Még mielőtt a Volkswagen új elektromos kisautója, az ID.2 gyártásba kerülne, egy még kisebb és még olcsóbb modellt tervez bemutatni a gyártó. A premierjét egy hónap múlva tartják, és addig is mutattak egy képet róla.

Felzárkózni, előzni és vezetni: ez a vezérelve a Volkswagen ambiciózus tervének, amivel 2030-ra a világ elsőszámú autógyártójává szeretnének válni. Mindehhez pedig kilenc új modellt mutatnak be 2027-ig, és ezek közül most egy újabb autóról árultak el részleteket. A Volkswagen elektromos belépőmodelljéről van szó, amit a márka wolfsburgi gyárában fognak gyártani, és ami megfizethető áron kerül majd piacra 2027-ben.

Az új belépőmodell formáját nemrég már láthatták a wolfsburgi gyár dolgozói, és nekünk sem kell sokat várni rá,

a Volkswagen ugyanis március elején leplezi le az autó koncepcióját, és mi is ott leszünk, hogy az elsők közt mutassuk meg nektek. Addig is felvillantottak róla egy sejtelmes képet, ami alapján egyik jelenlegi Volkswagenre sem hasonlít majd, de minket egy kicsit az elkaszált ID. Life tanulmányautó szögletes formájára emlékeztet.

Azt már tudjuk, hogy az újdonság nem olyan lesz, mint az ID. Life, de minket egy kicsit azért emlékeztet rá

Még csak azt lehet tudni róla, hogy 20 ezer euró alatt indul majd az ára, azaz elektromos autó létére annyiba fog kerülni, mint amennyibe jelenleg egy benzines Polo kerül. Más gyártókkal ellentétben azonban nem egy Kínából importált olcsó megoldásról lesz szó, hiszen egy megfizethető, jó minőségű és nyereségesen gyártható autót ígérnek, amit

Európában fejlesztettek, és itt is gyártanak majd, kifejezetten az európai vásárlóknak.
Jövőre kerül gyártásba az ID.2 szériaváltozata, egy 4,05 méter hosszú elektromos kisautó
Nem ez lesz a következő elektromos Volkswagen, hiszen már jövőre, 2026-ban gyártásba kerül az ID.2 végleges változata,

és ezt a Polo-formájú, Polo-méretű, de annál tágasabb autót 25 ezer eurós áron kínálják majd. A Volkswagen a távolabbi terveket is elárulta, ezek szerint egy új, moduláris platformra épül majd a Golf és a T-Roc elektromos hajtású utódja, amivel igazán nagy eladási számokat szeretnének elérni.

A Volkswagen ezzel az elektromos autók korában is visszaszerezné vezető szerepét az európai piacon. Persze már most is széles kínálata van elektromos autókból az ID.3-tól az ID.7-ig, ezekből 2019 óta több mint 1,3 millió példányt adtak el, csak 2024-ben 383 ezer darabot. A legnépszerűbb a kompakt ID.3 volt, amiből a bemutatása óta 500 ezer fogyott, és ezeket a számokat kell felülmúlniuk a márka elektromos újdonságainak.

Ez is érdekelhet:

Nem kerül gyártásba a Volkswagen elektromos kisautója

Pedig nekünk bejött az egyszerű és finoman múltidéző dizájn.

A GTI jövőjét mutatja meg a Volkswagen sportos koncepcióautója

Elektromos autó is lehet GTI, ha olyan sportos, mint ez a Volkswagen.

Jobb lett, de igazán jó a következő lehet – Volkswagen ID.3-teszt

Kipróbáltuk a frissített változatot, mennyit tartott meg az erényeiből, és mennyit dolgozott le a hátrányaiból.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Ismét egy haladó szintű kvízt hoztunk az autórajongóknak

Abszolút jó a relatív olcsó BMW – 120d-teszt

További cikkeink a témában