Hetvenötödik születésnapját ünnepli 2023-ban a Porsche, ehhez foghatóan izgalmas installációval jelentek meg a Münchenben rendezett IAA Mobility kiállításon is, ahol a Mission X elektromos szupersportautó koncepció és a 911 S/T is bemutatkozott.
Mielőtt az egész rendezvény átköltözött volna Münchenbe, az autóipar és a hozzá kapcsolódó beszállítók egyik legnagyobb eseménye a Frankfurti Autószalon volt, ahol egyetlen nagy vásárterületen lehetett megnézni az összes újdonságot. Mostanra az IAA egészen mást jelent, itt a város különböző helyein bukkannak fel amolyan pop up kiállítóterek, amik közül a Porsche standja volt az egyik legizgalmasabb.
Tökéletesen megfért az elektromos jövő szupersportautója a perzsaszőnyegeken álló klasszikus sportkupé társaságában.
Hetvenöt éves a Porsche és hatvanadik születésnapját ünnepli a 911-es, aminek minden generációja legendává válik. A müncheni Wittelsbacherplatzon ezer négyzetméteres kiállítóteret hoztak létre, aminek kiemelkedő eleme volt a 911-es alakú épület. A 992-est ábrázoló helyen minden jellegzetes elem megvan a négypontos menetfényektől az egybefüggő hátsó lámpákig.
Minden autó közül egyértelműen a limitált szériás Porsche 911 S/T a legszexibb, ami valójában az elegáns tálalása a 911 GT3 RS-nek. Amíg az RS-en ott a hatalmas hátsó szárny és a látványos aerodinamikai elemek, addig az S/T a hagyományos formát hozza. 4,0 literes, hathengeres szívó bokszermotorja 525 lóerős, hozzá pedig hatfokozatú kézi váltó csatlakozik. Igazi úriembereknek való sportautó a fehér felniken pózoló 911-es.
Tökéletesen igaz, hogy az olyan sportautók tartják életben a Porsche legendáját, mint a 718 Spyder RS, de a Cayenne tartja el.
500 lóerős szívó bokszermotorja könnyedén viszi akár 308 km/órás sebességgel is a vászontetős 718-ast, ami bármikor jobb lehetne akár a 911-esnél is, ha hagynák neki. A Porsche középmotoros sportautója azonban sokkal inkább egy csodálatos hattyúdala a kihegyezett benzinmotornak, hiszen a Boxster és a Cayman következő generációja már elektromos hajtású lesz. Az ultrakönnyű felniken terpesztő, kis légterelőkkel fenyegetőbb kinézetű Spyder RS-en látszik, hogy ez a 718-asok csúcsa.
Mielőtt még beköszönt a Cayenne negyedik és kizárólag elektromos generációja, alapos frissítésen esett át az autó. A karosszériához csak finoman nyúltak, az utastere azonban nagyot változott. Maradt a jó minőségérzet, de az óracsoport már teljesen digitális, a központi érintőképernyő mellett pedig akár az utas előtt is lehet kijelző.
Úgy néz ki a Mission X koncepció, mintha egy régi Le Mans-i versenyautó jövőbe átemelt változata volna. Itt viszont nincs bokszermotor vagy V4-es hibrid hajtással, hanem az utastér mögé helyezett akkumulátor és villanymotorok. 1 kg/lóerős súly-lóerő aránya bőven több mint meggyőző.
Ez is érdekelhet: