Az MG már egy ideje kínai autókat jelent, a patinás brit márka pedig egyre több elektromos autót hozta az európai utakra. A legújabbat Marvel R néven mutatták be, és a paraméterei egészen ígéretesek.
Száz éve alapították az MG márkát, aminek a története tele van sportos autókkal, de a Roverrel együtt 2005-ben csődbe ment, majd a kínai SAIC mentette meg, és saját fejlesztésű modellekkel viszi tovább a két márkát. A Rovert csak azért Roewe néven gyártják, mert a Land Rover miatt azt a nevet nem kaphatták meg.
A brit-kínai márka az utóbbi időben két teljesen elektromos hajtású típust is elhozott a nagyobb európai piacokra,
a kompakt kombi MG 5 és a kompakt szabadidő-autó MG ZS után pedig itt a legújabb elektromos modelljük, amit Marvel R névre kereszteltek. A formája nem lett túl jellegzetes, de azért jóval modernebbnek tűnik a két korábbi típusnál.
A Marvel R egy kategóriával nagyobb is, ezért nem a Hyundai Kona Electric és a Kia e-Niro, hanem a Škoda Enyaq és a Volkswagen ID.4 riválisa lesz. 4,67 méter hosszú, 1,92 méter széles és 1,62 méter magas, amivel elég tágasnak ígérkezik ahhoz, hogy családi autó legyen. Az MG szerint ráadásul 750 kilogrammot vontatni is lehet vele.
A hajtáslánc paraméterei ígéretesek: a csúcsmodellbe három elektromotor kerül, 288 lóerős kombinált teljesítménnyel
és 665 Nm nyomatékkal, amivel a Marvel R-nek 4,9 másodperc kell, hogy százra gyorsuljon, és 200 km/órával is száguldhat. A hatótávját 400 kilométernek ígérik, és később lesz egy szerényebb változata, ahol csak a hátsó kerekeket hajtja két villanymotor.
A műszerfala modernebb a többi MG-nél, és nem is a kormánykerék mögötti 9 colos műszeregység az érdekes, hanem
az egész középkonzolt elfoglaló 19,4 colos érintőképernyő, ahol minden mást lehet kezelni, beleértve a klímaberendezést is.
A kijelző aljára egy forgókapcsoló került, ami a hagyományos irányváltó kar feladatát látja el.
Nem maradt ki a hőszivattyús fűtés, amivel spórolhatunk a hatótávon, és az akkumulátorról külső fogyasztókat lehet majd tölteni, akár egy másik elektromos autót is. Az MG-ben lesz adaptív tempomat, sávtartó és dugóban araszoló rendszer is. Az árát még nem tudni, de hamarosan kiderül, a nyáron már árulják a nagyobb európai országokban.