A megjelenésekor még nem lehetett tudni, de mostanra egyértelművé vált, hogy a T-Roc a Volkswagen egyik legnépszerűbb modellje, ezért láthatóan nagy figyelmet fordítottak a második generáció fejlesztésére. A menőbb formája alatt egy jól kitalált, igazán használható autót találunk, ami a minőségével és a felszereltségével is a nagyobb kategóriákat idézi, a hatékonysága pedig benzinesként is példás.

Európában a leváltása előtti évben is az egyik legkeresettebb szabadidő-autónak számít a T-Roc, ami sokat elmond arról, mennyire jól sikerült a Volkswagen kompakt modellje. 2017-ben jelent meg, és azóta több mint kétmillió példányt adtak el belőle, most pedig itt a második generációja, hogy folytassa ezt a sikertörténetet. A Volkswagennél nem akartak változtatni a bevált recepten, de amíg az előző T-Roc inkább a Golf rokonának számított, addig az új modell egy nagy lépéssel közelebb került a Tiguanhoz, pár dologban még többet is tud nála.

Karakteres, hatásos forma

Első pillantásra felismerhető az új T-Roc, mert megőrizte a jellegzetes alakját, de a hátsó szélvédőjét még jobban megdöntötték, amivel sportosabb stílusú lett. Megtartotta az első széria jellegzetes dizájnelemeit, a széles C-oszlop hajlított krómcsíkját és a hátsó sárvédőknél lévő vállakat is, de ezeket még jobban kiemelték az új modellen. Az arculata pedig a jövő Volkswagenjeit vetíti előre, szűkre szabott fényszórókkal, a jobban felszerelt változatokon fénycsíkkal összekötve, középen a világító emblémával, ami este is karakteressé teszi a megjelenését.

Dizájn terén az R-Line felszereltség jelenti a csúcsot, amihez alapból nagyobb, 18 colos, felárért akár 20 colos kerekek, és nagyobb légbeömlős, fekete betétes lökhárítók is járnak. Merész, de remekül mutat a kanárisárga színben, és minden fényezéshez fekete tetőt is lehet választani. Mint minden Volkswagen, úgy a T-Roc is a legapróbb részletig racionálisan kitalált autó, ezért a formája nemcsak tetszetős, hanem hatékony is. A légellenállási együtthatója 10 százalékkal 0,29-re csökkent, amiben szerepe van az áramvonalas ID.7-ről származó visszapillantó tükröknek is.

Nagyobb, minőségibb belül

Nem látszik rajta, de az új T-Roc nagyobb is lett az elődjénél, a hossza tizenkét centivel 4,37 méterre bővült, a tengelytávja négy centivel 2,63 méteresre nőtt. Az utasterét egy kicsivel tágasabbnak érezni az elődjénél, és ami lényegesebb, a hátsó ülésen felnőttek is kényelmesen utazhatnak, még saját klímazónát is kapnak az itt ülők, ami nem megszokott ebben a kategóriában. A csomagtartó mérete 445-ről 475 literesre bővült, a teret dupla padlóval használhatjuk ki, hosszabb tárgyak szállításához pedig ledönthető a három részre osztott hátsó támla középső része és a jobb első üléstámla is.

Új korszakot ígérnek a Volkswagennél: visszatérnek azokhoz az értékekhez, amikért a márkát igazán szeretni lehet,

és ezek egyike a minőségérzet, ami tapinthatóan jobb lett az új T-Rocban. Már az elődje is sokat fejlődött ezen a téren, az új modellben pedig mindenhol puha anyagokat és igényes megoldásokat találunk. Az ülések kényelmesebbek lettek, akár masszázsfunkcióval és világos kárpittal is kérhetők. Jól mutat a szövettel borított műszerfal és az ajtók műbőrborítása, ami alatt a hangulatfények világítanak, ennek színét harmincféle közül lehet választani.

Szinte csak a kormánykerék ismerős az elődjéből, minden mást újraterveztek a T-Rocban,

amiben árnyékoló nélkül is jól látható 10 colos kijelző mutatja a számlapokat, és a többi új Volkswagenből ismerős 12,9 colos érintőképernyő került középre. Szinte mindent itt kell állítani, mégsem esik nehezünkre, mert a rendszert mostanra tökéletesre csiszolták, a képernyő alsó és felső sávjából azonnal elérhetjük a klíma és a főbb funkciók beállítását. A kormánykerék hagyományos gombokat kapott, és az újszerű „húzós” kilincsek is egészen jól használhatók a gyakorlatban.

Mivel az új T-Roc már csakis automata váltós lehet, az irányváltó karja pedig az újabb Volkswagenekhez hasonlóan a kormányoszlopra került, a középkonzol aljára telefontartót tettek, ami vezeték nélkül is tölti a készüléket, a kábellel pedig akár 60 wattal is lehet tölteni. Mellette ott a Tiguanból és a Tayronból ismerős, látványos forgókapcsoló, benne a kis kijelzővel, ami alapesetben a hangerőt állítja, de a vezetési üzemmódok és az utastéri hangulatok közt is ezzel lehet váltani, ráadásul a T-Rocban most először szélvédőre vetítő head-up display is lehet.

Fejlett technika

Műszaki téren is sokat fejlődött a T-Roc, amit eddig elkerült az elektromosítás, az új generációja azonban már csakis hibrid lehet. Nincs többé háromhengeres, a motorkínálat derekát az 1,5 literes, négyhengeres eTSI adja, 116 és 150 lóerővel, ezekkel kezdődik most a forgalmazás. Az idők szavát mutatja az is, hogy a T-Rocból már nem lesz dízel, a benzineshez viszont szériafelszerelés a hétfokozatú DSG váltó és a 48 voltos mild hibrid rendszer, és a jobb szériafelszereltség mellett már ez a két dolog is indokolja az új generáció magasabban induló alapárát.

Persze nem csak ennyiből áll majd a T-Roc kínálata, mert a jövő év elején érkezik, és a Volkswagennél elsőként ebben a típusban mutatkozik be a 2,0 literes eTSI, 204 lóerővel és alapból 4Motion összkerékhajtással, és

már biztos, hogy az új generációból is készül T-Roc R, aminek az álcázott példányát meg is mutatták nekünk.

A részleteket még elfedték rajta, de az biztos, hogy a teljesítménye 333 lóerő lesz, a hangzásról pedig a négy kipufogóvéges Akrapovic rendszer gondoskodik. Még várnunk kell rá, csak 2027-ben kerül sorozatgyártásba.

Ennél előbb, már jövőre megismerhetjük a Volkswagen első full hibrid rendszerét, amit szintén a T-Rocban mutatnak be elsőként. A hajtáslánc alapját az 1,5 literes TSI motor adja, és nagyon úgy tűnik, hogy a hatékonyságra hangolták a rendszert, mert az elektromotorral együtt a kombinált teljesítménye viszonylag szerény, 136 és 170 lóerő. Kíváncsian várjuk, hogy mennyit fogyaszt majd a Volkswagen full hibridje, mert az 1,5 literes motor már a mild hibrid rendszerrel is példásan takarékos – ez is kiderült, amikor az elsők között vezettük az új T-Rocot.

Made in Europe

Lisszabonba repültünk, hogy kipróbáljuk a T-Roc második generációját, de nem csak a miénknél enyhébb időjárás és a lenyűgöző panorámájú óceánparti utak miatt. Portugália azért is fontos a Volkswagennek, mert itt gyártják a T-Rocot, ezért a vezetés előtt az üzembe is bepillantottunk. Autoeuropa a neve, ugyanis a kilencvenes években a Forddal közösen alapították a Galaxy, a Sharan és az Alhambra gyártására, majd teljes egészében a Volkswagen birtokába került. Az egyterűk második generációja mellett itt készült az Eos és a Scirocco is.

Rendkívül sokoldalú tehát az üzem, ami nem tartozik a legszebb vagy legmodernebb autógyárak közé, ahol valaha jártunk, de az biztos, hogy a T-Roc kifogástalan német minőségben gördül le a gyártósor végén. Idén az év végéig még párhuzamosan készül az első és a második generáció, és bár a T-Roc a népszerűsége okán egymaga elvinné a hátán a gyárat, jövőre tovább bővítik az üzemet, és az is kiderült, hogy miért. Ide hozzák ugyanis az ID. Every1 néven bemutatott olcsó elektromos városi kisautó, az e-up! utódjának gyártását is.

Egyszerűen jó vezetni

Cascais mellett, pontosan ugyanezen az óceánparti sétányon vezettem először a T-Roc első generációját, mert már annak a bemutatóját is itt tartották, és ez a helyszín tökéletes volt az új modell kipróbálásához is. Az már az első métereken feltűnt, hogy nemcsak a felszereltsége, hanem a menetkomfortja is a nagyobb kategóriát idézi. Útközben masszívnak érződik, a hangolása pedig tökéletes középút a mindennapi kényelem és a biztos útfekvés közt, főleg az opcióként elérhető, fokozatokban állítható adaptív lengéscsillapítással.

Az új T-Rocot egyszerűen jó vezetni, amit a 150 lóerős R-Line változata bizonyított a menetpróbán.

Az óceánparti utakon nyugodtan suhanva észrevétlen működött az elődjéből ismerős hengerlekapcsolás, és a mild hibrid rendszer akár teljesen le is állította a motort, mindez hihetetlenül kedvező 5,8 literes fogyasztást eredményezett. Pedig a Sintra felé vezető hegyi utakon is kipróbáltuk, az ülések közti forgókapcsolóval Sport módba váltva lelkesen gyorsult, széles tartományban elérhető 250 Nm nyomatékához az elektromotor is hozzáadja a sajátját.

Ha egy fárasztó nap után rábíznád a vezetés nehezét, akkor tetszhet, hogy a T-Rocban is megjelent a részben önvezető Travel Assist rendszer, képes az önálló sávváltásra, a fejlettebb parkoló asszisztense pedig nemcsak felülnézeti kameraképet ad, és önállóan parkol, de képes megjegyezni és visszajátszani az utolsó 50 méter manőverét, és akár az autóból kiszállva, távirányítással is leparkolhatod. A feláras mátrixfényszóró elképesztő fényszőnyeget vetít eléd, és jó tudni, hogy a sofőr rosszulléte esetén automatikusan lehúzódik és megáll az autó.

Mennyibe kerül?

Már meg is rendelhető a T-Roc, a csaknem másfélmilliós kedvezménnyel együtt 11,8 millió forintról indul az ára a 116 lóerős motorral és DSG-vel – a 150 lóerős változat felára 1,25 millió forint. Szériafelszereltsége bővült, alapból benne van többek közt az adaptív tempomat és a holttérfigyelő, vezeték nélküli a telefontöltő és telefontükrözés, elöl-hátul a parkolóradar és a tolatókamera. Az opciók közt nyitható panorámatető, Harman Kardon hifi és állóhelyzeti fűtés is van, a kihajtható vonóhorog elbírja az e-bringákat, és akár két tonnát vontathat vele a T-Roc.

Nem meglepő, hogy többe kerül az elődjénél a T-Roc, mert jóval többet is kapunk a pénzünkért,

nagyobb teret, gazdagabb szériafelszereltséget és fejlettebb technikát. Ha szeretted az elődje stílusát, akkor biztos lehetsz benne, hogy az új T-Roc is tetszeni fog, ami a vagány karaktere mögött egy rendkívül okosan kitalált, praktikusan használható kompakt modell, még családi autónak is beválik. Jól tudom, mert a saját autóm is ezért lett T-Roc, és az eltelt időben minden nap bizonyítja, hogy jól választottam – én az újat is megvenném.

Ez is érdekelhet:

Sikermodell újratöltve – kipróbáltuk az új Volkswagen Tiguant

Nagyobb hatótávú hibriddel jön, de még dízel is lesz az új Tiguanból, ami a felsőbb kategóriákból ismerős extrákat kapott.

Családi autó, bevált recept szerint – Volkswagen Tayron

Hét üléssel, nagy csomagtartóval, kellemes utastérrel remek családi autó a Volkswagen Tayron.

Bulli elszabadult – Volkswagen ID. Buzz GTX-teszt

Sportváltozatban is kipróbáltuk a Volkswagen kisbuszát, a 340 lóerős ID. Buzz GTX-et.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés