Nem mondanád meg a nevéről, hogy honnan származik, de nem feltétlenül sejted azok után sem, hogy kipróbálod a Maxus pick-upját. Kínából jön, de vajon számít-e mindez a platós terepjárók piacán, és egyébként hogyan sikerült maga az autó? Mindjárt kiderül.

Nagy valószínűséggel csak mostanában találkoztál először a Maxus nevével, pedig ez a gyártó már több évtizede jelen van a haszonjárművek piacán, és az európai kontinensre sem most érkeztek. Brit származású, de a jelenlegi korszaka mögött Kína legnagyobb autógyártója, a SAIC áll, többek közt az MG is hozzájuk tartozik. Maxus néven már 2011 óta kínálnak haszonjárműveket, és több európai ország után most a magyar piacra is megérkeztek.

Miért Maxus?

Ha a Maxus eredetét szeretnéd felkutatni, akkor a nyolcvanas évek végéig kell visszamenned az időben. A Roverhez tartozó Leyland ekkor egyesült a holland DAF furgonos részlegével, és a két márka rövidítése után az LDV nevet kapta. A kétezres években az orosz GAZ vásárolta fel, amelynek teherautóit egy időben Gazella néven nálunk is lehetett kapni, a márka jogait végül 2010-ben a kínai SAIC szerezte meg, és az LDV egyik modellje, a Maxus után nevezte át a márkát.

Kínában nagyon ráéreztek a hódításra, sorra teszik be a lábukat a különböző autókategóriákba, pont a pick-upok maradnának ki? Kínai pick-upot eddig nem sokat láttunk, egyedül a Dongfeng autóját hozták el felénk, ami a Nissan korábbi technikájára épül, a Maxus azonban nemcsak sokkal modernebbnek néz ki nála, hanem valójában az is. A T60-at eredetileg 2017-ben mutatták be, de azóta több frissítésen is átesett, ami meg is látszik rajta.

Rajzolj egy pick-upot, ilyen lesz

A duplakabinos pick-upok tipikus formáját kapta a Maxus T60 Max, oldalról talán meg sem mondanád róla, hogy melyik márka, de szélesvásznú, egész estés hűtőmaszkja felett büszkén feszít a Maxus felirat. Örökzöld platós részlet, hogy a hátfalába a típus nevének dombornyomása került, de már a legújabb divatot mutatják az osztott fényszórók, szűkre szabott menetfénnyel és alatta a lökhárítóba rejtett tompított és távolsági fényszóróval.

Biztosan a látványos kék színe miatt is, de élőben látva azt lehet rá mondani, hogy jól néz ki, legalábbis éppen ilyennek képzelünk egy korszerű pick-upot. Mivel nincs fapados, melós alapváltozata, a Maxus csak ezt az egyféle változatot forgalmazza a csúcsfelszereltséggel, ezért a T60 Maxot inkább sokoldalú életmód-autónak szánhatják, ami mellesleg munkára is beválik, és ehhez nem árt, ha nemcsak ügyes, de jól is mutat a ház előtt.

Belül mintha nem is pick-up lenne

Beülve érzed majd igazán, hogy ez egy naprakész autó, legalábbis mintha nem is egy pick-upba szánták volna a műszerfalat. A legújabb divat szerint duplaképernyős, ahol egy 12,3 colos kijelző mutatja a számlapokat, minden mást pedig a 12,3 colos érintőképernyőn lehet kezelni. A menüje egészen gyors és könnyen elsajátítható, szerencsére alatta megmaradtak a gombok, még ha érintős is, például a klímaberendezés állítására.

Kézre esik a kormányoszlop jobb oldalán az irányváltó karja, ezen kívül az ablakemelő, tükörállító gombok, és a kormánykerék kapcsolói is éppen úgy működnek, mint minden más autóban, de sajnos a világításkapcsolókat teljesen lespórolták, azt a menüből lehet csak állítani. Ha automatán használod, akkor nem fog zavarni, de ha szeretnél időnként tompítottra váltani nappal is, akkor minden alkalommal ki kell keresned a lekapcsolást, miután leállítottad az autót.

Más nagy bajunk nem volt a Maxus pick-upjának használhatóságával, egyet kivéve. A kormánykerék érthetetlen okból csak magasságában állítható, mélységében nem, ami máris kompromisszumra késztet az üléspozícióval. Pedig az ülések formázásával nincs nagy gond, magasan ülsz, és jól kilátsz, a térkínálat is megfelelő, még hátul is elférnek felnőttek, a kategóriában egyáltalán nem megszokott módon nekik is jutnak szellőzőnyílások és telefontöltő.

Rakodás kisebb és nagyobb dolgoknak

Mindennapi autónak egyébként egészen praktikus a Maxus, például a magasra emelt középső konzol egy nagy tárolórekesz, amit több részre lehet osztani. Ötletes, hogy a telefontartót kiemelték, így mindig jól láthatod a készüléket, ami ráadásul vezeték nélkül töltődik, sőt, a felette lévő szellőzőrostéllyal még hűteni is lehet közben. A hátsó üléstámlákat előre lehet dönteni, ha nem utasokat, hanem dobozokat szállítanál a platónál védettebb helyen.

Platója tudja azt, amire szükség van, de annál nem többet. Másfélszer másfél méteres, vannak nála kicsivel nagyobbak a kategóriában, de az egytonnás teherbírást ki lehet használni vele, jónak tűnik a platóbélése is. Rolós fedelet azonban nem terveztek hozzá, nincs tele rögzítési lehetőségekkel és elektromos aljzattal sem, de méretre szabott dobozt már rendelhetsz felépítménynek. Meglepően igényes megoldás, hogy a platóajtó csillapítva nyílik, és a motorháztető is gázteleszkópos.

Biturbó, de nem sportautó

Motorja kétliteres, négyhengeres biturbó dízel, a sanghaji gyártó saját fejlesztése, egyes források szerint a vele együttműködő Volkswagen dízelmotorjának alapjait használták fel hozzá. Igaz vagy sem, 216 lóerős teljesítménye és 500 Nm nyomatéka elég jól hangzik, a nyolcfokozatú automata sebességváltó szériafelszerelés, ahogyan az automatikusan kapcsolódó összkerékhajtás is, 3,5 tonnát vontathatsz vele, azaz a Maxus papíron ígéretesnek tűnik.

Bizalmat ébreszt a dízelmotorhoz képest finom járása, és az automata váltóval is jól sikerült összehangolni, ezért kellemesen vezethető pick-up a Maxus. Eco, Normal és Sport üzemmódok közt lehet választani, és már normál módban is azt érzed, hogy megvan az ereje, még ha egy kicsit jobban is kell hozzá nyomni a gázpedált. A hangja ilyenkor erélyesebbé válik, de nem vészes,

az üresen is 2,2 tonnás Maxus éppen úgy megy, ahogyan egy ekkora pick-uptól elvárod.

Még kanyargós úton sem lehet zavarba hozni, bár a kormányzása az összes többi kínai autóhoz hasonlóan nem az igazi, de nem fogsz vele leesni az útról.

Hátul merev tengelyes, laprugós, a kategória klasszikus receptje szerint,

és a Navara óta tudjuk, hogy nem is lett volna feltétlenül szerencsés csavarrugókat tenni egy pick-upba hátra. Üresen pattog, de melyik pick-up nem, kell neki egy kis terhelés, hogy rendesen rugózni tudjon.

Nem érdemes sok szót vesztegetni a vezetési asszisztensekre, a kor elvárásainak megfelelően megvan benne minden, ennél érdekesebb, hogy a kézre eső forgókapcsolóval válthatsz négykerék-meghajtásra, de automatikusan is kapcsolhat, felező fokozat és hátsó differenciálzár is van. A terepszögek egy kicsivel jobbak, mint a kategória átlaga, még ha egy ilyen csinosra felszerelt pick-upot nem is feltétlenül fognak kemény terepre vinni.

Azok az anyagiak

Ki voltunk békülve a fogyasztásával, nálunk 9,6 liter lett az átlag száz kilométerre, és a katalógus sem ígér sokkal kevesebbet, 9,1 liter a gyári értéke. A felszereltsége pedig gazdagabb, mint amire számítanál, elektromosan állítható, fűthető első ülésekkel, kormányfűtéssel, első-hátsó parkolóradarral és 360 fokos kamerarendszerrel, amire szükséged is lesz, ha nem vagy hozzászokva egy 5,4 méter hosszú, 1,96 méter széles jármű manőverezéséhez.

Magyarországon ugyanaz az importőr forgalmazza, mint a Nissanokat, ezért kapóra jött nekik,

hiszen a Navarát egy ideje már nem lehet kapni Európában. Nincs már pick-upja nálunk a Mitsubishinek sem, így a kategória két éllovasa, a Ford Ranger és a Toyota Hilux mellett a pick-upok specialistájaként ismert Isuzutól a D-Max, a Ssangyongból átnevezett KGM-től a Musso Grand, és a Rangerből alkotott Volkswagen Amarok sorolható a Maxus T60 Max riválisai közé. 5 év vagy 160 ezer kilométer a garanciája.

Mi egészen hamar hozzászoktunk, és a teszt után azt mondjuk, hogy ha pick-upra lenne szükségünk, együtt tudnánk élni a Maxus T60 Maxszal. Lehet, hogy a Ranger sokkal menőbb, és vezetni is jobb, a Hiluxot pedig a neve és az elpusztíthatatlanság ígérete is eladja, de a Maxusnak akadhat még hely ezen a piacon. 13 990 000 forintos nettó áron nem lesz könnyű dolga, az Isuzu és a KGM is hasonló áron megy, de hajrá, egy kis verseny még sosem tett rosszat a piacnak.

Értékelés

Jól sikerült kínai autókra szokták mondani, hogy csak ülj bele, és nézd meg, hol tart most a kínai autóipar, és a Maxus jól mutatja, hogy a pick-upok terén hol tart. A T60 Max egy téren sem nyújt kiemelkedőt, de amit tud, azt az elvárható módon tudja, ráadásul nem melósautó-szinten, hanem életmód-autónak is beválik. A motorja, vezethetősége rendben van, a felszereltsége szintén, egy pár bosszantó apróság mellett csak azt sajnáljuk, hogy nincs igazán bomba ára.

Ez is érdekelhet:

Szabadidő-autókkal és ígéretes hibrid hajtással érkezik a Chery

Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, ezúttal az egyik legnagyobb gyártótól.

Új értelmet ad az olcsó, egyszerű autóknak a Slate elektromos pick-upja

Csak az van benne, ami feltétlenül szükséges, minden mást a vevő szabhat meg, még SUV-t is építhet belőle.

A furcsa nem elég jó kifejezés a Kia új pick-upjára

Megosztó a formája, de attól még lehet jó a Kia Tasman.

Maxus T60 Max (2025)

  • Motor 1996 cm³ négyhengeres biturbó dízel
  • Teljesítmény, nyomaték 216 lóerő, 500 Nm
  • Végsebesség 170 km/óra
  • Gyorsulás (0–100 km/óra) nincs adat
  • Hossz/szélesség/magasság 5395/1960/1870 mm
  • Tengelytáv 3155 mm
  • Platóméret 1485/1510/530 mm
  • Saját tömeg 2200 kg
  • Tesztfogyasztás 9,6 liter/100 km
  • Ár 13 990 000 Ft+áfa
  • úgy néz ki, mint egy pick-up
  • olyan használni, mint egy pick-upot
  • jobban felszerelt, mint egy pick-up
  • jól sikerült motorja, váltója van
  • egészen jól együtt lehet vele élni
  • jó áron adják
  • lehetne ennél is jobb ára
  • vannak bosszantó hiányosságai
  • nem tudni, mennyire lesz megbízható, és hogyan tartja az értékét
Player-méter
7
Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés