A Honda újra megpróbálkozik az elektromos autók piacának meghódításával Európában. A szupermenő Honda e és a furcsa nevű e:Ny1 után most Japánból hoznak át egy praktikus, egyszerű, olcsó városi autót.

Japánban egy kicsit másképp értelmezik az autózást, hiszen hódítanak a kei autók, ezek az aprócska városi minik, amik mindenből éppen annyit adnak, amennyi szükséges. A Honda legnépszerűbb kei autója az N-One, amit még 2012-ben mutattak be, a jelenlegi generációja 2020 óta kapható, és stílusával a hatvanas-hetvenes évek Honda kisautóit idézi. Most ennek jelent meg az elektromos hajtású változata, aminek N-One e: lett a neve.

A goodwoodi fesztiválon álcázva mutatták meg a Super EV koncepciót, ami nagyon hasonlít az N-One e:-re

A Honda közben a goodwoodi fesztiválon Super EV néven egy titokzatos kisautót mutatott meg álcázott karosszériával, ami kísértetiesen úgy néz ki, mintha az N-One e: felpumpált változata lenne. Még csak azt tudni róla, hogy a Honda globális elektromos autós programjának a része, és szerintünk

nagyon valószínű, hogy a japán piacra bemutatott N-One e: európai igényeknek megfelelően módosított változata lesz.
Sokadik alkalommal fut neki a Honda, hogy meghódítsa az elektromos autók piacát Európában.

A szintén retró stílusú, elképesztően menő Honda e nem jött be, nem túl tágas utastere, kicsi hatótávja és jelentős ára miatt nem lett siker. Most a HR-V elektromos változatát kínálja e:Ny1 néven a Honda, és már megmutatta az elképzelését a jövőről, a Honda 0 SUV lesz a márka elektromos csúcsmodellje. Az új kisautó pedig az elérhető belépőmodell lehet.

Nem olyan menő, mint a Honda e volt, de az új N-One e: lényegesen praktikusabbnak ígérkezik az elődjénél.

A kei autók szabályainak megfelelően 3,4 méter hosszú, legalábbis a japán változat, és az egyetlen paraméter, amit eddig elárultak róla, az a 270 kilométeres hatótávja, amit a japán szabvány szerint számoltak. Japánban az is magától értetődő, hogy az autó áramforrásként is használható, és képes visszatáplálni a hálózatba is.

Ősszel már indul az N-One e: forgalmazása Japánban, és akkor számíthatunk az európai változat bemutatójára is. Az árát még nem tudni, de ha a piac legolcsóbb elektromos autói közé érkezik, akkor olyan típusok riválisa lesz, mint a BYD Dolphin Surf és a Dacia Spring.

Ez is érdekelhet:

Ezek a legmenőbb japán mikroautók

Régen még az autózást tették elérhetővé, mára divattá váltak. Mutatjuk a legizgalmasabbakat.

Itt egy tökéletes városi kisautó 1984-ből

Ahol pedig nem fér el a Honda City, oda jó lesz a csomagtartóból előhúzott Motocompo.

Jópofa és hasznos ez az elektromos Honda

A retró dizájn még nem minden, ez a Honda tényleg kíméli a környezetet.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés