Rövid kopogás után nyitok be az MMM Interior tárnoki műhelyének ajtaján, aztán azonnal megcsap a tömény bőrillat, a fal melletti állványon ülések sorakoznak, a csillogó BMW-k mellett pedig gondosan rendszerezve a beltéri elemek. Innentől már pontosan tudom, hogy nagyon jó helyen vagyok.

Egészen korai fázisában akadtam rá az MMM Interiorra. Akkor még egy garázsban újultak meg vagy alakultak át a BMW-k, mostanra pedig temérdek izgalmas projekten vannak túl a gyárias veterántól egészen a menő restomodig. Olyan részletekbe menő alapossággal és hozzáértéssel készülnek az autók, ami tényleg elképesztő. Imádtam belesni abba a folyamatba, aminek a végén aztán az én imádott 3-as BMW-m kapott teljesen új karaktert.

Irodából a garázsba

Multinál dolgozni sokszor rendszert és stabilitást ad, de mellette időnként ott vannak a központhoz igazított meetingek, a száraz riportok is, ez pedig a legtöbb területen nem sok helyet hagy a kreativitásnak és a felfedezés örömének. Mikó Zsolt ebből a világból kilépve kezdett saját vállalkozásba 2020-ban, tehát a világot home office-ba záró járvány évében. Ekkoriban sokan lettek hasznos ismeretekkel gazdagabbak, hirtelen megugrott az egy háztartásra eső pékek és borbélyok száma, Zsolti pedig a saját garázsában kezdte felújítani a bőrüléseket.

2012-ben egy 323-assal ragadta meg a BMW-s mágia, innentől pedig múlhatatlan lett a kilencvenes évek és ezredforduló körüli BMW-k iránti elkötelezett rajongás. Nem véletlen, hogy ilyenből mindig akad az otthoni garázsban, és a mostani műhelyben is ezek az autók fordulnak meg a leggyakrabban. Ennek ellenére elsőként egy Škoda Octavia szett érkezett, melyet remek állapotra felújítva adott tovább, aztán jöttek az E46-os 3-asok ülései és ajtókárpitjai. Annyira nagy volt a kínálat BMW-k üléseiből vagy akár komplett belterekből, hogy lehetett szépen sorjában dolgozni rajtuk.

Közben már Zsolt beiratkozott bőrfestő tanfolyamra, az elkészült munkákat pedig részletesen dokumentálta, mert a látványos átalakulásnál és az elégedett ügyfélnél nem lehet jobb referenciát villantani. Ahogy mélyült a szakértelem és gyűlt a tapasztalat, úgy telt meg a rendelkezésre álló tér célszerszámokkal. Az MMM létszáma az elmúlt években négyfősre duzzadt, mely optimális egy manufaktúrában, így a tulajdonos mellett Krisztián, Ricsi és Márk erősíti a csapatot. A szaktudás és maximalizmus elengedhetetlen a cég hétköznapjaiban, így a hangsúly nem a tempón, hanem a minőség van.

Ezen a ponton kezdte el kinőni az MMM Interior a családi ház garázsát. Mostanra az MMM-nek egy kellemes méretű, profi műhelye van, ahol már több autó és a belsőségeik is elférnek, a konyhából friss kávé illata lopódzik ki, mellette pedig a varrodában zúgnak a varrógépek. Most én autómba kerülő sportülések vannak az asztalon, melyeknek szigorúan egy részletes váztisztítás után adják vissza újra a funkciót a cég kárpitos részlegében. Visszakerülnek a szivacsok, aztán a valódi nappa bőr kárpitot gőzölik rá, hogy tökéletesen illeszkedjen minden vonala. Új bevonatot kap a háttámla, aztán a srácok feszesre húzzák rajta a hálós zsebet. Én pedig ezen a ponton megjegyzem magamnak, hogy soha semmit nem teszek majd oda, nehogy kinyúljon.

Úri szabóság autóknak

Aki begurul az MMM kék padlójára, annak az autója a hobbija, a családtagja, a gumicicája, a mindennél féltettebb kincse, és az ezzel járó felelősségnek a ólomnehéz súlyát érzik is. Mivel Zsolték a specializálódásban hisznek, ezért a BMW-ket és Porschékat ismerik a legjobban, ilyen autók újulnak meg leggyakrabban a műhelyben, de volt már Aston Martin és Ferrari is. Vannak olyan esetek, amikor az általánosságban jó állapotú belteret viszik el a tökélyig egy újrabőrözött kormánnyal vagy első ülésekkel, esetleg a restaurálás egyik fázisában érkezik ide az autó, hogy hiteles és makulátlan veterán legyen, de vannak olyan átalakulások is, ahol az előtte és az utána között eszeveszett nagy a kontraszt, teljesen megváltozik az autó megjelenése.

Frissen rendelt autónál is csak a legnagyobbak között lehet megélni azt a szabadságot, amit az MMM-nél. Ahogy láttam, szeretik is, ha elgurul a gyógyszer, különben nem volna ott a polcon egy lézervágott Alcantarával behúzott számlapú óracsoport. Szóval itt is úgy lehet válogatni a különböző színű és finomságú bőrök, a színes cérnák és a biztonsági övek között, mint a Ferrari Tailor Made részlegén vagy a Porsche Manufakturnál.

Ahogy tapogatom a mintákat, azonnal kijönnek az árnyalatok és a bőrök közötti különbségek is, érezhető az anyag textúrája, finomsága, rugalmassága, esése, akárcsak egy öltönynél a szabóságban. A szokványos feketén túl az MMM-nél vannak olyan merész színek is, mint a Porsche merész Riviera kékje vagy a BMW elegáns Cohiba barnája. Lehetne akár mély padlizsánlila vagy az antracittal kontrasztos bézs is, de én már pontosan tudom, hogy az M3-as napfényben narancssárgába hajló Cinnamon nappa bőrje váltja majd az alapfelszereltséghez járó, évtizedek alatt napszítta szövetet.

Le sem tagadhatnák a valódiságukat a galérián kiterített bőrdarabok, hiszen látszik rajta a marha formája, az illatuk pedig betöltik a csarnoknyi légteret. Az MMM-es srácok már pontosan tudják, elmosolyodnak, mert érezni az anyagon, hogy friss, szinte még emlékszik a cserzőüzemre, nincs kiszáradva. Ebben a műfajban az ilyen beszállítók holmijai az igazán kapósak, mert itt nem gyártás van, hanem manufaktúra, nincs futószalag, csak minőségi alapanyagok, rengeteg tapasztalat és megszállott precizitás.

316i-től az F40-ig

Órákig tudom nézni a Youtube-on a car detailinges videókat, és ezzel nincsenek másképp az MMM-nél sem. Az utastér kipakolása után mesteri alapossággal varázsolják újjá és rendszerezik a beltéri elemeket. Ehhez a kis zsúrkocsin ott sorakoznak a tisztítószerek és a különböző méretű és finomságú ecsetek. Mivel nagy valószínűséggel az autóm utoljára a gyárban volt ennyire szétkapva, ezért az ülések alól előbukkan az eredeti adatlapja, egy cukorka és némi aprópénz.

Alapos takarítással és teljesen megújult beltérrel az MMM Interiornál akár húszéves autóval is át lehet élni a lélekemelő nullkilométeres élményt. Pontosan tudják, hogy mennyire közel állhat a benzinvérű szívéhez az autója, ezért minden megújult ülésbe a tulajdonos ülhet be először. Az ilyen megható pillanatok jelentőségét pedig tényleg csak az érzi, akinek a garázs fontosabb a nappalinál, aki nagyobb körültekintéssel választ felnitisztítót, mint tusfürdőt.

Minden munka házon belül készül az MMM-nél, mert így ér össze a leghatékonyabban a minőség és az idő. Éppen ezért ennél nagyobbra már nem is szeretné duzzasztani Zsolt a vállalkozást, hiszen ez a méret az, ahol még minden kéz nyomot hagy, ahol minden öltés és csavar egy ismerős arc munkájához köthető. Mostanra a bőrfestést el is hagyták, mert egyszerűen nem tud olyan tartós lenni, mint egy rendes újrahúzás. Ez nem gyártás, hanem manufaktúra, ahol a precizitás nem egy cél, hanem a működés velejárója.

Nem a darabszám a lényeg, hanem az, hogy mit tesznek hozzá az autó történetéhez, hogy a végén milyen széles lesz a mosoly, amikor lehúzzák róla a leplet az átadás előtt. A célok között is inkább olyan projektek vannak, mint a teljesen újrabőrözött E30 M3-as vagy egy Ferrari F40-esen dolgozni. Érthető, mert ilyen autókkal találkozni egyszerre szakmai kihívás és megtiszteltetés is. Aki egyszer már kigurult az MMM Interior tárnoki műhelyéből az autójával, az pontosan tudja, hogy itt minden projektnek súlya van. Minden alkalommal elmosolyodik majd, amikor az ajtót kinyitva megcsapja a tömény bőrillat.

Fotók: Mosoni Péter, Csepreghy Dániel

Ez is érdekelhet:

A luxuslimuzinok királya

Teszten az 1995-ös Mercedes-Benz S 280.

A világ legizmosabb sportkombija – BMW M5 Touring

Ferrari F430? Lamborghini Murciélago? Porsche Carrera GT? A 727 lóerős BMW M5 Touring leszakítja a posztereket, mert ez a 2,5 tonnás sportkombi fürgébb.

Üvölt, feltölt, rászoksz – Ford Focus ST Azura Edition

Nagyon addiktív, ha egy 280 lóerős hot hatch alatt ennyire bitang technika van.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés