A Civic még mindig az egyik legjobb kompakt hibrid, amit kapni lehet. Három év után faceliftet kapott az autó. Jönnek a részletek és a friss vezetési élmény.

Személyes kapcsolatom a Civickel valamikor a 90-es években kezdődött. Akkoriban a gömbölyű VTEC motoros modellek uralták az utcát, és azok az autók olyan mély nyomot hagytak bennem, hogy azóta is hajlandó vagyok megbocsátani a Hondának, ha néha máshogy fejleszt, mint ahogy azt a benzinnel és kipufogófüsttel átitatott szívem szeretné. Mert hát, valljuk be, ma már nem éri meg egy nyolcezret forgó, visító szívómotort kifejleszteni, bármennyire is fáj kimondani.

Az autóipart mostanra teljesen megfojtják a korlátozások: károsanyagkibocsátási-normák, erőből tolt villanyosítás, érintőképernyők. Az autózás élvezetét pedig úgy irtják, mint valami fertőző betegséget. Szóval kénytelen vagyok elfogadni, hogy az új Civicből sincs már klasszikus, visító 1,6-os, hanem csak 2,0 literes hibrid, fokozat nélküli automatával, ami a váltást is csak szimulálni tudja.

Mindez papíron lehangoló, de valójában a Civic továbbra is az egyik legjobb hibrid kompakt, amit vezetni lehet.

Facelift vagy csak botox?

A mostani, 11. generáció 2022-ben jelent meg, és az európai piacokon azóta is szépen fogy. Ennek fényében kicsit értetlenül áll az ember az idei modellfrissítés előtt, mert tényleg nem volt rá különösebb szükség. De hát az autóiparban vannak szabályok, és az egyik az, hogy három év után muszáj hozzányúlni az autóhoz, akkor is, ha nincs sok értelme.

Így történt most is: új lökhárítók, új színek, új díszlécek – és kész is a facelift.

A Seabed Blue névre keresztelt új árnyalat tényleg jól mutat, jobban kiemeli a Civic letisztult formáit. A hűtőmaszk és a légbeömlők fényes fekete színt kaptak, a ködlámpákat elhagyták, mert a továbbfejlesztett LED-fényszórók minden körülmények között elég fényt adnak.

A beltérben sem forradalom történt, inkább finomhangolás: fekete tetőkárpit, matt króm betétek, új hangulatvilágítás az Advance kivitelben, vezeték nélküli telefontöltő az Elegance szinttől. A Honda továbbra is tartja magát ahhoz, amiért szeretjük: tekerők, gombok, normális fizikai kezelőszervek.

Vezetni még mindig öröm

A játékos, etyeki bemutatón nem az volt a cél, hogy padlógázzal hasítsuk végig a környéket, inkább hogy ráérezzünk, mit tud a hibrid hajtás a valóságban. Az autó itt is csak eszköz volt – hogy például megtudjuk, Kossuth Lajos mikor élt Tinnyén, és mikor állítottak neki ott szobrot. Vagy hogy Szomor és Gyermely között mennyire jó autózni, mert tényleg az.

Az első szakaszban az idővel versenyeztünk, a másodikban inkább a Civic kényelmét és takarékosságát élveztük. True story: 5,2 literes fogyasztás jött ki vegyes használatban, ami bőven elég ahhoz, hogy elmenjünk a világ végéig.

Ebben nagy szerepe van a körülbelül 1 kWh-s akkumulátornak, amivel a Civic képes pár kilométert csak villannyal megtenni, és ha épp sietni kell, akkor az elektromos motor nyomatéka segít a gyorsulásban. A 0-100-as sprint 7,8 másodperc, de nem ez a lényeg – hanem az, hogy a gyorsulás teljesen lineáris, semmi rántás, semmi lyuk, csak sima, selymes erő.

Ismerős, mint minden Honda

Mostanra a Honda-crossoverek (ZR-V, CR-V) uralják a mindennapjainkat itt a Playernél, így amikor beültem a Civicbe, kicsit olyan érzés volt, mintha hazatértem volna. Minden ismerős, minden a helyén van, és valahogy az egész autóban ott van az a tipikus Honda-érzés. Nem nyomja agyon a belteret egy hatalmas képernyő, a fűtést gombokkal és tekerőkkel lehet állítani. Ez a nosztalgikus, igaziautó-érzés azonnal hatalmába kerít.

A Honda Sensing biztonsági rendszer szinte mindent lát, az automatikusan elsötétedő visszapillantó már az Elegance verzióba is bekerült, és bár ezek a frissítések nem látványosak, a Civic így is az egyik legkomplettebb hibrid a kategóriában.

És a végén a tanulság

Elsőként teljesítettük a játék összes feladatát, de a győzelem elment. Nem kellett volna hinni a mesterséges intelligencia válaszainak.

Az új Civic már kapható, 16 millió forinttól indul, és továbbra is az egyik legjobb kompromisszum azoknak, akik szeretik az autózást, de nem akarnak beleőrülni a szabályokba.

És a Prelude megvan? Ott még több vezetési élményt kapsz, ha hajlandó vagy némi kompromisszumot kötni a térkínálat terén.

Ez is érdekelhet:

Az elveszett lóerők nyomában – Honda Prelude-vezetés

A Honda 25 év után feltámasztotta a Prelude-öt, és ami a legszebb, nem torzította el.

Mit tud a plug-in hibrid CR-V, ha hosszú az út? – Honda CR-V e:PHEV-teszt

Közel 25 millió forint a plug-in hibrid CR-V – mi jár ennyi pénzért?

A Honda szerint Európa legjobb útjaiból kilenc Magyarországon található

Magyarország egy igazi autós paradicsom – a Honda legalábbis ezt állítja.

A gazdaságos kisautótól az izgalmas sportkompaktig – a Honda Civic-sztori

50 éves a Honda Civic, mutatjuk a tizenegy generáció történetét.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés