Mostanra veszélyeztetett faj lett a hot hatch, mert a szabadidő-autók divatja és az elektromos mobilitás terjedése teljesen más irányba viszi el a világot, mint amire ezek a vidám autók valóak. Régebben viszont nagy csata ment az izmos és szórakoztató kisautók és kompaktok között olyan nagyszerű modellekkel, mint a Peugeot 205 GTi vagy a Honda Civic Type R, és még sokan mások. Ezek ma is népszerű autók, ellentétben az Isuzu I-Mark Turbo RS-sel, ami csak keveseknek jut eszébe.

Kész csoda, hogy nem ette meg teljesen a rozsda vagy tekerte fára egy péntek esti száguldozás alkalmával egy magában és az autóban túlzottan bízó friss jogsis tinédzser. A hot hatch-ek sorsa általában nem könnyű, de rengeteg örömöt lehet találni ezekben az autókban miközben sokat tanítanak arról, hogyan is kéne tisztelni a határokat.

Mostanra a Renault Megane RS-nek is búcsút inthetünk, hamarosan a Hyundai i30 N is elköszön, így egyre fogynak a Volkswagen Golf GTI kihívói. A nagy teljesítményű, elsőkerekes kompaktok között már nincs nagy tömeg, ezért a BMW 128ti-nek sem kell sok kihívóval szembenéznie. Nem így volt ez a 80-as évek végén, amikor az Isuzu I-Mark Turbo RS megjelent.

Formáját az olasz Giorgetto Giugiaro tervezte, a felfüggesztését pedig a Lotus hangolta, az összeszerelés pedig Japánban zajlott.

Ígéretesen hangzik, az Isuzu turbós háromajtósának a gyártás két éve alatt azonban nem sikerült igazi áttörést elérnie. Az Isuzu Geminire épülő modellt piactól függően különböző néven forgalmazták. Ekkoriban a General Motorsnak jelentős részesedése volt az Isuzuban, ezért az olasz dizájner tervein kedvükre módosítottak, ezért Giugiaro később minden kapcsolatot megszakított a gyárral és csak évekkel később vette nevére az autót.

Mivel a Lotus is a General Motorshoz tartozott, az I-Mark Turbo RS hangolásával őket bízták meg, ezért új rugókkal, vastagabb lengéscsillapítókkal és áthangolt lengéscsillapítókkal tették sportosabbá a felfüggesztést.

1,5 literes, négyhengeres turbómotorja 125 lóerőt ad le 7800-as fordulaton, ezzel 8,1 másodperc alatt érte el a 100-at.

Piros karosszériája és légterelői miatt feltűnő jelenség az I-Mark csúcsmodellje, ami Enkei felniken gurul és hálós fejtámlás Recaro sportülésekkel szerelték. Háromküllős kormánya mögött, a műszeregység szélén kapcsolhatóan a legfőbb funkciók, hogy ne kelljen messzire nyúlkálni a lámpakapcsolóért.

Mivel az Isuzu sokkal kevésbé ismert, mint az európai hot hatch-ek, ezért az aukciókon is rendre jóval olcsóbban kelnek el, mint a jóval gyakoribb, viszont népszerűbb Golf GTI-k.

Ez is érdekelhet:

Őrületes méregzsák a Tolman Peugeot 205 GTi-je

200 lóerő visz 900 kilót. A Tolman Peugeot 205 GTi-je nem lehet rossz.

Ínyenceknek való az első Honda Civic Type R

Itt egy bő 20 éves, 164 ezer kilométert futott Honda Civic, amiért valaki kifizetett 9 milliót. Ja, igen, mert egy Type R.

A hot hatch-ek kéken csillogó ékköve a Renault Clio Williams

Limitált szériás modellnek szánták, de a Renault Clio Williams népszerűsége felülírta a terveket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Rebellis Rolls-Royce az izmos Ghost Black Badge

Húszéves Porsche szupersportautóra fejlesztett új sportgumit a Michelin

A Mercedes elismerte, hogy mellényúlt a Hamiltont váltó pilótával

További cikkeink a témában