Sokszor igazságtalan a világ, ezért talán senkit nem lep meg, hogy nem mindig a legjobb érdeme lesz a fényes siker. Erre tökéletes példa a Toyota Yaris Cross is, aminél ugyan van jobb kis crossover, mégis rengetegen találják ellenállhatatlannak. Lisszabon utcáin egy kicsit én is megértettem, hogy miért.

Szinte észre sem lehet venni a Toyota Yaris Crosson a változást, pedig ez már egy modellfrissített autó. Kívülről nagyjából semmit nem változott, csak lett egy harciasabb megjelenésű GR Sport modell, de az utastérben is haladó szinten kell űzni a Where's Waldo?-t, hogy megmutassák magukat az átrajzolt részletek. Örülök neki, hogy az igazán lényeges fejlesztések valójában nem is láthatóak, de egyértelműen érezhetőek a Yaris Crosson.

Lisszabonban nem könnyű egy autó élete, de a kis hibrid crossover nagyon otthon van itt.

Portugália legnagyobb városában az év első hónapjaiban is kellemesen pulcsis idő van, gyönyörű kilátás nyílik a városra és a tengerpartra, de ezért a látványért meg kell küzdeni. Lisszabonban ugyanis az utcák szűken kanyarognak felfelé és lefelé, javarészt bazaltkockásak, aranyos villamosok és elektromos tuktukok kapaszkodnak fel rajtuk, a szélükön pedig lihegő turisták kapkodnak levegő után. A hibrid Yaris Cross kormánya mögött nem jön át olyan intenzíven a város hangulata, viszont néhol hangtalanul araszol fel a meredek emelkedőn. Máshol pedig olyan hangja van a beröffentett háromhengeres motornak, mintha olaj nélkül járna, de annyi egészen biztos, hogy itt hatalmas könnyebbség, hogy nem kell a kuplunggal és a váltóval kavarni.

Mivel a Yaris Cross apró, ezért ügyesen fickándozik az aggasztóan közel lévő házfalak között, a magasabb futómű pedig klasszul kimozogja az úthibákat és a villamossíneket. Normális esetben eszemben sem jutna egy klasszikus kisautó helyett ezt választani, de amilyen remekül mozog Lisszabonban, az meggyőző. A 4,2 méteres kisautónak még a népszerű látványosságnak számító Belém torony közelében is egyszerű parkolóhelyet vadászni.

Minden részéből azonnal világos, hogy nem ez az autózás teteje, de korrekt használati tárgy, aminek legnagyobb hibát a modellfrissítéssel szépen kijavította a Toyota. A korábbi Yaris Crossban tényleg csak az alacsony fogyasztást szerettem, de a vastagabb üvegezésű ablakokkal és a több zajszigeteléssel mintha egy másik autó volna. Araszolás közben ez nem olyan feltűnő, de a tengerparti utakon és az autópályán már sokkal kevésbé kell felhangosítani a JBL-t, hogy elnyomja a szél susogását. Ha nem adok illetlenül nagy gázt, akkor a 1,5 literes, háromhengeres motor darálása sem olyan tolakodó.

Valamivel kevesebb, mint 11 másodperc alatt sétál fel a digitális óracsoport virtuális tűje a 100-as osztáshoz, de ez a mindennapokra éppen elegendő. A modellfrissítéssel együtt érkezett a korábbi 116 lóerősnél izmosabb, 132 lóerős rendszerteljesítményű és 185 Nm nyomatékú hibrid. Önmagában a benzinmotor 68 lóerős és 120 Nm nyomatéka van. Siettetni kár volna, mert a gyorsulás még most is éppen olyan nyúlós érzetű, mint egy kettes Priusban, ezen egyedül az erősebbik, 2,0 literes hibrid Corolla túllépni. Ennyi igazán belefér, ha az ember 5 liter alatti átlagfogyasztással szeretne közlekedni.

Nem változtak a formák, de a teljesen digitális műszeregységtől mégis modernebbnek tűnik az egész komor feketeségbe csomagolt beltér.

Ahogyan az ajtók csukódnak, amilyen kemény és könnyen karcolódó műanyagokból van az ajtókárpit, ezeken a pontokon érezni igazán, hogy a Toyota Yaris Crossban minden fillérnek megvolt a helye. Máskülönben egy tisztességes modern autóbelső, amiben megvan a maga helye az okostelefonnak, az apró kacatoknak és még a kétzónás automata klímának is fizikai gombjai vannak. Érintőkijelzőre 10,5 colosra növekedett, így jobban látszik az Apple CarPlay képe. Erre azért is van égető szükség, mert a gyári navigációs rendszer lassú és akadozós, de ilyesmit már tényleg csak kevesen használnak a könnyen csatlakoztatható telefonok korában.

Nincs meglepetés, a 2560 milliméteres tengelytávba kisautós méretű utastér fér, tehát ha az első utasok 180 centiméter fölé nőttek, akkor már nagyon szűkösnek fog tűnni a hátsó üléspadon a hely. Amennyiben kinőtted a felfújt Yarist, akkor ott a dögös Toyota C-HR, a Corolla Cross vagy a RAV4, sosem volt még ilyen könnyű továbblépni.

Tökéletesen passzolt a graffitikkel gazdagon megszórt Lisszabonhoz a színesre fóliázott Yaris Cross.

Minden autóra más művész készített dekorációt a bemutatón, az én választásom a Los Pepes művére esett, mert César Manrique 1990-es BMW 730i ArtCar-jára emlékeztet. Itt viszont minden elemen más színek és minták jelennek meg. Meggie Prata és Francisco Leal vidám színekkel és formákkal dobta fel a Yaris Crosst, amiből tényleg süt a rájuk jellemző merész vidámság.

Amit a hibrid Toyota Yaris Cross tud, azt sokkal jobban tudja egy Honda HR-V, de innen látszik, hogy ez valójában egy a rengeteg tényező közül, a siker kupáját mégis a Yaris Cross emelheti a magasba.

Ez is érdekelhet:

Sikerre született a Toyota C-HR második generációja

Megnéztük közelebbről a következő évek egyik legnépszerűbbnek ígérkező Toyotáját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés