Grandis néven egyszer már volt autója a Mitsubishinek, egy áramvonalas, rendhagyó formájú egyterű, most azonban a szabadidő-autók közé térnek vissza ezzel a névvel, egy ismerős technikájú hibrid modellel.
Két éven belül már a negyedik új modelljét mutatja be a Mitsubishi, pedig nem olyan régen még úgy volt, hogy teljesen kivonulnak az európai piacról. Szerencsére nem így lett, és ebben a Renault-Nissan szövetség nyújtott nekik segítséget. A vadonatúj Outlander mellé ezért három kisebb modellt mutathattak be, amivel felfrissítették a kínálatukat. Az új Colt és az új ASX után most megjelent a Grandis új generációja.
Ismerős lehet a formája, és ez nem véletlen, hiszen a Grandis esetében is egy átmárkázott Renault-ról van szó, mint ahogyan a Colt és az ASX is a Clio és a Captur megfelelője. Ne bánd nagyon ezt a megoldást, mert a Mitsubishi jövője múlt rajta, így naprakész kínálatuk lehet, és a márkára igazán jellemző új modellek fejlesztésére koncentrálhatnak. Az új Grandis pedig nagy szerepet kap a Mitsubishi jövőjének alakításában.
Több mint húsz évvel ezelőtt, 2003-ban jelent meg az első Grandis, egy áramvonalas, formabontó stílusú egyterű,
amikor még az egyterűk mentek nagyon a piacon. A dizájnhoz egy két évvel korábbi tanulmányautó, a Space Liner stílusát használták fel, és a 4,77 méter hosszú családi autó érdekessége volt, hogy a japán márka 2,4 literes, benzines szívómotorja mellett a Volkswagentől származó kétliteres turbódízellel is lehetett rendelni.
Jól hangzik a neve még ma is, ezért nem meglepő, hogy elővette a Mitsubishi, de már nem egy egyterűt mutatott be ezen a néven, hanem egy szabadidő-autót, ami a Renault Symbioz alapjára épül. Mint a Colt és az ASX esetében, úgy itt sem nyúltak hozzá nagyon az eredeti dizájnhoz, csak a háromgyémántos emblémához igazították a hűtőmaszkot és a lökhárítót, de hátul egyedi lámpákat és csomagtérajtót is kapott a Grandis.
Belső tere ismerős lehet a Renault-változatból, és ahhoz hasonlóan praktikus is a 4,41 méter hosszú Grandis,
aminek 434 literes csomagterét a 16 centis sínen csúsztatható hátsó ülések ledöntésével 1455 literesre lehet növelni. A műszeregysége 7 vagy 10 colos lehet, az érintőképernyője 10,4 colos, és beépített Google-szolgáltatásokkal használható, az opciók közt pedig 15 wattos vezeték nélküli telefontöltő és Harman Kardon hifi is található.
Belépőmodellje az 1,3 literes, turbós négyhengeres benzinmotort kapja 140 lóerővel és 12 voltos mild hibrid rendszerrel, hatfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos váltóval.
Már a Renault-Nissan szövetség újabb hibrid rendszere dolgozik a Mitsubishi Grandis gépházában,
amiben az 1,6 literes motort 1,8-asra cserélték, 109 lóerőjét egészíti ki a 49 lóerős elektromotor, amivel a kombinált teljesítmény 160 lóerő, és 8,5 másodperc alatt gyorsul vele százra.
Nagy reményeket fűz a Grandis bevezetéséhez a Mitsubishi, hiszen a kompakt szabadidő-autóké a legkeresettebb kategória Európában. Az ára a Renault-testvéréhez közeli lesz, ennek megfelelően 10 millió körül indulhat, és 8 év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállalnak rá. Még idén bemutatkozhat egy újabb, ezúttal teljesen elektromos hajtású Mitsubishi az új Renault Scenic alapján, ami pedig az Eclipse Cross nevet fogja kapni.
Ez is érdekelhet:


















