Más kontinensen már évek óta kapható az új Outlander, amit hamarosan az európai piacon is bevezet a Mitsubishi, és az egyik legnépszerűbb plug-in hibrid autó új generációja minden téren jobb lett az elődjénél.

Sikerei csúcsát már maga mögött hagyta a Mitsubishi, de a japán gyártó nem adja fel az európai piacot, és hamarosan nagyobb fokozatra kapcsol. Pedig majdnem úgy volt, hogy kivonulnak tőlünk, nem is mutattak be több új modellt az Eclipse Cross után, de aztán szerencsére stratégiát váltottak. Csalódást kelthet, hogy az új Colt és ASX nem más, mint a Clio és Captur átmárkázott változata, de lássuk be, ez kell ahhoz, hogy ne csak az emlékezetünkben maradjon fenn a márka.

Az Outlander első három generációja, amelyek fejlődésével sportosból hibridre váltott a Mitsubishi
Mindeközben pedig már dolgoztak a következő újdonságon, az Outlander negyedik generációján, ami ismét egy igazi, minden ízében japán autó lett.

2001-ben még sportos crossoverként jelent meg a modell első szériája, amit 2006-ban egy szabadidő-autósabb változat váltott, ezt Citroën C-Crosser és Peugeot 4007 néven is kínáltak. 2012-ben kijött harmadik generációja pedig az európai piac egyik legnépszerűbb plug-in hibridje lett, nem véletlenül.

Sikeres receptjét folytatja az Outlander negyedik generációja, ami igazából csak nekünk, európaiaknak lesz újdonság,

más tájakon már 2021-ben bevezették. Mégsem vesztett semmit sem az újdonságértékéből, és minden téren előrelépésnek számít az elődjéhez képest. Az alapját már az a platform adja, amire a Renault-Nissan szövetségen belül az új X-Trail is épül, ezzel egyszerre dinamikusabb és komfortosabb is lehetett az új modell.

Mindenekelőtt a plug-in hibrid hajtása az érdekes, ami a Mitsubishi bevált rendszerének továbbfejlesztésével készült.

2,4 literes, négyhengeres szívómotorja 136 lóerős, és alapesetben generátorként tölti az akkumulátort, de nagy sebességnél a kerekeket is képes hajtani. Az első kerekeket egyébként egy 115 lóerős, a hátsókat egy 136 lóerős elektromotor forgatja, amivel megvan az összkerékhajtás is, a kombinált teljesítmény 302 lóerő.

Az akkumulátora 22,7 kilowattórás, egy feltöltésével 87 kilométert képes megtenni az Outlander tisztán elektromosan,

tölteni pedig 11 kilowattal, vagy egyenáramú villámtöltőn 50 kilowattal lehet, utóbbi a CCS helyett a ritkább CHAdeMO csatlakozót használja. A kor elvárásainak megfelelően megvan benne minden vezetéstámogató rendszer, autonóm vészfékező, sávtartó, de 360 fokos kamerarendszer és head-up display is.

Dizájnja ismerős lehet, mert a Mitsubishi már évek óta mutatott be hasonló stílusú tanulmányautókat,

és ezzel az Outlander karakteres egyéniség lett a kategóriatársai között. Belső terében pedig egyértelműen modernebb és igényesebb, csak részletekben fedezhető fel a Nissan rokonsága, továbbá a térkínálat is javult. Nem véletlenül, az új Outlander ugyanis hétüléses változatban is rendelhető lesz.

Európában a piac egyik legolcsóbb autójának számító városi mini, a Space Star, valamint a Renault-tól származó Colt és ASX mellett a szintén plug-in hibrid Eclipse Crosst kínálja a Mitsubishi, és ezt a választékot koronázza meg hamarosan az új Outlander. A méretével olyan típusok riválisa lesz, mint a Kia Sorento és a Mazda CX-60, és nálunk csak azért lehet kérdéses a népszerűsége, mert mire megérkezik, addigra a plug-in hibridek épp elvesztették a zöld rendszámukat.

Az olcsó Space Startól a Renault-alapú Colton és ASX-en át a plug-in hibrid Eclipse Crossig tartott a Mitsubishi európai kínálata, ezt koronázza meg az új Outlander

Ez is érdekelhet:

Mitsubishik, amelyeket visszasírunk

Van kedvenc Mitsubishid? Nekünk van!

Nagy szüksége volna a Mitsubishinek erre az autóra Európában

Az ASX igazi utódja lehetett volna ez az igazi japán Mitsubishi.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában