Szeretnek rekordot dönteni a Mercedesnél, és ezúttal az AMG elektromos szuperautójának prototípusát, az AMG GT XX-et tették próbára hihetetlen távokon. Hét és fél nap alatt mintha megkerülték volna vele a Földet.
Már a paramétereivel is elképesztő a Mercedes-AMG nemrég bemutatott elektromos szuperautója, hiszen az AMG GT XX három elektromotorja összesen 1360 lóerőre képes, és a töltési teljesítménye is rekordba illik, akár 850 wattos töltésre is képes. Mindez remekül hangzik papíron, de a Mercedesnél azt is próbára tették, hogyan működik mindez a valóságban, méghozzá eléggé szélsőséges körülmények között.
Mint az elmúlt évtizedekben többször, úgy ezúttal is az olaszországi Nardò tesztpályáját választották, a megbízhatósági rekordok kedvelt helyszínét. A nagysebességű tesztekre alkalmas, döntött körpályán az AMG GT XX-nek sikerült 5479 kilométert megtennie 24 óra alatt, ami 228 km/órás átlagsebességet jelent.
De ennél sokkal gyorsabban kellett mennie, hiszen a töltések is időbe kerültek, így a pályán jellemzően 300 km/órával száguldottak.
Az AMG GT XX ezzel megdöntötte az elektromos autóval 24 óra alatt megtett távolság rekordját,
amit eddig a nemrég bemutatott Xiaomi YU7 tartott 3944 kilométerrel. A Mercedes pedig nem elégedett meg ennyivel, éjjel-nappal több mint 40 ezer kilométeren keresztül hajtotta a prototípust. Hét nap, 13 óra és 24 perc után érkeztek el a 40 075 kilométerhez, ami megfelel a Föld átmérőjének, és ezzel újabb rekordot döntöttek.
A Mercedes ráadásul nemcsak egy, hanem két AMG GT XX-szel is megcsinálta ugyanezt a rekordot,
és a két autó eredménye hét és fél nap után csak 25 kilométerrel tért el egymástól. A rekorddöntéshez 3177 körre volt szükség a 12,7 kilométeres pályán, a tapasztalt pilóták kétórás váltásban teljesítették a távot, köztük volt George Russell, a Mercedes-AMG Formula–1-es versenyzője is, és a GT pilóták közt Sebastian Vettel testvére, Fabian is.
Az autók napi 5300 kilométert tettek meg, nappal 35 Celsius-fokban, meghibásodás nélkül, ami jó előjele a később sorozatgyártásba kerülő változatnak. Nem először járt Nardò tesztpályáján a Mercedes, a hetvenes-nyolcvanas években számtalan megbízhatósági rekordot döntöttek itt, a 190 E-vel futott rekordokról mi is írtunk, de a C 111 prototípus különböző változatait is itt tesztelték – az AMG GT XX narancssárga színe ezt idézi.
Ez is érdekelhet:

















