
Ez volt az első olyan AMG, melyet már a Mercedesszel szoros együttműködésben fejlesztettek, egyúttal a C 43 AMG volt az első C-osztály, melynek motorterébe V8-ast passzíroztak. Youngtimer korba érve is kívánatos ez az izmos szedán.
Hagyományos ezüstben vagy diszkrét feketében igazi sleeper lenne a W202-es Mercedes-Benz C 43 AMG, de ebben a feltűnő kékben könnyű kiszúrni a sportos kiegészítőket. Nincsen rajta semmi igazán túlzó, csak a formásabb lökhárítók, a nagy felnik és a duplacsöves kipufogó árulkodik, hogy a C 43 messze esik a C 200 Dieseltől.
1993 őszén mutatták be a C 36 AMG-t, aztán négy évvel később megérkezett a V8-as C 43-as. Az erős sorhatos motorra egyértelműen az M3-as BMW-t célozta meg a C-osztály, mely 280 lóerővel, 385 newtonméter nyomatékkal és 5,8 másodperces százas sprinttel szépen szalad. Az AMG-nél viszont nem álltak meg ennyinél, a W202-es orrába belógatták a 4,3 literes, 24 szelepes szívó V8-ast, mely 306 lóerőt ad le 5850-es fordulaton és 410 newtonméter nyomatéka van, hozzá ötfokozatú automata váltó csatlakozik.
Néhány ezer darab készült a V8-as C-osztályokból, de ezek között is különleges ez a Lapis kék szedán, mely 111 776 kilométerrel az órájában is olyan, mintha új volna. A fekete bőrbelső makulátlan, a 280 km/óráig skálázott háromórás műszeregység fehér számlapján pedig ott díszeleg az AMG logója.
Ebben az autóban még nincsen mild hibrid rendszer vagy konnektorról tölthető hajtás, mint az új AMG-kben. Pontosan ezért vágynak rá többen, mint a Mercedes-AMG C 63 S-re, mely lehet bármennyire erős és gyors, a négyhengeres motort mindig elhomályosítja majd a V8-as.
Ez is érdekelhet: