Öreg brit roadsternek tűnik ez az MGA, de ez csak a látszat, mert a részletek már elárulják, hogy a Frontline Cars restomodja jóval többet tud, mint az ötvenes években.

1955 szeptemberében mutatta be az MG a frankfurti autószalonon a TF-et váltó MGA roadstert, mely látványosan modernebb formájú és technikájú autó volt az elődjénél. Lágyabb aerodinamikus vonalai és a karosszériába simuló sárvédői már egyértelműen egy új korszaknak szóltak, az új alváz miatt pedig az utasoknak több helye lett és a mélyebb üléspozíció miatt nagyobb öröm vezetni. Éppen ezért olyan könnyű modernebb formában tálalni, ahogyan azt a Frontline is teszi.

Sokan vágynak a veterán autóra, de nem mindenki szeretné érezni, hogy öreg autót vezet.

Pontosan erre a problémára ad megoldást a restomod műfaja, melyben egy klasszikust frissítenek fel modern technikával. Ebben az MGA-ben egy 2,0 literes, négyhengeres Ford Duratec motor van, mely 228 lóerővel és 241 newtonméter nyomatékkal és egy Mazda kézi váltóval kerül az autóba. Ezzel a 815 kilogrammos MGA nagyjából 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/óra.

Ez nagyon intenzív élmény egy ekkora autóban, de akiknek még ez sem elég, azoknak van 2,5 literes változat is 290 lóerővel és 330 newtonméter nyomatékkal. Valamivel 4 másodperc feletti százas sprinttel és szintén 250 km/órás végsebességgel. A Frontline ezekhez igazította a futóművet (kidobták belőle a laprugót), a differenciálművet (részlegesen önzáró lett) és a fékeket is.

Tökéletes restaurálás után kerül be a friss technika az MGA roadsterekbe.

Rendelhető hozzá modern hifi, LED-es fényszórók, klíma és vezeték nélküli töltő is az okostelefonnak, de sokkal jobban passzol az MGA-hez, hogy retró Smiths órákat szerelnek a műszerfalra és fa karimájú háromküllős sportkormány van a vezető előtt.

Ezek az autók meghatározó elemei az egész autós kultúrának, amit nagyon jól mutat, hogy az ehhez hasonló kétüléses, nyitható tetős brit sportautók inspirálták a Mazda MX-5-öst is, meg még számtalan hasonló roadstert. Ennek az autónak a nagyon távoli rokona az MG Cyberster, ami ezt az élményt próbálja átmenteni az elektromos autók korába.

Ez is érdekelhet:

Csodálatos Speedstert épített a Porsche egy 30 éves 911-esből

1995-ben kettő 993-as Speedster épült, a harmadikat pedig egy olasz tervezőnek készítették.

Bitang izmos formában tér vissza az első Ford Escort

Sokunk kedvenc Fordja, a piskóta Escort jobb formában van, mint valaha.

Csodálatos restomod a Cyan Racing 420 lovas Volvo P1800-asa

Versenytechnika, szívdöglesztő csomagolásban, 250 millióért.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés