A Škoda nem kínál RS-t a Fabia új generációjából, most mégis készült egy sportosabb változat, amit limitált példányszámban, és csakis egyetlen országban lehet megszerezni, pedig lenne helye a márka állandó kínálatában.
Már több mint húsz éve annak, hogy a Škoda bemutatta a Fabia sportos változatát, és az RS első generációja a 130 lóerős 1,9-es TDI-jével okozott meglepetést a riválisoknak. Akkor még hemzsegtek a sportmodellek a kisautók kategóriájában, olyan riválisokkal, mint a Clio RS és a Fiesta ST, ami azóta mind eltűnt már a piacról.
Később megjelent a Fabia RS második generációja, egy turbóval és kompresszorral is megtámogatott 1,4-es TSI motorral, 180 lóerővel és széria DSG váltóval, amivel még mindig tudott élményeket adni. A Škoda azonban úgy döntött, hogy a Fabia harmadik generációjából már nem készít RS-t, és ez a helyzet a jelenleg kapható negyedik szériával is.
A Fabia vásárlójának be kell érnie az 1,5 literes TSI-vel, ami 150 lóerővel még mindig bőven elég egy kisautóhoz,
de a sportos hangulatot legfeljebb a Monte Carlo felszereltség fekete betétjei adják. Pedig a Škoda épít igazán elszánt Fabiát is, a Rally2 változat a világ legnépszerűbb és legsikeresebb raliautójának számít jelenleg, és most ezt idézi meg egy limitált széria.
Nem igazi Fabia RS, és nem is a gyáriak rakták össze, hanem a Škoda spanyol importőre,
aki az elérhető legjobb elemeket válogatta össze hozzá. A sportfutómű 15 milliméterrel ültette le az autót, a DSG váltó gyári, az 1.5 TSI azonban megkapta az Abt csomagját, ami 190 lóerőre növelte a teljesítményét, ezzel a jelenlegi MINI Cooper S-sel is tartaná a lépést.
Mamba Green fényezése a Škoda más RS modelljeiről lehet ismerős, a kerekeket pedig az OZ Racing sokküllős, 17 colos Superturismo WRC felnijére cserélték. A limitált szériás Fabia csakis Spanyolországban lesz elérhető, 30 900 eurót kérnek érte, és mind a száz példányának vevőjét elviszik majd egy gyors körre egy Fabia Rally2 versenyautóval.
Ez is érdekelhet: