Több okból is legendává vált az eredeti Citroën DS, és ezek közül az egyik a Fantomas visszatér repülő autója, aminek most elképzelték a modern változatát. Csak remélni tudjuk, hogy hamarosan valóra is váltják.

1955-ben a párizsi autószalonon mutatták be a Traction Avant utódját, a csodálatos Citroën DS-t, amelynek lenyűgöző formáját az olasz Flaminio Bertoni alkotta. Az áramvonalas limuzin akkora sikert aratott, hogy már az első napon 12 ezer megrendelés érkezett rá, a gyártásának húsz éve alatt közel másfélmillió készült belőle, és különlegességével örökre beírta magát az autós formatervezés történelmébe.

A Citroën nemrég feltámasztotta a DS-t, és az önálló márka azóta hirdeti a francia dizájn és luxus egyediségét.

A kínálatában két szabadidő-autó, a DS 3 és DS 7 mellett a kompakt DS 4-et és egy felső-középkategóriás limuzint, a DS 9-et találjuk, amely a tetőbe rejtett irányjelzővel idézi fel az ikonikus elődjét. A DS-nek volt egy pár lélegzetelállító tanulmányautója, de az eredeti ősmodellt felelevenítő autóra a mai napig várunk.

A mulhouse-i autómúzeum, amelynek születéséről nemrég írtunk, áprilisban Louis de Funès mozis autóiból nyitott kiállítást, ahol a színész filmjeiben szereplő modellek mellett plakátok, forgatási fotók és más kiegészítők is megtekinthetők.

Louis de Funès egyik legismertebb filmes autója pedig kétség nélkül a ’65-ben bemutatott Fantomas visszatér repülő DS-e,

amelynek tiszteletére a DS formatervezője izgalmas autót alkotott.

Az egyelőre csak papíron létező koncepció azt mutatja meg, milyen lenne Fantomas repülő autója ma. Geoffrey Rossillon álmodta meg a szárnyas modern DS-t, és csak remélni tudjuk, hogy a francia prémiummárka hamarosan valóra is váltja ezt az elképzelést, legalább szárnyak nélkül, a DS stílusát idéző limuzinként. Nem olyan sokára, 2025-ben jön az eredeti DS bemutatójának hetvenedik évfordulója, és igazán stílusos lenne egy ehhez hasonló modellel megünnepelni.

(Képek: DS, Getty Images)

Ez is érdekelhet:

De Gaulle Citroënje három keréken is megvédte az elnököt

Francia elnöki limuzinok az első DS-től a legújabbig.

Egy legendás korszak jellegzetes autóit tervezte Robert Opron

89 éves korában hunyt el az egyik legismertebb francia autótervező.

Az ember, akinek harminc Bugattija volt, de mindet elvesztette

Megszállottan gyűjtötte a Bugattikat, amiből a világ egyik legnagyobb kollekciója született.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés