A Lamborghininél is a villamosításé a nem is annyira távoli jövő, és a márka első tisztán elektromos hajtású autójának előzetese a Lanzador, egy crossover sportautó, ami kényelmes túrakocsinak is beválik.
Sokat lehetett hallani már róla, hogy a Lamborghini is beszáll az elektromos autók közé, és a most leleplezett Lanzador megmutatja, hogy Sant’Agata Bolognesében hogyan is képzelik a nem is annyira távoli jövő autóját. Más márkákhoz hasonlóan a Lamborghini is ráállt a villamosításra: már jövőre, 2024-ben minden modelljükben lesz elektromotor, 2028-ban pedig jön az első teljesen elektromos hajtású modell, ennek az előzetesét mutatták be éppen.
Korábban egy négyajtós túrakocsiról lehetett hallani, mint a Lamborghini elektromos autója, de a dizájnját tekintve az új Lanzador ott folytatja, ahol a Huracán Sterrato abbahagyta. Nem egy magas szabadidő-terepjáró, mint az Urus, az arányai inkább a márka középmotoros sportautóit idézik, de persze szabadon játszhattak az alakjával, hiszen a Lanzador az alapoktól elektromos autónak készült. Csak az akkumulátornak és a négy kereket hajtó motornak kellett helyet találni.
Határozottan szabott vonalait nézve a Lanzador le sem tagadhatná, hogy igazi Lamborghini.
Nem okoz olyan meglepetést, mint a Ferrarinál a Purosangue, már első pillantásra az öklelő bikás márka autójának ismered fel, csak éppen egy kicsit masszívabb, és magasabb építésű a többinél, a teteje 1,5 méter magasan húzódik. A várakozásokkal ellentétben a Lanzador nem lett négyajtós, éppúgy két ajtón lehet beszállni, mint a Lamborghini többi sportautójába.
Stílusos és praktikus a 2+2 üléses utastér, ahol a hátsó ülések lehajthatók, hogy elférjenek a poggyászok vagy a sportszerek,
és méretre szabott táskakészletet a Lanzador felnyitható orrába is lehet pakolni. Fenntartható anyagokból készült a belső tér, az üléseket és a műszerfalat is merinógyapjúval borították, szinte mindenhez újrahasznosított anyagokat használtak fel, beleértve a szénszálas elemeket is. A műszerfalon az utas oldalára is került egy képernyő.
Műszaki tartalmáról egyelőre csak azt árulta el a Lamborghini, hogy a meghajtó elektromotorok variálásával minden kerékre mindig a szükséges nyomaték jut, a menettulajdonságokról légrugózás és hátsókerék-kormányzás gondoskodik, a Huracán Performante és az Aventador SVJ mintájára aktív aerodinamikai elemek is kerültek a karosszériára. A teljesítményt, gyorsulást, akkukapacitást és hatótávot azonban nem részletezték.
Még nem is érdemes belemenni a részletekbe, hiszen mire gyártásba kerül a Lanzador, vagy az általa ihletett modell, addig is sokat fejlődhet a technika. A Huracán és az Aventador (illetve utódja, a Revuelto), valamint az Urus mellett ez lesz a Lamborghini negyedik modellsorozata, aminek
2028-ban indul a sorozatgyártása, és biztosak vagyunk benne, hogy a Lanzador paraméterei akkor is elképesztők lesznek.
Ez is érdekelhet: