Nem lassítanak Stuttgartban, a CLA és a GLC után már a következő új modell premierjét készítik elő: ez lesz a GLB második generációja, ami benzines és elektromos változatban is jön, és aminek elsőként a belső terét mutatták meg.
A Mercedesnél átalakítják, vagy azt is mondhatnánk, hogy áramvonalasítják a kompaktautó-kínálatukat. A hagyományos ferdehátú A-osztály és az egyterű B-osztály nem kap utódot, a szabadidős GLA és GLB, valamint a kupéformájú limuzin és kombi CLA azonban igen. Az utóbbit nemrég megismerhettük, most pedig a GLB kerül sorra, ami egyben az EQB utódja is lesz, ugyanis elektromos hajtású változat is készül belőle.
A Mercedes-Benz GLB így nézett ki a 2023-as frissítése óta
A GLB első generációja 2019-ben jelent meg, és két évvel később csatlakozott hozzá az alapjára épülő, de eltérő dizájnú, saját néven kapható EQB, ami a Mercedes kecskeméti üzemében készül. A hamarosan érkező második generációs GLB-ről most először osztottak meg részleteket, méghozzá egészen újszerű módon: a gyári hidegkamrában készítették a képeket, ezért szinte teljes egészében fagy borítja az egyébként is álcázott prototípust.
Az már a jégpáncél alatt is látszik, hogy a GLB megtartja az egyedi, kissé szögletes formavilágát,
de a GLC mintájára már a Mercedes új, nagyméretű hűtőmaszkját hordja majd az orrán. A hátsó lámpákat az aktuális divat szerint fénycsíkkal kötötték össze, akárcsak az EQB-nél, és azt is megtartja az elődjétől az autó, hogy ötüléses és hétüléses változatban is rendelhető lesz, ez már az utastérről készült képeken lesz egyértelmű.
Nem csinál titkot az új GLB utasteréből a Mercedes, teljes egészében megmutatta a kompakt szabadidő-terepjáró belsejét.
Azt látjuk, hogy szinte egy az egyben az új CLA berendezését vették át, a közös panelre került három képernyővel és a százötven csillaggal teleszórt panorámatetővel. A műszaki tartalomról még nem árultak el semmit, de nem lennénk meglepve, ha a GLB is ugyanazt a technikát kapná, mint a CLA, elvégre közös alapokra épülnek.
Az új CLA elektromos változata 58 és 85 kilowattórás akkuval választható, az előbbinél 224, az utóbbinál 272 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, a kétmotoros változat teljesítménye 354 lóerő. A CLA-ból pedig benzines mild hibrid is van, 1,5 literes, négyhengeres motorral és 48 voltos hibrid rendszerrel, 156, 184 és 211 lóerős kombinált teljesítménnyel, az utóbbi kettőnél opciós összkerékhajtással, ami a GLB-nek is jól állna.
A premierjére már nem kell sokat várnunk, a Mercedes még az idén, december 8-án leleplezi a GLB második generációját, akkor talán az is kiderül, hogy az elektromos változatát továbbra is a kecskeméti üzemben gyártják-e majd.
Ez is érdekelhet:









