Itt volt az ideje a megújulásnak a Jeep kompakt szabadidő-terepjárójánál, és a Compass harmadik generációja minden eddiginél jobban sikerült. Nagyobb és tágasabb lett, nem felejtette el a terepjáró-képességeket sem, de plug-in hibrid és most először teljesen elektromos változatban is kapható lesz.

Nem indult valami jól a Compass karrierje, hiszen a Jeep kompakt szabadidő-terepjárójának 2006-ban bemutatott első generációja elég bumfordi volt, és a törésteszten sem szerepelt túl jól. Öt évvel később előbb a formáját tették rendbe egy ráncfelvarrással, majd 2016-ban jött a második generáció, ahol már a technikáját sem érhette kritika. Nem volt baj vele, de a Compass mostanra egy kicsit lemaradt, itt volt az ideje a modellváltásnak.

A Compass eddig így nézett ki. A 2002-ben bemutatott koncepciója (lent) még egészen menő volt, de a szériaváltozat elég csúnyácska lett, amin a ráncfelvarrás csak kicsit tudott javítani

A Jeepnél rendesen nekifeküdtek, és alaposan kidolgozták a feladatot, ezzel az új Compass minden téren jobb lett az elődjénél. Mivel teljesen új alapokra épült, a Stellantis azon platformjára, ami többek közt a Citroën C5 Aircross, a Peugeot 3008 és az Opel Grandland alapját is adja, ezért a legmodernebb hajtásláncokat és felszereléseket is megkaphatta a Jeep középső mindenese, ami az Avenger után igazi sikermodellé léphet elő.

Igazi Jeep lehet

Az új Compasst első pillantásra Jeepnek ismerheted fel. Megvan a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszkja, az elektromos változatban burkolt formában, és a hátsó lámpái is a Jeepre jellemző benzineskanna mintájára emlékeztetnek, még ha csak stilizált formában is. Szögletes kerékjárataival, határozott vonalaival és terepjárósan szögletes, mégis letisztázott formájával az elődjénél áramvonalasabb új Compass az utóbbi idők egyik legjobban sikerült Jeepje.

Mindemellett nagyobb is lett az elődjénél az új Compass, a hossza 15 centivel 4,55 méteresre nőtt,

a magassága három centivel nagyobb, 1,65 méteres. Nagyot nőtt a tengelytávja, 2,64-ről 2,8 méteresre, és ebből hat centi a hátsó lábteret bővítette. 45 literrel nagyobb lett a csomagtartója is, immár 550 literes, és az elektromos hajtású változatnak az orrában is van egy 34 literes raktér, ahová például a töltőkábelt rejtheted.

Hátsó lámpáinak motívuma az utastér dekorációjában is visszaköszön, egyébként a testvérmodellekben látott elemekből rendezték be a belsőt, amivel naprakész lett a Compass. A műszeregység 10 colos, a középső érintőképernyő 16 colos, de maradtak hagyományos kapcsolók is a műszerfalon. Az opciók közt head-up displayt, elektromosan állítható és szellőztethető első üléseket és panorámatetőt is lehet találni.

Könnyebb terepre is mehet

Az új platformnak köszönhetően háromféle hajtáslánc több változatával érhető el az új Compass. Az alapmodell a mild hibrid, ahol az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotort 48 voltos hibrid rendszer egészíti ki 28 lóerős elektromotorral, ezzel 145 lóerő a teljesítménye. Később lesz plug-in hibrid is, amiben már 1,6 literes, négyhengeres a benzinmotor, 195 lóerő a kombinált teljesítmény, és a 80 kilométert is elérheti az elektromos hatótáv.

A Compass most először elektromos autóként is kapható lesz, mindjárt háromféle változatban.

Az alapmodellben 213 lóerős motor hajtja az első kerekeket, a 73 kilowattórás akkumulátorral 500 kilométer a hatótávja, míg a 230 lóerős változat nagyobb, 97 kilowattórás akkut kap, ezzel 650 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. A csúcsmodell a Compass 4xe, amiben hátulra is kerül egy 67 lóerős motor, ezzel 375 lóerő a teljesítménye.

Nem felejtette el örökségét sem a Compass, a márkához méltó módon felkészítették a könnyebb terepjárásra. A 20 fokos első és 26 fokos hátsó terepszögével, 20 centis hasmagasságával elboldogul a legtöbb helyen, ahová be mered vinni, még 40 centis vízen is képes átkelni. Olaszországban gyártják majd, de a világ több táján is sikerre számíthat az új Compass, aminek az európai árai már megvannak, a hibridé 41 900 euróról, az elektromosé 49 900 euróról indul.

Ez is érdekelhet:

Hétvégi kalandorok városi autója a Jeep Avenger 4xe

Nincs kardántengely és osztómű, csak két villanymotor.

Ehhez a Jeep Avengerhez nem töltőoszlop kell, hanem benzinkút

Elektromos mellett már benzinmotoros Avenger is van.

A Wagoneer S az első kizárólag elektromos Jeep

Nagy, erős, gyors, de tölteni kell.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Még jobb lett a világ egyik legnépszerűbb autója, a Toyota RAV4

Libabőrös leszel Ayrton Senna legendás körének onboard-felvételétől

További cikkeink a témában