Észrevétlen frissítést kapott az Audi A6-os és A7-es, amivel a műszaki tartalom nem változott, a modellek megjelenése pedig csak részleteiben alakult át.

2018-ban tartották az Audi A6-os premierjét a Genfi Autószalonon, majd júniusban már piacra is dobták a szedán és kombi karosszériával elérhető modellt. Nem sokkal előtte mutatták be az ötajtós A7 Sportback-et is, mely szintén a márka hosszmotoros, MLB platformjára épül. Innen könnyedén kiszámolható, hogy ezek a modellek éppen életciklusuk felénél járnak, amikor frissítéssel tartják naprakészen az autókat.

Ebben az esetben viszont nagyítóval kell keresni a változásokat az Audi A6-osokon és az A7-esen.

Nem kizárt, hogy az Audi később komolyabb frissítést végez a modellcsaládon, most viszont megelégedtek az apróságok átdolgozásával. Ellentétben a szokásos gyakorlattal, most nem változott meg a lámpák és a nappali menetfények rajzolata, de még az utastérben sem történt jelentős változás, mindössze néhány kárpitozás lett szélesebb körben elérhető és új fabetétekkel bővült a választék.

Négy- és hathengeres motorokkal, valamint 48 voltos mild hibrid rendszerrel felszerelt az A6-os, de még az A7-esből is létezik konnektorról tölthető változat. Ebből a szempontból az évek óta piacon lévő nagy Audiknak nincs szüksége felzárkózásra a frissen bemutatott 5-ös BMW és a Mercedes E-osztály mellett. Ahol azonban lemaradása van Ingolstadtnak, az az elektromos verzió, amire a BMW válasza az i5, a Mercedesnél pedig az EQE.

Alapfelszereltség a jellegzetes menetfényű LED-es fényszóró és a 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység.

Mindkettő hasznos kiegészítő, de sokkal többet foglalkoztak a frissítés alkalmával a megjelenéssel. Az A6-oshoz és az A7-eshez is új felniket terveztek, a vásárlói igényekhez igazodva pedig ezek legtöbbje sötét színű - ez egy végtelenül elkeserítő trend.

Leginkább a fűzött mintás hűtőmaszkról lehet majd felismerni a frissebb A6-os és A7-es Audikat, melyek fekete kivitelben is elérhetőek. A mintázat minden esetben - kivéve az Allroad Quattro-t - változatlan, viszont a színek elrendezése felszereltségtől függ. Ezentúl kizárólag az RS modellen lesz látható a kipufogó, még az S6 és S7-ről is eltűntek a kamu végek, helyette szélesebben terül el a szintén valódi funkció nélküli diffúzor.

Ez is érdekelhet:

A penge – Audi RS 5 Sportback

Precíz, mint egy szike, és gyors, mint egy rakéta. Bármikor és bárhol. Erről szól az Audi RS 5 Sportback.

Élesebbek az Audi nehézbombázói

Erősebb és gyorsabb az RS 6 Avant és az RS 7 Sportback, amiket hardveresen is komolyan átdolgoztak, hogy a Performance modellek intenzívebb vezetési élményt adjanak.

Zúzós hattyúdal a TT RS Iconic Edition

Igazi öthengeres sportkupé a TT végszava.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában