Az utóbbi időben mintha csak az 500-asról szólt volna a Fiat, az egykor sokszínű olasz márka kínálata ennek variációira korlátozódott. A jövő azonban tartogat új modelleket, és ezek közül az első a Panda, pontosabban a Grande Panda.

Nagyon eltalálta a retró stílusú 500-ast a Fiat, aminek az első koncepciója éppen húsz éve mutatkozott be, és a bájos kisautó még mindig elképesztően népszerű. Már elkészült az új generációja is elektromos hajtással, és a nagyobb testvére, a 600-as, de a Fiat kínálatából kikoptak a további modellek. A márka megújulása idén kezdődik a Panda utódjával.

Giugiaro által alkotott imádnivaló kockaformájával, élhetően spártai berendezésével és lenyűgöző variálhatóságával az olaszok egyik kedvenc autójává, a huszadik századi autózás egyik ikonjává vált az első Panda, amit 1980-ban a genfi autószalonon mutattak be, és 2003-ig gyártották, összesen 4,5 millió példányban

A Panda jelenlegi generációja már 2011 óta gyártásban van, és egy ideig még velünk marad, a Fiat ugyanis épp idén tavasszal keresztelte át, és Pandina néven, olcsó belépőmodellként még évekig kapható lesz. De érkeznek az új Fiatok is, amivel a negyvennégy éve, 1980-ban bemutatott eredeti, kockaforma Panda stílusát gondolja újra az olasz gyártó.

A jelenlegi Panda még évekig gyártásban marad, de az egyszerűbb megkülönböztethetőség érdekében már Pandina, azaz pandácska néven

A jövőt előrevetítő tanulmányautók után most megmutatták az első képeket az új Pandáról, ami nagyobb lesz az elődjénél, 3,99 méter hosszú, és ezért a Grande Panda nevet kapja. Karakteres dizájnja egyszerre futurisztikus, főleg a pixeles fényszórókkal, a 17 colos kerekekkel és az élénk színekkel, és egyben

a legelső Pandát is idézi, például a karosszéria idomaiba nyomott feliratokkal.
Műszaki tartalma ismerős lehet, hiszen az új Grande Panda ugyanarra az alapra épül, mint a nemrég bemutatott Citroën C3.

A méretei nem sokban térnek el a testvérétől, de a Fiat nem egyszerűen átemblémázta a francia kisautót, hanem teljesen egyedi külsőt szabott hozzá. A belső térről egyelőre még nem mutattak képeket, azt csak júliusban, a hivatalos premieren láthatjuk.

Egyszerű, lényegre törő kisautó lesz az új Grande Panda, akárcsak a nyolcvanas évekbeli elődje.

A kínálatban 1,2 literes, háromhengeres, 100 lóerős benzinmotor is lesz, mild hibrid hajtással és nélküle, és most először elektromos is lesz a Panda. Az ë-C3-ból ismerős hajtás 113 lóerős motorból és 44 kilowattórás akkuból áll, 320 kilométeres hatótávval.

A Grande Panda tanulmányként még így nézett ki, és ehhez hasonló stílusú új Fiatokra számíthatunk a jövőben

A Fiat elérhető autónak szánja az új Grande Pandát, ezért 25 ezer eurós árat ígér az elektromos változatra, később egy még olcsóbb, 200 kilométeres hatótávú változat is jön. Mostantól pedig egészen 2027-ig minden évben bemutatnak egy új Fiatot, például számíthatunk egy pár nagyobb modellre is, amelyek a Grande Panda stílusát követik majd.

Ez is érdekelhet:

Jön az új Panda, ezért a Fiat átnevezi a mostani Pandát

Pandácskának fogják hívni, ami olaszul azért jobban hangzik.

Ezekkel az autókkal támad fel a Fiat

Visszatér a klasszikus Panda.

Hibrid hajtással is bemutatkozott a Fiat 600

Akinek nem megoldás az elektromos autó, hibridként is választhatja a stílusos 600-ast.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Zavartalanul merülhetsz el a zenehallgatás élményében a Sennheiser audiofil fejhallgatójával

A tökéletes szülinapi ajándék egy 40 éves férfinak

A borotválkozás egy másik szintje: ismerd meg a Braun S9 Pro+-t, a márka eddigi legjobb elektromos borotváját

További cikkeink a témában