
Bemutatta a Lexus az ES új generációját, és a japán márka nagyautója nemcsak jóval nagyobb és modernebb lett az elődjénél, de a bevált hibrid rendszer mellett mostantól tisztán elektromos hajtású változatban is rendelhető lesz.
Bár az ES szinte a kezdetek óta jelen van a Lexus kínálatában, Európába csak a 2018-ban megjelent, most kifutó generációjával érkezett meg, amikor a megszűnő GS helyét vette át a nagyautók kategóriájában. Most pedig itt az új széria, ami annyira nagy átalakuláson esett át, hogy látszik, a Lexusnak nagy tervei vannak vele. Ugyan Kínában mutatták be a sanghaji autószalonon, de az Egyesült Államokban és Európában is forgalmazzák majd.
Már első ránézésre látszik, hogy modernebb és áramvonalasabb lett az új Lexus ES.
A hagyományos lépcsőshátú formát kupésabbra nyújtották, nincs már nagy hűtőmaszkja, de éles vonalaival látványosabb lett, még ha nem is annyira futurisztikus, mint a tanulmányautó volt. A nappali menetfényeket és a fényszórókat különválasztották, és hátulra fénycsík került, ahogyan manapság szokás, és újdonság, hogy a Lexus emblémája csak az orrán és a kerekein található, a hátuljára és a kormánykerékre Lexus felirat került.
Sokkal nagyobb is lett a Lexus ES új generációja. A hossza 16,5 centivel 5,14 méteresre nőtt,
a tengelytávját nyolc centivel 2,95 méteresre nyújtották, ezzel még jobban megközelítette az egy kategóriával nagyobb csúcsmodell, az LS méreteit. Az új ES arányaival mégsem lehet bajunk, mert szélesebb és magasabb is az elődjénél, ezzel nemcsak egy jóval nagyobb autó benyomását kelti, hanem valójában az is.
Belül is teljesen új a Lexus ES, aminek a műszerfalát annyira minimalistára tervezték, amennyire lehetséges,
szinte mindent a 14 colos érintőképernyőről lehet kezelni. Ami megmaradt kapcsoló, az sem hagyományos, hanem a kéz közelítésére világosodik ki a műszerfalból. Hátsó ülései ezúttal is állítható támlájúak, a kartámaszban elhelyezett klímavezérléssel, és luxusautókra jellemző részlet, hogy a jobb hátsó utas még lábtámaszt is felhajthat magának.
Az új ES alapmodellje továbbra is hibrid, 2,5 literes, négyhengeres benzines szívómotorral,
az ES 300h-nál 201 lóerős teljesítménnyel, opcióként összkerék-meghajtással, míg a tengerentúli piacokon az ES 350h is elérhető 247 lóerővel. A Lexus most először elektromos hajtással is kínálja, az ES 350e-ben 224 lóerős motor hajtja az első kerekeket, míg az összkerék-meghajtású ES 500e-ben a kombinált teljesítmény 343 lóerő. A hatótávot egyelőre nem árulták el.
Még nagyobb figyelmet fordítottak a luxusra az új ES tervezésénél, így a masszázsfunkciós ülések, a fedélzeti parfümadagoló és hangulatvilágítás, a fejlett vezetéstámogató rendszerek és a szelektív zajcsillapítás is az utasok komfortját szolgálja. A különböző piacokon fokozatosan vezeti be az ES új generációját a Lexus, az európai, és ezzel együtt a magyarországi utakra várhatóan 2026 derekán érkezik meg az újdonság.
Ez is érdekelhet: