azonnal népszerű lett, a Shelby pedig hamar elkészítette a hétvégi pályanapokra hegyezett GT350-est. Ennek az autónak az utódja az S650-es kódú Ford Mustangból reszelt, jóval izmosabb GT350 és GT350R.
Ellentétben a korábbi generációval, ezt a Shelby GT350-est már nem a közvetlenül Ford kínálja, helyette a Mach 1-est váltó Dark Horse lett a sportosabbik modell. Éppen ezért ezen az autón mindenhol Shelby emblémák díszelegnek, a karosszérián két hosszában futó csík húz végig, a nyolchengeres motor pedig egy Borla kipufogó rendszeren keresztül ordít. A GT350R-en karbon aerodinamikai elemek vannak és állítható futóművet lehet tekergetni a pályanapi bevetés előtt.
Nem síkforgattyús főtengelyes V8-as kerül a GT350-esekbe, hanem a Mustang GT-ből származó 5,0 literes motor, mely kompresszor nélkül 487 lóerős. A Shelby azonban vonyító, 3,0 literes Whipple kompresszorral az igazi, ezzel már 821 lóerőt tud a GT350, a GT350R pedig több mint 842 lovas. Ezek elérhetőek hatfokozatú kézi váltóval. Ennél többet azonban még nem árult el a Shelby American, pedig az amerikai izomautók között a legnagyobb villantás egy idő a negyedmérföldes távon.
Ez is érdekelhet: