A hét legizgalmasabb és a tíz legfontosabb új modell a jövő évben.

A pandémia kicsinálta ugyan a nagy nemzetközi autóbemutatókat, de ettől még az élet megy tovább. Jönnek új modellek, jönnek modellfrissítések és persze jönnek, jönnek és csak jönnek a semmiből a teljesen új elektromos autók. Kilistáztuk, melyik az a 10+1 kocsi, amely a legfontosabb lesz majd az európai piac alakulása szempontjából – és melyik az a hét izgalmas új modell, amely ugyan nem fogja megváltoztatni a mindennapi utcaképet, viszont a legjobban dobogtatja meg a hozzánk hasonló elvetemült autóbuzik szívét.

Új tömegautók: végre megint az Alfával indíthatunk

1. Alfa Romeo Tonale

Az Alfa a Stelvio óta, négy éve nem mutatott be új modellt, a rajongók nagy bánatára. De jövőre jön a Tonale: 2019-ben bemutatott koncepció jövő tavaszra érik szériamodellé. A szubkompakt SUV a Jeep Renegade műszaki alapjaira épül, a gyártó hagyományos motorokkal és plug-in hibrid hajtással is kínálni fogja.

2. BMW iX

A második, tisztán elektromos hajtásúnak tervezett BMW-modell meghökkentő dizájnjához egész éves felvezető kampánnyal szoktatott minket a gyártó. A kocsi elvileg jövőre gyártásba kerül, formai különlegességei pedig alighanem szépen lassan átvándorolnak majd a többi BMW-re is.

3. Audi Q4 e-tron

A prémium kompakt SUV lesz az első MEB-platformos Audi. A BMW iX és a Tesla Model Y vetélytársa lehet, miután jövő ősszel az európai piacra kerül. A Q4 meredekhátú és kupé-crossover (Sportback) változatban is elkészül.

4. Citroën ë-C4

Az új generációval kompakt modellből crossoverré változott C4 elektromos változata a jövő év legelején érkezik. A Peugeot 208/2008 illetve Opel Corsa elektromos verziójának 50 kWh-s akkumulátorával, 136 lerős motorjával felszerelt villanyautó már most is rendelhető, 12,6 millió forintos induló áron.

5. Dacia Spring

A kicsi, gyenge, de olcsó villany-Dacia a jövő év elején rendezheti át a hazai elektromos autó-piacot. De csak akkor, ha a vevők elfogadják a 125 km/h-s végsebességet és az állami támogatás nélkül villanyautós viszonylatban ugyan alacsony, egy ilyen pici kocsiért viszont egy kicsit ijesztően magas vételárat.

6. Ioniq 5

A Hyundai a jövő évtől önálló márkanév alatt kezdi árulni elektromos autóit. Az első modell valószínűleg az Ioniq 5 lesz, amit koncepcióautóként még Hyundai 45 néven mutattak be.

7. Mercedes EQA és EQB

A két szubkompakt elektromos Mercedes (egy kis és egy kicsit nagyobb crossover) közül a nagyobbik, az EQB számunkra különösen kedves modellje lesz a 2021-es évnek, hiszen összeszerelése a kecskeméti gyárban is zajlik majd.

8. Nissan Ariya

Az elektromos crossoverről már idén nyáron mindent elmondott a Nissan. A Leaf és az e-NV200 után ez a kocsi az első Nissan, amely a kiforrott elektromos technológia mellé divatos megjelenést is kap. Ha az ára is jó lesz, a siker garantált.

9. Opel Astra

Az új Astráról egyelőre két dolgot tudunk biztosan: jövőre érkezik és a PSA EMP2-es platformjára épül majd. A formájáról hivatalosan még semmi nem szivárgott ki, de néhány ihletett fantáziájú rajzoló már álmodott a kocsiról.

10. Skoda Enyaq

Ha a Skoda korábbi sikereit vesszük alapul, az első eleve elektromos autónak készült, MEB-platformos modell nagyot tarolhat az európai piacon. A kocsiról már szeptemberben minden részletet megtudhattunk, forgalmazása nálunk a jövő év elején várható – egyelőre ismeretlen áron. A német piacon viszont már konfigurálható a kocsi, az ottani induló ár 38 850 euró, kb. 14 millió forint.

+1. Volkswagen ID.4

Az ID.3 után jön a nagyobb elektromos crossover, ugyanazzal a technikával, de kicsit több hellyel. Az autó Németországban már kapható, ott 43 ezer euróról, kb. 15,7 millió forintról indul az árlista. A kocsival kapcsolatban nincsenek titkok, minden részletet megírtunk róla már az ősszel.

Az új autócsodák

1. Audi e-tron GT

A 2018-as GT Concept tanulmány alapján jövő tavaszra készül el az elektromos sport-túra-limuzin-kupé, ami valószínűleg lényegében egy Porsche Taycan lesz, négy karikával és valamelyest hétköznapibb árazással.

2. Jaguar XJ

A jövő év végén mutatja be a Jaguar új nagykocsiját. A tíz éven át gyártott, idén kifutott XJ utódja az elektromos és hibrid kocsikhoz tervezett MLA platformra épül, egészen biztosan lesz tisztán elektromos változata is. Az autóról eddig csak fantáziarajzokat és kémfotókat láthattunk.

3. Lotus Type 131

Több mint egy évtized után érkezik végre egy új Lotus jövőre. Az egyelőre csak fejlesztési kódnevén emlegetett kocsit valószínűleg V6-os Toyota-motor hajtja majd, így ez a kocsi lesz talán az utolsó, kizárólag belsőégésű motoros Lotus.

4. Mercedes-AMG One

Ezer lóerős plug-in hibrid, Forma 1-es technikával, mindössze 1,6 literes, V6-os turbómotorral, 350 km/h végsebességgel.

5. MG E-Motion

A kínai kézben lévő egykori brit márka a kontinentális európai piacon ugyan nincs jelen, de a briteknél egész jól teljesít olcsó elektromos és hibrid modelljeivel. Jövőre viszont jön egy olyan villanyautó, ami egy kicsit előhozza az MG-hez kötődő régi emlékeket is. Az E-Motion-nel kapcsolatban négy másodperces 0-100 sprintet és kb. 500 kilométeres hatótávot ígér a gyártó, de ezeknél a számoknál jóval izgalmasabb, hogy a kocsi milyen jól néz ki!

6. Peugeot 508 SE

SE, vagyis Sport Engineered: ez a jelzés emeli majd ki a polgári változatok közül a középkategóriás Peugeot 360 lóerős, plug-in hibrid hajtásláncú sportváltozatát. A kocsiról már részletesen beszámoltunk, a márkakereskedésekben a jövő év elején lesz elérhető.

7. Porsche Taycan Cross Turismo

A Panamera Sport Turismo után a Taycan is kap egy kombiváltozatot jövőre. A családi szupersport-túra-villany-Porsche műszakilag valószínűleg semmiben nem tér majd el az alapmodelltől, viszont jobban meg lehet majd pakolni egy nagyobb kiránduláshoz.

És egy álomautó, ami már nagyon is létezik 2020-ban is:

Mennyire igazi Porsche egy ötméteres, orrmotoros kombi?

A Panamera Sport Turismo még a legkisebb motorral is teljes joggal viseli az orrán (és még egy csomó helyen) a lovacskát.

És ezt olvastad már?
Nem adja alább 666 lóerőnél a megújult Lamborghini Urus