A világ legtermészetesebb dolga lesz homokdűnét mászni az elektromos Range Roverrel, aminek már nincs messze a bemutatója, hiszen az utolsó simításokat végzik rajta. Most az is kiderült, hogy a formája is ismerős lehet.
Miközben a Jaguar éppen megpróbálja újra feltalálni önmagát, addig a Land Rover szétválasztott márkái a jól ismert úton haladnak tovább. A Defenderből nemrég jött meg a csúcsmodell, az Octa, a nagy Range Rover pedig hamarosan tisztán elektromos hajtású változatban is bemutatkozik. A leleplezésére egy kicsit még várnunk kell, de most egy előzetesben egész sokat megtudhattunk az újdonságról.
Például azt, hogy a formája nem jelent majd meglepetést, de ezzel nem is okoz csalódást.
Az elektromos Range Rover ugyanis valószínűleg pontosan ugyanúgy néz majd ki, mint a benzines, az álcázatlan prototípusokról készült képeket legalábbis alig lehet felfedezni a különbségeket. Bizonyára éppen ez lesz a vonzereje is, a Range Rovertől megszokott stílust és presztízst adja majd, csak éppen jövőálló hajtással.
Mivel az új Range Rovert eleve úgy tervezték, hogy elektromos hajtású változata is lehessen, nem volt szükség nagy átalakításokra
az akkumulátor befogadásához. A paramétereiről egyelőre nem árultak el semmit, de azt igen, hogy a teljesítménye felveszi a versenyt, és időnként felül is múlja a benzinesét. Az utóbbiból az SV változat képviseli a csúcsot, 625 lóerős V8-as motorral, 4,5 másodperces százra gyorsulással.
Sardzsa közelében teszteli a prototípusokat a Range Rover, ez Dubaj és Abu-Dzabi után az Egyesült Arab Emírségek harmadik legnagyobb városa. Az Al Badayer sivatagban, ahol 50 Celsius-fok a hőmérséklet, és 90 százalékos a páratartalom, akár 90 méter magas homokdűnéken küldik fel padlógázon, és ezt ötször egymás után meg kell csinálnia anélkül, hogy csökkenne a teljesítménye. Szívós elektromos autó lesz, az biztos.
Ez is érdekelhet: