Az elektromos autó nem mai találmány, és egy érdekes projekt azt mutatja meg, milyenek lettek volna a ma ismert villanyautók és hibridek a stílusos hatvanas években.

A huszadik század elején is terjedőben voltak az elektromos autók, a további népszerűségüknek az egyszerűen és olcsón elérhető benzin vetett véget, és nem is nagyon jelentek meg nagyobb számban az utakon egészen a közelmúltig. Persze elektromos autókkal más korszakokban is kísérleteztek a gyártók, és a Chasing Cars csapata most azt képzelte el, milyenek lettek volna a ma ismert villanyautók és hibridek a stílusos hatvanas években.

BMW i8

Persze az i8 nem tisztán elektromos autó, hanem konnektorról tölthető hibrid, de azért remekül illik ebbe az összeállításba. Ha a BMW a hatvanas években készítette volna, akkor alighanem az 507 roadster adta volna hozzá az ihletet, amit 1956-ban mutattak be, de mivel túl drága volt, ezért 1960-ig csak 252 példány készült belőle. Az elektromos változata kupénak született, és még az i8-on látott érdekes áramvonalidomot is megkapta volna.

Nissan Leaf

Az első generációs Leaf számított az első nagyobb sorozatban gyártott elektromos autónak, és ha a hatvanas években született volna, akkor nem is Nissan, hanem Datsun lett volna a neve. Az inspirációt a Fairlady első szériája, a Datsun Z elődje adta, onnan származnak a kerek fényszórók és a krómozott elemek, de a dizájnerek a Leaf ötajtós karosszériáját és jellegzetes C-oszlopát álmodták az időutazó elektromos autóra.

Porsche Taycan

Ferdinand Porsche már 1898-ben elektromos autót tervezett, és a Porsche első hibrid autója, a Semper Vivus is elkészült a huszadik század elejére. Mégis mostanáig kellett várnunk a Porsche sorozatgyártású elektromos autójára, és ha a Taycan a hatvanas években készült volna, akkor biztosan a 356-os mintájára tervezték volna. Hosszabb tengelytáv és négyajtós karosszéria jellemzi ezt a veterán Taycant.

Rimac Concept One

A Rimac a semmiből küzdötte fel magát a legelismertebb szuperautók közé, a horvát műhely első terméke a tisztán elektromos hajtású Concept One volt. A hatvanas években persze még az alapítója, Mate Rimac sem született meg, de ha akkor készül, biztosan a legendás Ford GT-től vette volna az inspirációt az elektromos sportautó. Az izgalmas stílusú karosszéria láttán még azt is megbocsátjuk neki, hogy nincs hozzá való hangja.

Rivian R1T

A Rivian a jelenkor egyik legjobban várt elektromos autója, az amerikai pick-up ígéretes esélyekkel indul a piacon, ha végre gyártásba kerül. Ha már a hatvanas években elkészült volna, akkor a Chevrolet népszerű pick-upja adta volna az alapokat hozzá. A duplakabinos, platós modell igazán sokoldalúnak ígérkezik, és a formája is egyedi, a dizájnerek megtartották a Rivian jellegzetes függőleges fényszóróját hozzá.

Tesla Model X

Nincs elektromos autós lista a Tesla nélkül, abban senki sem kételkedhet, hogy Elon Musk márkája megkerülhetetlen a piacon. A hatvanas években a korabeli SUV-k álltak volna modellt a Model X-hez, ezért a jelenleginél sokkal szögletesebb a stílusa, de a tervezők átmentették rá a szárnyas hátsó ajtókat, amivel egészen biztosan bombasiker lett volna. Ha Elon Musk feltalálja az időutazást, akkor még meg is csinálhatja ezt az autót.

Toyota Prius

A huszadik század végének egyik legmeghatározóbb autója a Prius, ami tömegeknek tette elérhetővé a hibrid autózást. A Toyotából pedig simán kinézzük, hogy a hatvanas években is meg tudta volna építeni. Az elképzeléshez az 1964-ben bemutatott Corona stílusát idézték fel, ez a típus a nálunk ismert Carina elődje volt, és nem felejtették el rátervezni a Prius jellegzetesen magas hátsóját a jobb aerodinamika érdekében.

(Képek: Chasing Cars)

Ha a hatvanas években élsz, melyiket választottad volna közülük?

Ez is érdekelhet:

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.