Az egyik legkülönlegesebb BMW a műanyag karosszériás, lenyitható ajtós Z1, ami a márka modern roadster modelljeinek sorát nyitotta meg. Az Alpina által finoman tuningolt változata igazi ritkaság, most felbukkant egy példánya.
1986-ban még prototípusként mutatta be a BMW a Z1-et, ami az akkori legmodernebb technológiával készült. A galvanizált acél térvázára műanyag karosszériaelemek kerültek, ezért a tulajdonos, ha akarta, akár más színűre is cserélhette a borítását. A vászontetős roadster legérdekesebb részlete a gombnyomásra lenyitható ajtó volt.
Az Alpina, mint minden BMW-t, annak idején a Z1-et is átdolgozta, de szerencsére nem vitték túlzásba a munkát.
Meghagyták a sportkocsi csinos formáját, nem tettek rá légterelőket, csak a jellegzetes, 17 colos Alpina felnikről és a karosszérián végigfutó aranyszínű csíkozásról lehet felismerni, hogy ez nem a széria Z1-es.
Az eredeti 2,5 literes, soros hathengeres motor helyére az Alpina által tuningolt változat került,
amit 2651 köbcentisre növeltek, a teljesítménye 170 helyett 200 lóerő lett, és ezzel a könnyű, alig 1250 kilogrammos roadster 7,9 helyett 7,1 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebessége 230 km/óra körül alakult.
Az utastérben Alpina embléma került a kormánykerékre, és mai szemmel már vállalhatatlan, de kétségkívül korhű a kamuflázs mintás üléskárpit.
A Z1 már önmagában is ritka, hiszen 1989-től 1991-ig csak 8000 példányt készített belőle a BMW, de ez az Alpina nagy kincs, mert összesen 66-ot építettek át, a képeken látható autó a 63-adik.
Sokat még nem mentek vele, mert az órájában összesen 12 160 kilométer van,
és ugyan nem tökéletes, de azért megkímélt állapotban kerül a Bonhams januári aukciójára, ahol 140-180 ezer dollár, azaz 40-50 millió forint körüli összeget várnak érte.