2024-ben indul első bevetésére a Lamborghini első hibrid, hosszú távú versenyautója, a Le Mans-i hiperautók kategóriájában versenyző SC63-at a goodwoodi Festival of Speeden mutatták be.
Nagy megújulásra volt szüksége a Le Mans-i versenyautók csúcsának, hiszen a korábbi LMP1-es autók egyre fogyatkoztak, és a gyártóknak is egyre kevésbé volt vonzó ilyen gépet indítani, ezért megszületett a 24 órás versenyen a hiperautók kategóriája, melyben olyan izgalmas autók bukkannak fel a következő években, mint a Lamborghini SC63-as.
Nappal és az éjszaka sötétjében is azonnal felismerhető a többi nyúlánk és lapos versenyautó között a Lamborghini.
Mivel minden ilyen autónál a szélcsatorna húzza a legtöbb vonalat, ezért a hosszú távú versenyeken induló együléses gépek sziluettje alig különbözik egymástól, de a részletmegoldásokat már eltérően dolgozzák ki a mérnökök. A Peugeot 9X8 különlegességét éppen a hátsó szárny hiánya adja, a századik Le Mans-i 24 óráson diadalt arató Ferrari 499P-t a piros színén túl a hátsó fénycsíkról is könnyedén fel lehet ismerni, de a BMW versenyautójának méretes légbeömlői és a Porsche négyes menetfénye is olyan jellegzetesség, amiből a rajongók azonnal tudják, hogy melyik autó húz el a Mulsanne egyenesben.
Élénk zöld színével még a futamok kavalkádjából is kitűnik majd a Lamborghini, de az Y alakú menetfények egyértelműen beazonosíthatóvá teszik a versenyautót, melynek stíluselemei már a Revuelto utcai szupersportautón is megjelentek. Az autó monocoque-jának fejlesztésével a neves francia Ligier-t bízták meg, akik a Lamborghini mérnökeivel együtt készítették el a vázat.
Minden versenyautóban ugyanaz a szabványos villanymotor, sebességváltó, akkumulátor és motorgenerátor egység (MGU) van az LMDh szabályai szerint.
Ezek a közös alkatrészek nagyon jót tesznek a versenynek, és a csapatok költségeit is alacsonyan tartja, hiszen ezeknek a fejlesztésére nem kell rengeteg pénzt áldozniuk a gyártóknak, csak az autóhoz kell hangolniuk úgy, hogy az összteljesítmény nem haladhatja meg a 680 lóerőt.
3,8 literes, V8-as motorja új fejlesztés, melynek turbófeltöltőit nem a hengersorok közé tették, így alacsonyabb lett az SC63 tömegközéppontja, és megkönnyítették a szerelhetőséget is, mely egy hosszú távú versenyen fontos szempont. A fejlesztésben segítettek a Lamborghini tesztpilótái (Mirko Bortolotti és Andrea Caldarelli), a hibrid rendszer hangolásában és a kormányon lévő gombok helyzetét viszont Forma–1-es pilóták (Daniil Kvyat és Romain Grosjean) segítettek meghatározni. A Lamborghini SC63 a 2024-es szezontól áll fel a rajtrácsra.
Ez is érdekelhet: