Miért bajlódnál egy elektromos autó töltőkábelének összetekerésével és elpakolásával, ha egyszerűen ki is lehetne húzni a vezetéket, mint egy porszívóból? A megoldás elterjedését ígéri a Stellantis, ami azért felvet néhány kérdést.

Miért nem lehet az autóból kihúzni a kábelt, mint egy porszívóból? Gyakran merült fel ez a kérdés az elektromos autókkal kapcsolatban, és tényleg, miért nem? Az autóhoz adott kábeleket ugyanis minden használat után fel kellene tekerni és elpakolni, de nem minden típusban alakítottak ki neki helyet. Mi van, ha töltés közben sáros lett, vagy ha a megpakolt csomagtér padlója alatt van a kábel? Csupa kellemetlenség, amire eddig kevés jó megoldás született.

A plug-in hibrid és elektromos autók használatának egyik kellemetlensége a töltőkábel tekergetése és pakolgatása
Ötletes megoldás az Enyaq hátuljában lévő kábeltartó táska, de ehhez gondosan fel kell tekerni a kábelt
Jó ötletnek tűnik a csomagtér padlója alá rejteni az összetekert kábeleket, de csomagokkal megpakolva bajos elővenni

Ha az autó orrában is van csomagtartó, akkor oda el lehet különíteni a koszos kábelt, de feltekerni akkor is fel kell, különben legközelebb bogozhatod ki, amikor tölteni szeretnél. A kábel tisztítására a Skodának van egy ötletes szivacsos kábeltisztító eszköze, de tényleg, ki szeretne ezzel bajlódni?

Megoldás lenne, ha egyszerűen ki lehetne húzni a kábelt, mint egy porszívóból, majd ha végeztünk a töltéssel, akkor ugyanilyen egyszerűen feltekerni.
Lehet, hogy nem tudtad, de egy pár elektromos autóban már most is így működik a dolog.

Az első a 2011-ben bemutatott Renault Twizy volt, a nem teljesen zárt, tandemüléses autócska orrából lehetett előhúzni a kábelt. Szintén ezt a megoldást használja a 2020-ban megjelent Citroën Ami és testvérmodelljei, az Opel Rocks és Fiat Topolino, ahol az ajtó mögött bújik meg a kábel, míg a most leleplezett Fiat Grande Pandának az orrából lehet előhúzni.

A Topolino kábele tényleg úgy húzható elő, mint egy porszívóból, de csak 230 voltos konnektorba jó
Újdonság a Grande Panda spirális kábele, amit utcai oszlophoz lehet csatlakoztatni

A többek közt a Citroën, Fiat és Opel márkákat is birtokló Stellantis vezére, Carlos Tavares egy interjúban elárulta, hogy

a jövőben több elektromos autójuknál is számíthatunk hasonló integrált töltőkábeles megoldásra.

A gyakorlati megvalósítása azonban egyelőre felvet néhány kérdést. Az elektromos autókhoz ugyanis általában többféle töltőkábelt adnak, különböző vastagságú és csatlakozójú kábel kell a 230 voltos konnektorról való töltéshez, és külön az utcai oszlopról való AC töltéshez.

A legapróbb mopedautók esetében ez nem jelent problémát, hiszen a Twizy akkumulátora csak 6 kilowattórás, míg az Ami, a Rocks és a Topolino egy 5,5 kilowattórás akkut kapott, amit a háztartási konnektorról lehet tölteni. A Grande Panda esetében az utcai oszlopokhoz és otthoni fali töltőhöz való kábelt lehet kihúzni az orrából, a 230 voltos töltő kábelét továbbra is tekerni kell. Bármi is lesz a végső megoldás, mi az autóból kihúzható kábelek terjedése mellett vagyunk.

Ez is érdekelhet:

Saját elektromos töltőállomás-hálózatot épít ki a Mercedes-Benz

A Tesla Supercharger mintájára a Mercedesnek is lesz saját töltőhálózata.

Sokkal inkább cuki, mint autó a Fiat Topolino

Ez itt a legaranyosabb elektromos mopedautó.

Olaszosan vidám stílussal hódít a Fiat Grande Panda Elettrica

Játék a színekkel és formákkal, a múlttal és a jövővel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Záróvonalon át előzött, index nélkül bevágott, majd büntetőfékezett egy taxis Budapesten

Így dobnak meg negyedmisivel a Suzukinál, ha új autót vennél

A Red Bull miután kirúgta Ricciardót: Több voltál, mint egy egyszerű F1-es pilóta

További cikkeink a témában