Újra visszatér a Vanquish az Aston Martin kínálatába, és ezúttal is annak csúcsára érkezik, fenséges túrakocsiként, ami minden téren többet kínál a DB12-nél – például a márka eddigi legerősebb V12-es motorját kapja.

Ian Callum által tervezett formájával már az Aston Martin új stílusát viselte magán a Project Vantage, ami nagy előrelépés volt a kilencvenes évekbeli, szögletesebb Virage után. Ebből a koncepcióból lett az első Vanquish, amit 2001-ben mutattak be, a márka addigi legerősebb V12-es motorját kapta, és szerepelt a Halj meg máskor! című James Bond-filmben is. 2007-ben a DBS váltotta fel, majd annak utódjaként 2012-ben jött ki a második generációs Vanquish, amiből Volante néven kabrió is készült, ezt ismét egy DBS-re, a gyönyörű Superleggerára cserélték.

Most ismét eljött a Vanquish ideje, az Aston Martin újra elővette a nevet egy sportos túrakocsihoz.

Műszaki alapjait a DB12-től kapta, és bár szemből akár össze is téveszthető vele, a nyolc centivel hosszabb tengelytávja, nyúlánkabb formája és a teljesen egyedi, Kamm-formájú hátsó része azonnal felismerhetővé teszi. A hűtőmaszkja még nagyobb lett, és extra hűtőnyílásokat is vágtak a gépháztetőre, amire a motor paramétereit nézve szüksége is van.

Minden eddiginél erősebb motort kapott a Vanquish.

Az Aston Martin nem adta fel a V12-est, hanem tovább dolgozott rajta, ezért az 5,2 literes erőforrás már 832 lóerőre képes, a maximum nyomatéka 1000 Nm. Mindezt ráadásul nem mind a négy, hanem csak a hátsó kerekekre továbbítja a nyolcfokozatú automata sebességváltó, és az elektronikusan vezérelt önzáró differenciál sem maradt ki a vezetés élvezetére tervezett autóból.

Nemcsak az egyik legerősebb, de a leggyorsabb Aston Martin is lett az új Vanquish,

ami 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 345 km/óra, míg a DB11-nek a hasonló értékei 3,6 másodperc és 325 km/óra. Az áthangolt kormányzással, a masszívabb stabilizátorral, adaptív lengéscsillapítással és nagyobb karbonkerámia fékekkel az izmosabb Vanquish legalább olyan biztosan kézben tartható, mint a DB12, aminek az alapjára épül.

Nagyobb teljesítményéhez egyedibb belső teret kapott a Vanquish, a DB12-étől eltérő kialakítással és rendkívül igényes részletmegoldásokkal. Az Aston Martin újdonságára nem kell sokat várni, mert már idén év végén megjelennek az első példányai az utakon, de nem mindenki kaphatja meg, az új Vanquish ugyanis limitált példányszámban készül majd.

Nem lesz gyakori látvány, évente csak legfeljebb ezer példányt készítenek belőle.

Ez is érdekelhet:

Szédítően dögös az Aston Martin DB12

Egyszerre luxuskupé és sportautó az új Aston Martin.

Fernando Alonso fente élesre az Aston Martin Valiantot

Tizenkét henger, két turbófeltöltő és hatfokozatú kézi váltó, egy versenypályára szánt Aston Martinban.

Drágakő a sportautók között a 665 lóerős Aston Martin Vantage

Éles, robbanékony és precíz az új Aston Martin Vantage, mely hagyományosan kiváló kőkemény sportautónak és kényeztető luxuskupénak is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában