Sokszor igazságtalan a világ, ezért talán senkit nem lep meg, hogy nem mindig a legjobb érdeme lesz a fényes siker. Erre tökéletes példa a Toyota Yaris Cross is, aminél ugyan van jobb kis crossover, mégis rengetegen találják ellenállhatatlannak. Lisszabon utcáin egy kicsit én is megértettem, hogy miért.

Szinte észre sem lehet venni a Toyota Yaris Crosson a változást, pedig ez már egy modellfrissített autó. Kívülről nagyjából semmit nem változott, csak lett egy harciasabb megjelenésű GR Sport modell, de az utastérben is haladó szinten kell űzni a Where's Waldo?-t, hogy megmutassák magukat az átrajzolt részletek. Örülök neki, hogy az igazán lényeges fejlesztések valójában nem is láthatóak, de egyértelműen érezhetőek a Yaris Crosson.

Lisszabonban nem könnyű egy autó élete, de a kis hibrid crossover nagyon otthon van itt.

Portugália legnagyobb városában az év első hónapjaiban is kellemesen pulcsis idő van, gyönyörű kilátás nyílik a városra és a tengerpartra, de ezért a látványért meg kell küzdeni. Lisszabonban ugyanis az utcák szűken kanyarognak felfelé és lefelé, javarészt bazaltkockásak, aranyos villamosok és elektromos tuktukok kapaszkodnak fel rajtuk, a szélükön pedig lihegő turisták kapkodnak levegő után. A hibrid Yaris Cross kormánya mögött nem jön át olyan intenzíven a város hangulata, viszont néhol hangtalanul araszol fel a meredek emelkedőn. Máshol pedig olyan hangja van a beröffentett háromhengeres motornak, mintha olaj nélkül járna, de annyi egészen biztos, hogy itt hatalmas könnyebbség, hogy nem kell a kuplunggal és a váltóval kavarni.

Mivel a Yaris Cross apró, ezért ügyesen fickándozik az aggasztóan közel lévő házfalak között, a magasabb futómű pedig klasszul kimozogja az úthibákat és a villamossíneket. Normális esetben eszemben sem jutna egy klasszikus kisautó helyett ezt választani, de amilyen remekül mozog Lisszabonban, az meggyőző. A 4,2 méteres kisautónak még a népszerű látványosságnak számító Belém torony közelében is egyszerű parkolóhelyet vadászni.

Minden részéből azonnal világos, hogy nem ez az autózás teteje, de korrekt használati tárgy, aminek legnagyobb hibát a modellfrissítéssel szépen kijavította a Toyota. A korábbi Yaris Crossban tényleg csak az alacsony fogyasztást szerettem, de a vastagabb üvegezésű ablakokkal és a több zajszigeteléssel mintha egy másik autó volna. Araszolás közben ez nem olyan feltűnő, de a tengerparti utakon és az autópályán már sokkal kevésbé kell felhangosítani a JBL-t, hogy elnyomja a szél susogását. Ha nem adok illetlenül nagy gázt, akkor a 1,5 literes, háromhengeres motor darálása sem olyan tolakodó.

Valamivel kevesebb, mint 11 másodperc alatt sétál fel a digitális óracsoport virtuális tűje a 100-as osztáshoz, de ez a mindennapokra éppen elegendő. A modellfrissítéssel együtt érkezett a korábbi 116 lóerősnél izmosabb, 132 lóerős rendszerteljesítményű és 185 Nm nyomatékú hibrid. Önmagában a benzinmotor 68 lóerős és 120 Nm nyomatéka van. Siettetni kár volna, mert a gyorsulás még most is éppen olyan nyúlós érzetű, mint egy kettes Priusban, ezen egyedül az erősebbik, 2,0 literes hibrid Corolla túllépni. Ennyi igazán belefér, ha az ember 5 liter alatti átlagfogyasztással szeretne közlekedni.

Nem változtak a formák, de a teljesen digitális műszeregységtől mégis modernebbnek tűnik az egész komor feketeségbe csomagolt beltér.

Ahogyan az ajtók csukódnak, amilyen kemény és könnyen karcolódó műanyagokból van az ajtókárpit, ezeken a pontokon érezni igazán, hogy a Toyota Yaris Crossban minden fillérnek megvolt a helye. Máskülönben egy tisztességes modern autóbelső, amiben megvan a maga helye az okostelefonnak, az apró kacatoknak és még a kétzónás automata klímának is fizikai gombjai vannak. Érintőkijelzőre 10,5 colosra növekedett, így jobban látszik az Apple CarPlay képe. Erre azért is van égető szükség, mert a gyári navigációs rendszer lassú és akadozós, de ilyesmit már tényleg csak kevesen használnak a könnyen csatlakoztatható telefonok korában.

Nincs meglepetés, a 2560 milliméteres tengelytávba kisautós méretű utastér fér, tehát ha az első utasok 180 centiméter fölé nőttek, akkor már nagyon szűkösnek fog tűnni a hátsó üléspadon a hely. Amennyiben kinőtted a felfújt Yarist, akkor ott a dögös Toyota C-HR, a Corolla Cross vagy a RAV4, sosem volt még ilyen könnyű továbblépni.

Tökéletesen passzolt a graffitikkel gazdagon megszórt Lisszabonhoz a színesre fóliázott Yaris Cross.

Minden autóra más művész készített dekorációt a bemutatón, az én választásom a Los Pepes művére esett, mert César Manrique 1990-es BMW 730i ArtCar-jára emlékeztet. Itt viszont minden elemen más színek és minták jelennek meg. Meggie Prata és Francisco Leal vidám színekkel és formákkal dobta fel a Yaris Crosst, amiből tényleg süt a rájuk jellemző merész vidámság.

Amit a hibrid Toyota Yaris Cross tud, azt sokkal jobban tudja egy Honda HR-V, de innen látszik, hogy ez valójában egy a rengeteg tényező közül, a siker kupáját mégis a Yaris Cross emelheti a magasba.

Ez is érdekelhet:

Sikerre született a Toyota C-HR második generációja

Megnéztük közelebbről a következő évek egyik legnépszerűbbnek ígérkező Toyotáját.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés