Merész lépésre szánta el magát a Hyundai, és vadonatúj stílust talált ki az európai kínálat legnagyobb szabadidő-autójához. Az új Santa Fe meglepően kockaforma karosszériája rendkívül feltűnő lett.

Már egyre inkább megszoktuk, hogy extravagáns formájú autókkal áll elő a Hyundai, elég csak az Ioniq 5 szögletes és az Ioniq 6 áramvonalas dizájnjára gondolni, de a koreai márka mindig újra képes meglepni minket. Ezúttal az európai kínálat legnagyobb szabadidő-autója, a Santa Fe megújulásán volt a sor, és a Hyundai olyan formatervet készített hozzá, ami minden, csak nem szerény.

Már több mint húsz éve, hogy megjelent a Hyundai első szabadidő-terepjárója, amit a mexikói Santa Fe városáról neveztek el
A jelenleg kapható Santa Fe is formás darab, de az új ennél sokkal feltűnőbb külsőt kapott
A Santa Fe volt a Hyundai egyik első lépése a nagyobb kategóriák felé, egyben a márka első szabadidő-terepjárója is.

Még 2001-ben jelent meg az első generációja, a jelenleg is kapható negyedik szériát pedig 2018-ban mutatták be, és két évvel később annyira alaposan felfrissítették, hogy teljesen új padlólemezre épült, ami már a hibrid hajtással is kompatibilis.

Az első képek alapján a vadonatúj Santa Fe elég látványos jelenség lett, az elődje ívelt vonalai határozott szögletes éleknek adták át a helyüket, amiket egy korábbi elektromos tanulmányautó, az Ioniq 7 előzetesének számító Seven Concept stílusa inspirált.

A fényszórók és a mélyre került hátsó lámpák H-alakú betétjei is a márka nevét idézik.

Kockaforma karosszériáján a hosszú, szinte vízszintes motorházfedél, a meredek szögben álló szélvédő és a szögletes hátsó rész az oldalablakok színre fújt betétjeivel minket az új Land Rover Defenderre emlékeztet.

A Santa Fe azonban nem igazi kőkemény terepjáró, hanem egy tágas és kényelmes hétüléses SUV lesz.

Megmutatta a belső teret is a Hyundai, és a műszerfalat az új Santa Fében is két 12,3 colos színes képernyő alkotja, de a középkonzolon megmaradt a klímaberendezés kezelőfelülete is. A képek szerint tárolóhelyből rengeteg lesz az autóban,

a síkba döntött hátsó ülések helyén pedig kempingezéshez is elég hely marad.

A műszaki tartalomról egyelőre nem árult el részleteket a Hyundai, de nem tévedhetünk, ha azt mondjuk, hogy plug-in hibrid hajtással jön az új Santa Fe. Az első képek közzététele után már nem kell sokat várnunk a részletekre, várhatóan augusztusban teljes egészében bemutatják a Hyundai új csúcsmodelljét.

Ez is érdekelhet:

Mindent bevet a Hyundai Ioniq 5 N

Feltűnő, erős, gyors, és elektromos.

Szinte kinőtte a kategóriáját az új Hyundai Kona Electric

Most az új Kona elektromos változatáról árult el részleteket a Hyundai.

610 kilométeres hatótávval jön az új Hyundai Ioniq 6

Részletek is kiderültek az áramvonalas szedánról.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában