Csinos formával, könnyű karosszériával és élvezetes vezethetőséggel hódított a 2003-as Lancia Fulvia Concept, mely maradt egyszeri és megismételhetetlen vízió.

2000 környékén tombolt a legalább annyira retró, mint most, hiszen ekkor mutatták be az új MINI-t, amit már csupa nagybetűvel ír a BMW, de a Volkswagen is tett egy próbát a Beelte-lel, és nem maradt ki a Fiat sem, akik rájöttek, hogy milyen kapós volna egy picike autó az 500-as stíluselemeivel. Ekkor még messze nem volt annyira elfeledett a Lancia, ezért az új Fulviára oda is figyelt mindenki. Ebből a kívánatos kis kupéból azonban végül nem lett semmi.

Stílusosan rímel a Lancia legszebb korszakára a 2003-as Fulvia tanulmányautó.

Nem könnyű múltból merítő autót tervezni, hiszen a régi stíluselemeket a mai igényekhez igazítva általában valami giccses túlzás keletkezik, de az olaszok tudnak mértéket tartani, és ez látszik a Fulvián is. Megtartották az arányokat, ezért a tanulmányautónak is hosszabb első túlnyúlása van, a fara pedig egészen rövidke és még a jellegzetes homorú hátfal is ott van a lámpák között.

Minden vonala mesterien emlékeztet az eredeti, hatvanas évek közepén megjelent Fulvia kupéra, melynek technikája is különleges volt. V4-es motorja közvetlenül a hűtőmaszk mögött volt, a géptér egyik oldalára döntve, utána következett a váltó, majd rögtön a hajtott első tengely. Az orrába tömött technika itt nagyon működött, a Lancia Fulviát mindenki imádta vezetni, és a raliban is sikeres volt.

Ilyen ínyencséget már nem engedett volna meg a Lancia az ezredforduló környékén, de a Fulvia Concept vonalai annyira nagyszerűek, hogy a korabeli Fiat Punto platformja ennél szebb csomagolást talán nem is kaphatott volna. A formatervet egyébként Flavio Manzoni irányítása alatt Alberto Dilillo rajzolta.

Annyira hűek szerettek volna lenni az eredeti Fulvia szellemiségéhez, hogy a Lancia az ABS-en kívül semmilyen más menetbiztonsági elektronikát nem tervezett az autóba. A gépháztető alatt egy 1,8 literes, 16 szelepes, négyhengeres motor van, mely 140 lóerővel vitte volna a végtelenül könnyű, csak 990 kilogrammos Fulviát. A 8,6 másodperces százas sprint és a 213 km/órás végsebesség már tényleg passzol egy sportos kis kupéhoz.

Többször felmerült a Fulvia visszatérése, de a könnyű és élvezetesen vezethető kupéra már aligha van esély.

2003-ban mindenki nagyon lelkesen fogadta a Frankfurtban bemutatott Fulvia Concept-et, de a Lancia már akkor is financiális nehézségekkel küzdött, az autói javát pedig Olaszországon belül adta el. Ez nem sok esélyt mutatott arra, hogy a tanulmány valaha eljut a sorozatgyártásig. Néhány évvel később még felmerült az új Fulvia ötlete, de a 2008-as gazdasági világválság hamar a fiókba tette ezt is.

2024-ben a Stellantis újabb esélyt adott a Lanciának, az Opel Corsánál és a Peugeot 208-asnál használt műszaki alapokra elkészült az új Ypsilon, melyből sportos HF verzió is lesz majd, hiszen a ralis múlt még mindig sokakban élénken él. Arra azonban a szabadidő-autók uralkodása alatt szinte semmi esély nincs, hogy a Fulvia visszatérjen.

Ez is érdekelhet:

Rettenthetetlen széf a Ford 2005-ös koncepciója

Ebben a város legveszélyesebb részén is nyugodtan lehet aludni.

Szédítően merész a Citroën SM-et idéző DS tanulmányautó

Ilyen az, amikor a Citroën SM megy vissza a jövőbe.

Túl nagy falat volt a Peugeot-nak a 607 Pescarolo

Egyenesen a versenypályáról érkezett a motor a Peugeot sportlimuzinba.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Dudálással mentett életet a 151-es busz vezetője a Gyömrői úton

Ez az Aston Martin DBS tényleg James Bondé volt

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés