A Stellantis autós óriásvállalat minden egyes márkája kitalált egy vicces vagy kevésbé vicces marketingszlogent a villamosításhoz.
Úgy néz ki, az autógyártók mára általánosan elfogadták a régi irányelvet: ha nem tudod megakadályozni, állj az élére! Ahogy a politika szép lassan múzeumba küldi a hagyományos belsőégésű motoros technikát (az EU-ban valószínűleg 2035-re), az autós cégek sorra kezdenek úgy tenni, mintha ők is mindig is pont akkorra, sőt, hamarabbra tervezték volna az átállást az elektromos hajtásra. (A jelenlegi csúcstartó a tradicionális márkák közül ezekkel a vállalásokkal alighanem az Opel, ők 2028-ra ígérik, hogy Európában már csak villanyautókat fognak árulni.)
A Stellantis mai akciójával erősen megemelte a tétet minden konkurense számára az így vagy úgy de minden autógyártónál bekövetkező elektromos átállás körüli marketingkommunikációs játszmában. A cég tizenkét márkája plusz a haszonjármű-szekció megfogalmazott ugyanis egy-egy rövid szlogent azzal kapcsolatban, hogy számukra mit jelent az elektromos mobilitásra való áttérés. Íme, mutatom és fordítom is, amilyen művészien csak tudom; sőt, teszek melléjük képeket is az adott márkák egy-egy elektromos modelljéről vagy koncepciójáról:
Abarth
“Heating Up People, But Not the Planet” – „Az embereket feltüzeljük, de a bolygót nem!”
Alfa Romeo
“From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo” – „2024-től az Alfából Alfa e-Romeo lesz”
Alfa Giulia GT: egy Totem nevű cég retro-elektro-Alfája
Chrysler
“Clean Technology for a New Generation of Families” – „Tiszta technológia a családok új generációja számára”
Citroën
“Citroën Electric: Well-Being for All!” – nem irigylem a márka hazai PR-osztályát, ezt nehéz lesz lefordítani, de mondjuk „Elektromos Citroën: harmónia mindenkinek!”
Dodge
“Tear Up the Streets… Not the Planet” – „Az aszfaltot tépd fel – ne a Földet!”
DS Automobiles
“The Art of Travel, Magnified” – „Az utazás művészete, felerősítve”
Fiat
“It’s Only Green When It’s Green for All” – „A zöld csak akkor zöld, ha zöld mindenkinek”
Jeep
“Zero Emission Freedom” – ezt se könnyű tömören magyarítani, de talán „Szabadság, emissziómentesen”
Lancia
“The Most Elegant Way to Protect the Planet” – „A bolygó megóvásának legelegánsabb útja”
Maserati
“The Best in Performance Luxury, Electrified” – „A legjobb a nagy teljesítményű luxusban, villamosítva” (Na jó, igazából egyik márka magyar PR-esét sem irigylem.)
Opel/Vauxhall
“Green is the New Cool” – „A zöld az új kúl”
Peugeot
“Turning Sustainable Mobility into Quality Time” – „Minőségi idővé változtatni a fenntartható mobilitást” (uhh, ez nekünk fájt - szerencsére a Peugeot már ma is létező villanyautói sokkal jobbak ennél a szlogennél)
Ram
“Built to Serve a Sustainable Planet” – „Egy fenntartható bolygó szolgálatára alkotva”
Commercial Vehicles
“The Global Leader in e-Commercial Vehicles” – „Világelső az elektromos haszonjárművek között” (Hát ez nem valami vicces, viszont elég egyértelmű a cél)