Nemcsak az elektromos hajtásláncával, hanem futurisztikus dizájnjával is merőben különbözik a népszerű Ceedtől a Kia kompakt autója. A kétféle karosszériaváltozatban, kétféle akkumérettel érkező EV4 azoknak való, akik nem kérnek a szabadidő-terepjárókból.

Nem akarhat mindenki szabadidő-terepjárót, és bár az a legjobban menő kategória manapság, azért maradtak még, akik hagyományos formájú autót vezetnének, amiben nem ülnek túl magasan. Nekik szánja a Kia a legújabb modelljét, amiből mindjárt kettőt is mutattak: az EV4 egy ötajtós kompakt autó, az EV4 Fastback pedig egy lendületes formájú négyajtós, amely a méreteivel szinte a középkategóriát idézi.

Látszik, hogy a Kia a legújabb kompakt autójánál tiszta lappal kezdte a tervezést,

nem egyszerűen egy új Ceedet készítettek, hanem alapjában gondolták át, hogy az elektromos autók vásárlóinak mire lehet szüksége. A merészen futurisztikus dizájnjával az új EV4 teljesen jól illeszkedik a legújabb elektromos Kia-modellek, az EV3, az EV6 és az EV9 közé, csak éppen azokkal ellentétben nem szabadidő-terepjáró, még csak nem is crossover.

Az új EV4 azoknak való, akik szívesen váltanának elektromos autóra, de nem kérnek a szabadidő-terepjárókból.

4,43 méteres hosszával jól illik a kompaktkategóriába, 2,82 méteres tengelytávja pedig tágas utasteret sejtet, a csomagtartója 435 literes, és 1415 literesre bővíthető. A négyajtósnak a kupészerű tetővonala miatt EV4 Fastback a neve, ez 4,73 méteres hosszával már a középkategóriát ostromolja, 490 literes csomagterét azonban szűkebb nyíláson lehet elérni.

Modern berendezése ismerős lehet a Kia újabb elektromos autóiból, főleg az EV3-ból, és az EV4-ben ahhoz hasonlóan két 12,3 colos képernyő alkotja a műszerfalat, közöttük egy 5 colos kijelzővel a klímaberendezés kezeléséhez. A középkonzolon vannak hagyományos kapcsolók is a funkciók gyors eléréséhez, és pakolóhelyet is bőven találunk, ezzel együtt

az EV4 berendezése nagyon letisztult, célszerű, amiben mindennek megvan a maga helye.

Eleve elektromos autóknak szánt platformra épül az EV4, akárcsak az EV3, és ahhoz hasonlóan itt is 204 lóerős motor hajtja az első kerekeket. Az alapmodellben 58,3 kilowattórás az akkumulátor, amivel 425 és 440 kilométer a két karosszériaváltozat hatótávja, míg a Long Range változat 81,4 kilowattórás akkut kap, amivel

a hatótáv az 584 és 612 kilométert is eléri, a kettő közül az áramvonalasabb Fastback jut messzebbre.

Két változata 7,4 és 7,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, a végsebességük egyformán 170 km/óra, de a jövőben ennél gyorsabb, összkerék-meghajtású GT kivitel megjelenésére is számíthatunk. A töltés hagyományosan gyorsan megy, 150 kilowattos töltőnél csak fél óra kell hozzá, hogy elérjük a 80 százalékos töltöttséget, és

az EV4 is alkalmas a V2L töltésre, azaz áramforrásként használható elektromos berendezések működtetéséhez, töltéséhez.

Idén ősztől a Kia zsolnai gyárában készül az ötajtós EV4, míg az EV4 Fastback továbbra is Koreából érkezik. Az árát is tudjuk, az EV4 Standard Range kivitelének 15 349 000 forintról indul, a Long Range legalább 16,9 millió forintba kerül, míg az EV4 Fastback esetén jobb felszereltség mellett 17,4 és 18,8 millió forintot kérnek a kisebb és nagyobb akkus modellért. Ha minden jól megy, a Kia évente 160 ezer példány eladásával számol, és ennek a felét Európában tervezik eladni.

Ez is érdekelhet:

Mini SUV-t, sportos szedánt és sokcélú haszonjárművet hoz a Kia elektromos jövője

Megnéztük a Kia jövendő elektromos autóit, és igencsak érdekes dolgokat láttunk.

Szélesebb arccal érkezett meg a megújult Kia Sportage

Befutott a Kia bestsellerének megújult változata, amiből még dízel is van.

Repül az idő, de ezen a Kián nem fognak az évek – EV6-teszt

Jól sikerült az EV6, de az elektromos autók piaca egy pillanatra sem lassít, és a Kia sem szeretett volna lemaradni, máris itt van hát a megújult változat.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés