A Hyundai éppen egy hónapja mutatta be a Santa Fe ötödik generációját, ami karakteres kockaforma külsőt kapott, nagyobb és tágasabb is lett. Az első képek után pedig megérkeztek a részletek is róla.
Megszokhattuk már a Hyundaitól, hogy újabban elég különleges formájú autókkal áll elő, elég csak az Ioniq 5-re is Ioniq 6-ra gondolni. Most pedig a márka egyik legrégebb óta gyártásban lévő sorozata, az európai kínálat csúcsmodelljének számító Santa Fe öltött egészen egyedi külsőt. A kockaforma SUV-ről az első képek után befutottak a főbb adatok is.
Nem mintha eddig ne lett volna elég nagy, de a Santa Fe most egy kicsivel még nagyobb lett.
A hossza 4,5 centivel 4,83 méteresre nőtt, a tengelytávja pedig öt centivel 2,81 méteresre. A Santa Fe ezzel öt üléssel 725 literes csomagtartót kínál, kilencven literrel nagyobbat az elődjénél, minden irányban bővült a térkínálat, még a harmadik üléssorban is.
A Santa Fe a kategória legtágasabb utasterét ígéri, és a szolgáltatásaival is igyekszik kényelmesebbé tenni az utazást. A belső teret hatüléses konfigurációval is lehet kérni, két fotellel a második sorban, az első ülések lábtartós pihenőmódba dönthetők,
a lehajtott hátsó üléstámlákkal létrejövő hatalmas teret pedig kimondottan kempingezésre ajánlja a Hyundai.
Más piacokon 2,5 literes szívó- és turbómotorral is kínálják, de az európai kereskedésekbe csakis hibrid hajtással jön a Santa Fe. A hibrid és a plug-in hibrid változatban is az 1,6 literes, turbós benzinmotor dolgozik, hatfokozatú automata váltóval, 160 és 180 lóerővel,
a rendszer teljesítménye várhatóan 230 lóerő lesz a hibridben, és 265 lóerő a plug-in hibridben.
Az opciók közt a legújabb vezetéstámogató asszisztensek mellett olyan érdekességeket találunk, mint az egyszerre két készüléket is tölteni képes vezeték nélküli töltőpad, vagy az UV-C fertőtlenítő rekesz. Európában egy kicsit még várnunk kell arra, hogy megpillanthassuk az új Santa Fét, az első példányok 2024-ben érkeznek a kontinensre.
Ez is érdekelhet: