Egy-két csapattal nagyot fordult a világ a Forma–1 új korszakának beköszöntével.
A tavalyi katasztrofális (nullapontos) szezon után idén a Haas két futamot követően már 12 pontot is szerzett, amivel az ötödik helyen áll a konstruktőrök között. Persze még nagyon az idény elején járunk, de az azért már most is jól látható, hogy az amerikai istállónak kifizetődött, hogy beáldozta a 2021-es szezont az F1 új korszakát hozó 2022-es idényért.
A szezonnyitó Bahreini Nagydíjon az egy év kihagyás után, az orosz–ukrán háború miatt menesztett orosz Nyikita Mazepin helyén visszatérő Kevin Magnussen rögtön az 5. helyen végzett, amivel 10 pontot hozott a csapatnak, majd Szaúd-Arábiában – ahol a Haas csak egy autóval tudott kiállni Mick Schumacher brutális autótörése miatt – a dán újabb két pontot szállított.
It's all red at the top of the standings after two races...
But Red Bull are officially up and running in 2022 ?#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/KrtB4XNbfG
— Formula 1 (@F1) March 29, 2022
Günther Steiner csapatfőnök szerint Magnussen akár előrébb is végezhetett volna a dzsiddai futamon – és így több pontot gyűjthetett volna magának és a Haasnak –, de a biztonsági autós fázis „a legkellemetlenebb pillanatban érkezett” számunkra. Amikor Steinert megkérdezték, hogy csalódott-e a kilencedik hellyel, ő azt válaszolta, hogy...
„Mindig csalódás, hiszen mindig a maximumot akarjuk kihozni a helyzetekből, de persze nem lehetünk túl mohók. Tavaly még mindenkit megdugtam volna paddockban két pontért. Jó most ebben a helyzetben lenni.”
UPDATE: A WTF1 szerint Günther Steiner igazából azt mondta, hogy „tavaly mindenkit megöleltem volna paddockban két pontért”, vagyis a „would have fucked” helyett „would have hugged” hangzott el, csak a német-olasz akcentus miatt lehetett félreérteni – ITT meg tudod hallgatni. Igazából tök mindegy, nem? Mindenesetre a Haas-csapatfőnök azért nem megy a szomszédba egy-egy ízesebb megfogalmazásért.
(Fotó: Haas F1 Team)
Ez is érdekelhet: