
Merész lila színben és bézs bőrbelsővel ez a Lamborghini Diablo évtizedek után sem vesztett semmi a döbbenetes jelenlétéből, még mindig baromi kívánatos.
Nehezen indult a Diablo karrierje, melynek eleve egy nagyon magasra tett lécet kellett megugrania, hiszen a fantasztikus Countach után következett a sorban. A Lamborghinit ekkoriban birtokló svájci befektetők a formatervet Marcello Gandinire bízták, de a vállalatot átvevő Chrysler már nem volt maradéktalanul elégedett a Diablóval, ezért átrajzolták. Gandini eredeti ötlete a Cizetával valósult meg. Ez viszont nem tompította az új V12-es Lamborghini sportautó fényét.
1991-ben összesen 401 darab Diablo készült a Lamborghininél, ez itt közülük a 362-edik.
Ennek a formának még az unalmas ezüst vagy a visszafogott fekete is jól áll, de nem véletlenül fényezték át a harmincadik évfordulós lilára. Így mutat igazán nagyot a Diabo, ebben az árnyalatban kívánkozik a rettenetes ízű Turbo rágó papírjára ez az autó.
Még a kilencvenes évek elején a Pennsylvania állambeli Pittsburgh-be szállították, ahol csak a 1992-ben kapott rendszámot. Az első tulajdonosa huszonöt éven át tartotta meg, az új színt már a következőtől kapta. Ebben a korai Diabóban még más a műszerfal és nincs benne szervókormány sem, tehát tényleg szűretlen a vezetési élménye.
Ebben nincs plug-in hibrid rendszer meg három villanymotor, mint a Revueltóban, a Diablo régi vágású sportautó.
Ék alakja van a Diablónak is, de ez még a kilencvenes évek, szóval nincs annyira megélezve, mint a Countach. A laposan induló orron bukólámpák vannak, a kerékjáratokban ötlyukú felnik, a hátulján pedig négy kipufogóból szól a tizenkét hengeres motor. Az 5,7 literes, V12-es 485 lóerős és 580 Nm nyomatéka van, hozzá egy dog leg kiosztású ötfokozatú kézi váltó csatlakozik és hátsókerék-hajtás.
Profi pilótával a kormány mögött épp úgy 4,5 másodperc alatt van 100-on a Diablo, mint a BMW M440i xDrive Coupé, de az előadásmódja nem kérdés, hogy a Lamborghiniben éli meg szívesebben az ilyesmit a benzinvérű. Ez a fényezése miatt nem eredeti autó nagyjából egy új Mercedes-AMG GT 63 Pro áráért vihető haza.
Ez is érdekelhet: