Új fejezetet kezd az elektromos autóinak történetében a Volkswagen, és ennek egyik első modellje az ID. Cross lesz, a jelenlegi T-Cross elektromos testvére, aminek most mutatták be az előzetesét a gyártáshoz közel álló tanulmányautó formájában.
Elektromos autóból már most is széles kínálata van a Volkswagennek, a kompakt ID.3-tól az ID.4-en és ID.5-ön keresztül a középkategóriás ID.7-ig és az óriási ID. Buzzig. A márka sokat tanult ennek a generációnak a tapasztalataiból, és ezt hasznosítva készíti elő az elektromos autóinak következő sorozatát. A jövőben a kisebb, elérhetőbb modelleken lesz a fókusz, és ezek közé érkezik az ID. Cross Concept szériaváltozata is.
A műszaki újdonságokon kívül lényeges változás lesz, hogy az új modellek már rendes nevet kapnak majd,
amivel a vevők jobban kötődhetnek hozzá. Lesz majd ID. Golf és ID. Polo, az utóbbi crossover változata pedig az ID. Cross nevet kapja majd, ezzel is utalva arra, hogy a hasonló méretű T-Cross elektromos megfelelője lesz. A jövőben várhatóan a jelenleg még számmal jelölt ID-modellek is hasonló nevet kapnak majd.
Dizájnját tekintve az ID. Cross folytatja azt a letisztult, egyszerű vonalat, amit még az ID. Polo előzeteseként bemutatott tanulmányautóval kezdtek el.
A Volkswageneket egyébként is azért szerették, mert nincsenek rajta öncélú, megosztó részletek, és az ID. Cross is könnyen befogadható, barátságos formájú lett. Persze a legújabb divatnak is megfelel a világító emblémájával és a teljes szélességű fénycsíkokkal elöl és hátul.
Méretével sokaknak megfelelhet a 4,16 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,59 méter magas ID. Cross, ami hat centivel hosszabb, mint a T-Cross. A 2,6 méteres tengelytávja mellett tágas utasteret alakíthattak ki,
a térkínálatot a Golféhoz mérik, a csomagtartója alapesetben 450 literes, és az orrában is találunk egy 25 literes rekeszt,
például a töltőkábel tárolására. A Volkswagen még azt is megadta, hogy 1200 kilogrammot vontathat az ID. Cross.
Mivel a Volkswagen legújabb elektromos padlólemezére épül, ezért a leendő ID. Polóhoz hasonlóan az ID. Cross is elsőkerék-meghajtású.
A teljesítménye 211 lóerő, ami bőven elegendőnek hangzik, de a dinamikája egyelőre nem ismert, csak a 175 km/órás végsebességét árulták el. Nem tudni, hogy mekkora akkumulátor kerül bele, és milyen gyorsan lesz tölthető, de a gyáriak 420 kilométeres hatótávot ígérnek, ami elég jól hangzik.
Belső tere hasonlóan letisztult, minimalista stílusú, mint a karosszériája, ráadásul a berendezése állítólag szinte változtatás nélkül kerül majd sorozatgyártásba. A műszereket 11 colos kijelző vetíti, középre 13 colos érintőképernyő került, és
a Volkswagen ezzel a modellel is visszatér a hagyományos kapcsolókhoz,
ilyeneket találunk a kormánykeréken, az ajtókon, és néhányat a klímaberendezéshez kapcsolódva még a középkonzolon is, a képernyő alatt.
Nem kell sokat várunk a sorozatgyártásba kerülő változatra sem, hiszen az ID.2-ként bemutatott elektromos kisautó ID. Polo néven már 2026 első felében bemutatkozik, ezt követi 2026 nyarán az ID. Cross, majd az ID.1-ként megelőlegezett városi mini ezek után, 2027-ben kerül gyártásba. A Volkswagen közben a teljes elektromos kínálatát megújítja az ID.3-tól az ID.7-ig, és számíthatunk majd olyan új modellekre is, mint az ID. Golf.
Ez is érdekelhet:






















