Minden másnál erősebb elektromos szedánnal állt elő idén a Xiaomi, és most az is kiderült, hogy a több mint 1500 lóerős SU7 Ultra milyen gyorsan ért körbe a Nürburgringen. De hogy ezzel rekordot is döntött volna?
Már azzal is nagy meglepetést keltett a Xiaomi, amikor 2023-ban bemutatta az elektromos autóját, hiszen az SU7 nemcsak a stílusával, hanem a paramétereivel is a Porsche Taycanra emlékeztetett. Nem mintha a 675 lóerős változata gyenge lett volna, de idén nyáron a Xiaomi előállt az SU7 csúcskivitelével, amit az okostelefonoknál megszokott módon Ultrának hívott, és ez már tényleg elképesztő pályagépnek ígérkezett.
Most pedig az is kiderült, hogy mire képes a Xiaomi elektromos autója a legendás Nordschleifén.
Ott, ahol jelenleg a Porsche Taycan tartja a leggyorsabb utcai négyajtós autó rekordját, az 1108 lóerős Turbo GT változata a Weissach csomaggal ugyanis 7 perc 7,55 másodperc alatt tekerte körbe a 20,82 kilométeres szakaszt. Elon Musk csak integethet neki, mert a Tesla csúcsmodellje, a Model S Plaid számára 7 perc 25,23 másodperc kellett hozzá.
Mindezek után várható volt, hogy a három elektromotoros Xiaomi SU7 Ultra még a Porsche idején is javítani fog, nem is keveset.
Az 1548 lóerős teljesítményre képes szedán 6 perc 46,87 másodperc alatt teljesítette a Nordschleifét, ami csak két másodperccel marad el a Porsche 911 GT3 RS idejétől. Még elképesztőbb, hogy a teszt idején a pálya ötöde vizes volt, és közben 324 km/órás csúcssebességet ért el az autó.
Mégsem mondhatja magáénak a Nordschleife körrekordját a négyajtós szériamodellek közt a Xiaomi,
az SU7 Ultrának ugyanis egy prototípusa vett részt a teszten. A Prodrive közreműködésével szinte versenyautót építettek belőle, kipakolt utastérrel, kagylóüléssel, bukókerettel és slick gumival, amivel már nem vehetne részt a forgalomban. De nem kell sokat várnunk az SU7 sorozatgyártású változatának eredményére sem, 2025-ben azzal futnak neki a rekorddöntésnek.
Ez is érdekelhet: