
Őrületesen vagány hot hatch a Nissan Sunny GTi-R, mely kicsi és könnyű, erős és összkerekes, ettől pedig a kilencvenes évek egyik legszórakoztatóbb izmos zsebrakétája.
Virágkorát élte ez a remek műfaj, ezért rengeteg izmos kisautó volt a kilencvenes években. Már pályafutása végén járt a Peugeot 205 GTi, de ott volt a Volkswagen Golf GTI és a Fiat Uno Turbo is, valamint a Renault Clio Williams és a Ford Escort RS2000 is. Ott az Opel Astra GSi, az 1,6-os VTEC motoros Honda Civic vagy az olyan ínyencségek, mint az utcára szabadított raliautó, az összkerekes és turbós Nissan Sunny GTi-R.
Azonnal látszik a piros Nissan Sunny-n, hogy a GTi-R nem a bevásárolni járós verzió.
Élénk piros színe van és fehér OZ Racing felniken gurul a vad Nissan Sunny, melynek orrán több a hűtőnyílás, mint a lemezfelület. Bőven engednek be levegőt a lökhárító nyílásai is, de az igazi különlegesség a motorháztető, amin keresztül az intercoolerre érkezik a hűtőlevegő. A háromajtós Sunny-n tetejének végén hetyke szárny van, a csomagtérfedélen pedig ott díszeleg a GTi-R embléma.
Általában az ilyesmi finomságok a japánok meg szokták tartani maguknak, de a Sunny GTi-R európai piacon, balkormányos változatban is kapható volt. A turbómotoros és összkerekes Sunny a WRC A csoportjának homologizációs szabályai miatt készült el. A 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 230 lóerős és 280 Nm nyomatéka van, ezzel az 1,2 tonnás hot hatch 5,4 másodperc alatt villan 100-ra, a végsebessége pedig 230 km/óra feletti.
Japánosan egyszerű és funkcionális a Nissan Sunny GTi-R utastere, amilyennek lennie kell.
Ebben az autóban nincs érintőképernyő, nincs stopper vagy módválasztó. A Sunny GTi-R egy igazi hot hatch, ami az első pillanatától pontosan az, aminek látszik. Egyetlen pillanatig sem szabad lebecsülni, mert az erős motor, a könnyű karosszéria és az összkerékhajtás triója egészen szürreális dinamizmust ad a kis Nissannak.
Határozottabb oldaltartású ülései vannak, a vezető előtt pedig háromküllős sportkormány, a közepén GTi-R logóval, a középkonzolon pedig kiegészítő műszerek sorakoznak. Mert egy ilyenben a sebesség és a fordulatszám mellett illik figyelni az olajnyomást- és hőmérsékletet, valamint a turbót is. Nem árt vigyázni a ritka technikára, a Sunny GTi-R-ből kevesebb, mint tizenötezer darab készült.
Ez is érdekelhet: