A Kia gőzerővel tolja az elektromos átállást, legfontosabb célkitűzésük, hogy 2030-ra évi egymillió elektromos autót adjanak el, ami döbbenetesen nagy szám. Ehhez az kell, hogy vonzó, jó áron kínált villanyautóik legyenek. Ilyeneket néztünk meg.

Akár tetszik, akár nem, az autóipar villámgyorsan változik, és a Kia nemcsak hogy tartja a tempót, hanem egyértelműen diktálja is azt. Ehhez az kell, hogy izgalmas, karakteres autókat gyártsanak, amik érzelmeket váltanak ki az emberekből. Ilyen volt az EV3, az EV6 és az EV9, és ebbe a sorba illeszkednek a jövő modelljei is, amiket az elsők között nézhettünk meg.

Mini SUV – Kia Concept EV2

Az EV2 egy B-szegmenses SUV, olyan, mint az Opel Frontera vagy a Toyota Urban Cruiser. A mindennapos városi küzdelem megoldója, kis mérettel, praktikus utastérrel és jó árral. Élőben a méretet és a praktikus kialakítást hozza is a Concept EV2, de ahogy a neve is mutatja, ez még nem a szériaváltozat, vagyis a 2026-os piacra lépésig jó pár dolog változni fog rajta.

Nem tudjuk a pontos méreteit, és azt sem, hogy mekkora akkumulátor lesz benne, vagy milyen a motorja. Csak azt látni, hogy az autó illeszkedik a Kia „Opposites United” dizájnjába, és minden részletében hoz valami meglepő újdonságot. A függőleges nappali menetfények itt is megjelennek,

az egész autó egyszerűen vagányabbnak tűnik, mint egy átlagos villany-SUV.
A hátrafelé nyíló ajtók szokatlanok, és tudjuk, hogy a napi használatban nem is annyira praktikusak.

Ezért akármennyire is jól mutat a tanulmányautón, a szériaváltozaton már nem ilyen lesz. Bent letisztult, színes, játékos belső vár, sok-sok okos tárolóval, lehajtható ülésekkel és egy olyan flexibilis térrel, amit még a nagyobb SUV-k is megirigyelhetnének.

Ez lesz az igazi belépőmodell az elektromos Kia-világba, és ha az ára is versenyképes lesz (amire minden esély megvan), akkor könnyen lehet, hogy az EV2 lesz az a villanyautó, ami igazi tömegmodell lehet az elektromos Kiák között, még az EV3-at is megelőzve.

Sportos szedán és hatchback – Kia EV4

Papíron a Kia EV4 egy egyszerű kompakt elektromos autó, ami szedán és hatchback karosszériával készül. Élőben viszont egy futurisztikus, karakteres autó, amely nem hagy érzelmileg érintetlenül. Úgy tűnik, hogy a két karosszériaváltozat első kétharmada teljesen ugyanaz, pedig külön gyárban készülnek, a szedán Dél-Koreában, az ötajtós pedig a szlovákiai Zsolnán.

Külön is kell vennünk őket, mert teljesen mást akarnak közölni a világgal.

A szedánban egyből feltűnik az alacsony, széles kiállás. Nem SUV, nem crossover, hanem egy tisztán elektromos négyajtós, amely nem akar mindenkinek megfelelni. A hosszú, 2,82 méteres tengelytáv miatt élőben is grandiózusnak tűnik, pedig 4,73 méteres hosszával nincs messze egy Tesla Model 3-tól.

Az alacsony orr, a hosszú tengelytáv, a széles kiállás és a meredeken döntött hátsó rész miatt az EV4 élőben egy modern granturismo hatását kelti.

Kár, hogy a csomagtartó csak minimális nyíláson keresztül rakodható, így a 490 literes tér, ami mögötte van, nehezen használható ki. Ehhez képest a hatchback progresszív, karakán kiállású, de közben praktikus is. Igaz, kisebb, 435 literes a csomagtér, de ahogy befogadja a csomagokat, azzal minden bűnét megbocsáthatóvá teszi.

Ha jól megnézzük az EV4-et, nyilvánvalóvá válik, hogy közvetlen rokona az EV3-nak.

Mindkettő a Kia dedikált elektromos platformjára épül, dizájnelemeik hasonlók, technológiájuk teljesen ugyanaz, mégis eltérő karakterű modellek. Az EV3 egy kompakt SUV, míg az EV4 egy nagyobb, sportosabb modell, amely inkább utazásra és vezetési élményre optimalizált elektromos alternatíva a hagyományos szedánok és ötajtósok világában. Már csak kombi kéne belőle.

Méreteiket nézve a 4,43 méteres EV4 egyértelműen nagyobb és tágasabb az EV3-nál, hosszabb tengelytávval és egy kicsit szélesebb karosszériával. A műszaki tartalomban ugyanakkor nincs különbség, a motorjuk egyformán 204 lóerős, a kisebb akku 58,3, a nagyobb pedig 81,4 kilowattórás. Az ötajtós 590, a hosszabb hatótávú szedán akár 630 kilométert is elmegy vele.

Haszonjármű, ami végre nem unalmas – Kia PV5

A Kia elektromos autóval lép be a haszonjárművek világába, és a PV5 teljesen új szintre emeli az elektromos furgonokat és kisbuszokat. A dizájn letisztult, mégis modern, és élőben sokkal dinamikusabbnak tűnik, mint amit egy haszonjárműtől várnánk. Akár ütős lakóautó, hűtőkocsi, vagy sokszemélyes transzporter is lehet belőle, a kezdetektől fogva többcélú, rugalmas felépítésű járműnek tervezett PV5 új kategóriát teremt a városi elektromos haszonjárművek világában. A képeken szögletes, egyszerű formájú doboznak tűnik, ami élőben megtelik praktikummal.

Ráadásul a gyártását úgy tervezték, hogy a karosszériaelemei gyorsan és egyszerűen cserélhetők az egyedi igényekhez.

Készítenek majd kerekesszékesek számára fejlesztett verziót, és az Uberrel közösen különböző utasszállítási koncepciónak megfelelő változat is lesz a PV5-ből. A nagy kapacitású Cargo változat akár 5,1 m³ rakodótérrel és alacsony, 419 mm-es rakodómagassággal rendelkezik.

A Kia egyelőre nem árult el mindent a műszaki tartalomról, de azt már lehet tudni, hogy a PV5 többféle akkumulátor-konfigurációval jön.

Az 51,5 és 71,2 kilowattórás változatok NCM akkumulátorokat kapnak, az utóbbival a PV5 hatótávja 500 kilométer felett lehet, míg a Cargo modell egy 43,3 kilowattórás LFP akkumulátorral is rendelhető lesz.

Mit szólsz a Kia új elektromos autóihoz? Neked melyik újdonság keltette fel leginkább az érdeklődésed közülük?

Melyik elektromos Kia újdonság tetszik a leginkább?

Ez is érdekelhet:

Magyarországon is bejöhet a Kia EV3

Ha érdekelnek az elektromos autók, érdemes az EV3-at jobban megnézned.

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

Villámgyorsan és csendben viszi az egész családot a több mint 500 lóerős Kia EV9 GT, mely a sportos hangulatért villanyautó létére még a váltásokat is szimulálja.

Új arcot kapott a Kia első eleve elektromosnak tervezett autója

Az akkumulátor kapacitásának növelésével a hatótávja is nőtt az EV6-nak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az elektromos városi autó forradalmát hozta el az új Citroën ë-C3

Mutatjuk, hogyan vásárolj a dm-ben úgy, mint egy profi

Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással

További cikkeink a témában
Sejtelmes tájak, rejtett kincsek nyomában
Hirdetés