A Ford és a Volkswagen együttműködésének egyik eredménye az új Transit Connect, ami a kompakt méretű áruszállítók közt is egyedülállónak számít, hiszen a Volkswagennél is előbb kapta meg a konnektorról tölthető hajtást.
Mostanra már több gyümölcse is van a Ford és a Volkswagen együttműködésének. Az új Amarok nem más, mint a Ranger testvérmodellje, az új, tisztán elektromos hajtású Explorer az ID.4 alapjára épül, a Tourneo Connect pedig a Caddy átalakításával született. Most pedig itt a haszonjármű-változata, a Transit Connect, ami még a Caddyhez képest is újat mutat.
Persze a Ford kompakt méretű áruszállítója is rendelhető a kétliteres turbódízellel, ami 102 és 122 lóerős változatban készül, a hatfokozatú kézi helyett hétsebességes DSG-vel is.
Még érdekesebb azonban, hogy a Transit Connect még a VW-nél is előbb kapja meg a plug-in hibrid hajtást, amit a Volkswagen-csoport személyautóiból ismerünk.
Az új hibrid rendszer az 1,5 literes turbós benzinmotorból, egy elektromotorból és egy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóból áll. A kombinált teljesítménye 150 lóerő, a maximum nyomatéka 350 Nm, ami még a dízelekkel szemben is elég jól hangzik.
A plug-in hibrid Transit Connect képes akár 110 kilométert is megtenni tisztán elektromosan.
Az akkumulátort 50 kilowattal is lehet tölteni, ezért a villámtöltőnél nem kell sokat várakozni, és a teherbírás terén sem kell nagy kompromisszumot kötni, a dízelhez képest a kapacitás 820-ról csak 770 kilogrammra csökkent. Nem tévedhetünk nagyot, ha azt mondjuk, hogy hamarosan a személyszállító Tourneo Connect és az alapokat adó Caddy is megkapja a plug-in hibrid hajtást.
Ez is érdekelhet: