Nemrég mutatta be az MG a kompakt szabadidő-autója, a ZS új generációját, amit már csak hibrid hajtással kínálnak. Az elektromos hajtású változat utódja egy önálló modell lesz, és ezt leplezték le Kínában nemrég.
Amikor az MG újra megérkezett az európai, és közte a magyarországi piacra, akkor a kínálatának egyik alapja a ZS volt, egy kompakt méretű szabadidő-autó. Sikerét jó árán kívül annak is köszönhette, hogy hagyományos benzines szívómotort és tisztán elektromos hajtást is lehetett választani hozzá. Az MG nemrég bemutatta a ZS új generációját, ami viszont már csakis hibrid hajtással készül, de nem feledkeztek meg az elektromos autóról sem.
Az elektromos ZS utódja a hírek szerint egy önálló modell lesz, amit MG ES5 néven mutattak be Kínában.
Míg az előző ZS-nél is különbözött a hűtőmaszkja a benzines és elektromos kivitelnek, hiszen az utóbbi áramvonalas zárt maszkot kapott, addig az új ZS és ES5 teljesen különböző karosszériát visel, még a méreteik is különböznek. Az ES5 azonban a letisztult stílusával teljesen illeszkedik az elektromos MG-modellek sorába.
4,48 méteres hosszával az MG ES5 abba a kategóriába érkezik, amit a legtöbb vevő keres,
ezzel csak pár centivel nagyobb, mint a testvérének tekinthető ZS. A tengelytávja azonban, mivel eleve elektromos autónak készült modellről van szó, jelentősen hosszabb, 2,73 méteres, ami tágasabb utasteret is sejtet. A berendezése az MG legújabb modelljeit idézi, a kormánykerék mögé tett kisebb, és a középen lévő nagyobb kijelzővel.
Műszaki tartalmáról még csak azt lehet tudni, hogy a kínai piacon 170 lóerős változatban vezeti be az MG,
hátsókerék-hajtással, a hatótávja a helyi mérés szerint 415 és 525 kilométer közötti. Európában ezek a számok a szigorúbb mérés miatt szerényebbek, és ha az MG 4-hez hasonló lesz a kínálata, akkor 204 és 245 lóerős kivitelre is számíthatunk, az 51 mellett 64 és 77 kilowattórás akkumulátorral. Ezek után még kíváncsibban várjuk az európai bevezetését.
Ez is érdekelhet: