Minden másnál erősebb elektromos szedánnal állt elő idén a Xiaomi, és most az is kiderült, hogy a több mint 1500 lóerős SU7 Ultra milyen gyorsan ért körbe a Nürburgringen. De hogy ezzel rekordot is döntött volna?

Már azzal is nagy meglepetést keltett a Xiaomi, amikor 2023-ban bemutatta az elektromos autóját, hiszen az SU7 nemcsak a stílusával, hanem a paramétereivel is a Porsche Taycanra emlékeztetett. Nem mintha a 675 lóerős változata gyenge lett volna, de idén nyáron a Xiaomi előállt az SU7 csúcskivitelével, amit az okostelefonoknál megszokott módon Ultrának hívott, és ez már tényleg elképesztő pályagépnek ígérkezett.

Most pedig az is kiderült, hogy mire képes a Xiaomi elektromos autója a legendás Nordschleifén.

Ott, ahol jelenleg a Porsche Taycan tartja a leggyorsabb utcai négyajtós autó rekordját, az 1108 lóerős Turbo GT változata a Weissach csomaggal ugyanis 7 perc 7,55 másodperc alatt tekerte körbe a 20,82 kilométeres szakaszt. Elon Musk csak integethet neki, mert a Tesla csúcsmodellje, a Model S Plaid számára 7 perc 25,23 másodperc kellett hozzá.

Mindezek után várható volt, hogy a három elektromotoros Xiaomi SU7 Ultra még a Porsche idején is javítani fog, nem is keveset.

Az 1548 lóerős teljesítményre képes szedán 6 perc 46,87 másodperc alatt teljesítette a Nordschleifét, ami csak két másodperccel marad el a Porsche 911 GT3 RS idejétől. Még elképesztőbb, hogy a teszt idején a pálya ötöde vizes volt, és közben 324 km/órás csúcssebességet ért el az autó.

A Xiaomi csúcsmodelljét David Pittard vezette, aki Aston Martinnal, Ferrarival és Porschéval is versenyzett az utóbbi években
Mégsem mondhatja magáénak a Nordschleife körrekordját a négyajtós szériamodellek közt a Xiaomi,

az SU7 Ultrának ugyanis egy prototípusa vett részt a teszten. A Prodrive közreműködésével szinte versenyautót építettek belőle, kipakolt utastérrel, kagylóüléssel, bukókerettel és slick gumival, amivel már nem vehetne részt a forgalomban. De nem kell sokat várnunk az SU7 sorozatgyártású változatának eredményére sem, 2025-ben azzal futnak neki a rekorddöntésnek.

Ez is érdekelhet:

A Porsche és a Tesla ellen megy a Xiaomi első elektromos autója

Rögtön a csúcskategóriával kezdi a hódítást a Xiaomi.

Igazi atomvillanás az 1100 lóerős Porsche Taycan Turbo GT

Itt a Porsche Taycan Turbo GT, és Teslát fog reggelizni!

Szédítően gyors a Mercedes-AMG One, újra rekordot döntött a Nürburgringen

Nem bírtak magukkal az AMG-sek, amikor meglátták az ideális hőmérsékletet és a száraz aszfaltot.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés