A Stellantis autós óriásvállalat minden egyes márkája kitalált egy vicces vagy kevésbé vicces marketingszlogent a villamosításhoz.

Úgy néz ki, az autógyártók mára általánosan elfogadták a régi irányelvet: ha nem tudod megakadályozni, állj az élére! Ahogy a politika szép lassan múzeumba küldi a hagyományos belsőégésű motoros technikát (az EU-ban valószínűleg 2035-re), az autós cégek sorra kezdenek úgy tenni, mintha ők is mindig is pont akkorra, sőt, hamarabbra tervezték volna az átállást az elektromos hajtásra. (A jelenlegi csúcstartó a tradicionális márkák közül ezekkel a vállalásokkal alighanem az Opel, ők 2028-ra ígérik, hogy Európában már csak villanyautókat fognak árulni.)

A Stellantis mai akciójával erősen megemelte a tétet minden konkurense számára az így vagy úgy de minden autógyártónál bekövetkező elektromos átállás körüli marketingkommunikációs játszmában. A cég tizenkét márkája plusz a haszonjármű-szekció megfogalmazott ugyanis egy-egy rövid szlogent azzal kapcsolatban, hogy számukra mit jelent az elektromos mobilitásra való áttérés. Íme, mutatom és fordítom is, amilyen művészien csak tudom; sőt, teszek melléjük képeket is az adott márkák egy-egy elektromos modelljéről vagy koncepciójáról:

Abarth

“Heating Up People, But Not the Planet” – „Az embereket feltüzeljük, de a bolygót nem!”

Abarth Scorpion: az IED dizájnstúdió készítette ezt a koncepciómodellt 2010-ben

Alfa Romeo

“From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo” – „2024-től az Alfából Alfa e-Romeo lesz”

Alfa Giulia GT: egy Totem nevű cég retro-elektro-Alfája

Chrysler

“Clean Technology for a New Generation of Families” – „Tiszta technológia a családok új generációja számára”

Az elöl-hátul tolóajtós Chrysler Portal villanyautó-koncepció

Citroën

“Citroën Electric: Well-Being for All!” – nem irigylem a márka hazai PR-osztályát, ezt nehéz lesz lefordítani, de mondjuk „Elektromos Citroën: harmónia mindenkinek!”

A Citroën már a Stellantis-történet előtt is nagy villanyautó-fan volt. A C-Zeróval Európában az elsők között kínáltak modern villanyautót, jelenleg pedig két elektromos kiskocsi, az Ami és a Mehari mellett a C4-et és több kishaszonjárművüket is meg lehet venni villamos hajtással

Dodge

“Tear Up the Streets… Not the Planet” – „Az aszfaltot tépd fel – ne a Földet!”

A 2009-es, 270 lóerős Dodge Circuit EV koncepció. Jelenleg nem pontosan tudjuk, milyen lesz a márka első igazi elektromos modellje, csak azt tudjuk, hogy lesz nekik

DS Automobiles

“The Art of Travel, Magnified” – „Az utazás művészete, felerősítve”

A DS, a Citroënből kiszakadt prémium brand jelenleg is kínál egy tisztán elektromos modellt, a DS 3 Crossback E-Tense-t

Fiat

“It’s Only Green When It’s Green for All” – „A zöld csak akkor zöld, ha zöld mindenkinek”

A Fiat 500e második generációjamár most is csodás kis villanyautó

Jeep

“Zero Emission Freedom” – ezt se könnyű tömören magyarítani, de talán „Szabadság, emissziómentesen”

A Jeep Magneto még csak egy koncepció, de ha a márka továbbra is megtartja (és reméljük, hogy megtartja) kínálatában a Willys illetve CJ klasszikus alapformáját, nyilván nem néz majd ki máshogy a szériaverzió sem

Lancia

“The Most Elegant Way to Protect the Planet” – „A bolygó megóvásának legelegánsabb útja”

Szegény Lancia az egyetlen országban kínált egyetlen modelljével eddig nem nagyon ért rá a jövővel foglalkozni, inkább túlélni próbált, de egy Pol Santos nevű dizájner már rajzolt is egy villany-Lanciát, amivel szemben igazán nem lehetne semmilyen kifogása a Stellantisnak sem

Maserati

“The Best in Performance Luxury, Electrified” – „A legjobb a nagy teljesítményű luxusban, villamosítva” (Na jó, igazából egyik márka magyar PR-esét sem irigylem.)

A Maseratinál állítólag egy 2014-es tanulmány, az Alfieri dizájnja az alapja az első tisztán elektromos modellnek, az álcázva már időnként itt-ott látható GranTurismónak

Opel/Vauxhall

“Green is the New Cool” – „A zöld az új kúl”

Az évtized közepére ígéri az Opel az új, zölden kúl villany-Mantát

Peugeot

“Turning Sustainable Mobility into Quality Time” – „Minőségi idővé változtatni a fenntartható mobilitást” (uhh, ez nekünk fájt - szerencsére a Peugeot már ma is létező villanyautói sokkal jobbak ennél a szlogennél)

A Peugeot 2008 már ma is kapható elektromos változatban, mi pedig itt a Playernél már azt is tudjuk, ez-e a jobb vagy a benzines

Ram

“Built to Serve a Sustainable Planet” – „Egy fenntartható bolygó szolgálatára alkotva”

A RAM erősen lépéskényszerben van, hiszen az USA piacán a három vezető autó három pickup - egyikük a RAM 1500. És hamarosan jön a Ford F-150 Lighnting, jön a Chevy Silverado a GM új, saját Ultium akkumulátorával – szegény RAM pedig még csak ott tart, hogy 2024-re tudott ígérni valamit, aminek egyelőre a sziluettjét tudták megmutatni tegnap

Commercial Vehicles

“The Global Leader in e-Commercial Vehicles” – „Világelső az elektromos haszonjárművek között” (Hát ez nem valami vicces, viszont elég egyértelmű a cél)

A Stellantis egyik kabátujjba rejtett ásza a kishaszonjárműveiknél megindított hidrogéncellás fejlesztéssorozat: ez is e-mobilitás, csak kicsit másként

Apropó elektromos autó: a villany-Mustang-tesztünket olvastad már?

Végre a kezünk közé kaptuk az elektromos, családi, ötajtós Mustangot! - Teszt: Ford Mustang Mach-E

Ha az ember eltölt néhány percet a Ford Mustang Mach-E vezetőülésében, már nem is bánja, hogy a családi, ötajtós, elektromos SUV-nak nincs sok köze a kétajtós, V8-as legendához.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában