A nevét már korábban elárulta, most pedig részleteket is elmondott a Škoda az első elektromos hajtásúnak született autójáról. Az Enyaq iV egy tágas szabadidő-autó, ami ötféle változatban érkezik, a csúcsmodell az RS lesz.

A Škoda kínálatában ott van már a zöld rendszámos, konnektorról tölthető hibrid Octavia iV és Superb iV, a cseh márka első elektromos autója a Citigo iV, de az első olyan, amit eleve elektromos autónak terveztek, az Enyaq iV lesz. A tágas szabadidő-autó a Volkswagen-csoport moduláris padlólemezére épül, akárcsak a Volkswagen ID.3.

Az Enyaq iV azonban nem az ID.3 testvére lesz, hanem a szintén bemutatásra váró ID.4-é, ahhoz hasonlóan 4,65 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,62 méter magas, azaz 39 centivel hosszabb a kompakt ID.3-nál. A tengelytávja 2,77 méteres, és

az elektromos hajtáslánc nem foglal sok helyet, ezért az utastere tágasnak ígérkezik, a csomagtartó is nagy az 585 literes értékével.

A Škoda rögtön ötféle változatban kínálja majd az elektromos autóját, a típus neve az akkumulátor kapacitására utal. Az alapmodell az Enyaq iV 50 lesz, aminek a padlójába 52 kilowattos akkumulátor kerül,

a hátsó kerekeket a hátul elhelyezett 148 lóerős elektormotor hajtja, ennek a változatnak 340 kilométer a hatótávja,

méghozzá a valósághoz közelebb álló WLTP mérés szerint.

A következő modell az Enyaq iV 60, amibe 58 kilowattórás akkumulátort szerelnek, az elektromotorja 179 lóerős, a hatótávja 390 kilométer, míg az Enyaq iV 80 akkumulátora már 77 kilowattórás, a motor teljesítménye 204 lóerő, és egy feltöltéssel 500 kilométert is képes megtenni.

A Škoda az utóbbi kivitelt összkerékhajtással is kínálja majd, a két motorja együtt 265 lóerőt ad le.

A csúcsmodell az Enyaq iV RS lesz, összkerékhajtással és 306 lóerős kombinált teljesítménnyel.

A Škoda legerősebb villanyautója 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét 180 km/óránál korlátozzák. Az RS ugyanakkora akkumulátort kap, mint az összkerekes 80X, és a hatótávja is ahhoz hasonlóan 460 kilométer.

Az Enyaq iV feltöltése az otthoni 230 voltos hálózatról 2,3 kilowattal történhet, az utcai oszlopokról és a garázsba szerelhető fali töltőről 11 kilowattal tölt, amivel egy éjszaka elég lehet a teletöltéshez. A Škoda ezen kívül

125 kilowattos villámtöltésre is alkalmas, amivel 40 perc alatt 10-ről 80 százalékra tornázható fel az akkumulátor töltöttsége.

A belsőt még nem mutatta meg a Škoda, de azt elárulta, hogy a műszerfalra 13 colos érintőképernyő, a vezető elé head-up display kerül,

és az interneteléréssel a távolból is lekérdezhetők a főbb paraméterek. Az Enyaq iV gyártása Mladá Boleslavban kezdődik az év végén, a bevezető széria a Founder’s Edition lesz, amiből a Škoda alapításának évére utalva 1895 példány készül.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A szerelő intézte el a Ferrari limitált szériás szuperautóját