Most már a Suzukinak is van teljesen elektromos hajtású autója, és egy évvel a premierje után az eVitara a magyarországi kereskedésekbe is megérkezett. Kiderült az is, hogy mennyit kérnek érte, és mi már vezethettük is az újdonságot.

Egy ideje már minden modellje hibrid a Suzukinak, de csak most jött el az ideje annak, hogy megismerjük az első tisztán elektromos hajtású Suzukit. A neve eVitara, de a nevén kívül semmi sem közös benne a magyar piac egyik legnépszerűbb autójának számító benzines Vitarával. Az újdonságot ugyanis eleve elektromos autónak tervezték, ezért nemcsak a műszaki tartalma, de még az arányai is teljesen eltérők.

Kétféle akkuval, akár összkerék-meghajtással

Az biztos, hogy egyedi, karakteres formát kapott az eVitara, jellegzetes menetfényekkel, masszív idomokkal, legalább 18 colos, de akár 19 colos kerekekkel, a jobban felszerelt változatokban kéttónusú, barna-fekete belsővel. 4,28 méteres hosszához viszonylag nagy, 2,7 méteres tengelytáv társul. A csomagtartója ugyan csak 238 literes, de a sínen mozgatható hátsó ülések előretolásával 310 literesre, a hátsó támlák lehajtásával 1052 literesre bővíthető.

 

Az alapmodell 49 kilowattórás akkumulátort kap, az első kerekeit 144 lóerős elektromotor hajtja,

a hatótávja 343 kilométer. A jobban felszerelt modellek akkumulátora 61 kilowattórás, ennek már 174 lóerős a motorja, és 426 kilométer a hatótávja. A kategóriájában egyedülálló módon az eVitara kétmotoros, összkerék-meghajtású változatban is kapható, a hátsó kerekeknél még egy 65 lóerős elektromotorral, 184 lóerős kombinált teljesítménnyel és 395 kilométeres hatótávval.

Bal első sárvédőjén lehet tölteni, a legtöbb oszlopon 11 kilowattal, és bár az egyenáramú villámtöltés 90 kilowattos teljesítménye sem kiemelkedő, a gyakorlatban inkább 70 kilowattal számolhatunk. A töltést felügyelni és időzíteni, az akkut temperálni vagy a klímát bekapcsolni a Suzuki Connect alkalmazással is lehet, amelynek teljes háttértámogatása a magyarországi központban működik.

Árak és felszereltség

A premierje után egy évvel végre a magyarországi kereskedésekbe is megérkezett az eVitara, és a Suzuki ezzel együtt azt is elárulta, hogy mennyibe kerül. Az alapmodell a GL, ami mindenképp kisebb akkus, elsőkerék-meghajtású, ennek a kedvezményes ára 12 890 000 forint, míg a nagyobb akkus, jobban felszerelt GL+ kivitel ára 14 190 000 forint, a csúcsmodell, a GLX pedig 15 490 000 forintba kerül, az összkerék-meghajtás felára 850 ezer forint.

Mit kapunk ezért a pénzért? Már a GL is elég jól felszerelt, 18 colos alufelnivel, a vezetéstámogató rendszerek egész sorával, adaptív tempomattal, távfényszóró-asszisztenssel, tolatókamerával, 10,25 colos érintőképernyőjén gyári navigációval és okostelefon-kivetítéssel, automata klímával és hangulatvilágítással. A GL+ ezeken felül fűthető tükröket, fűthető első üléseket és fűthető kormánykereket kap.

Igazi csúcsmodell a GLX, hiszen ehhez járnak a 19 colos kerekek, az adaptív fényszórók

és ködfényszórók, az elektromosan állítható vezetőülés, a 360 fokos kamerarendszer, a nyitható tetőablak, az Infinity hangrendszer, a vezeték nélküli telefontöltő. Hétféle szín közül lehet választani, a fekete és a fehér, valamint az ezüst és a grafitszürke mellett van egy vörös, egy kék és az autóhoz legjobban illő mohazöld árnyalat is, a fekete tető opció.

Nem lesz könnyű dolga a Suzukinak, hiszen az eVitara rendkívül népes kategóriába érkezik, ahol főleg a BYD Atto 2 és a Kia EV3 tekinthető a riválisának, de érkezik a testvérmodellje, a Toyota Urban Cruiser is, amivel osztozik a technikán. A Suzuki ütőkártyája nem az ára, hanem az opciós összkerék-meghajtása, és az első menetpróbán nemcsak aszfalton, de sáros erdei utakon is vezettük, hamarosan elmondjuk, milyen volt.

Ez is érdekelhet:

Megújultan folytathatja sikertörténetét a Suzuki Vitara

Másodjára is felfrissítette a Suzuki az esztergomi gyárban készülő Vitarát.

Igazi kisautó maradt – kipróbáltuk az új Suzuki Swiftet

Kicsi, könnyű, takarékos, és öröm vezetni – nem ilyennek kellene lennie minden kisautónak?

Havas tájakat kerestünk, a Magas-Tátrában meg is találtuk

Megjártuk a Tátrát, és az AllGrip összkerékmeghajtású Suzuki Vitarával a havas utak sem jelentettek akadályt.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
28% Norris
52% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés