Az elektromos autók terjedésével minden gyártónak szüksége van rá, hogy egységesítse a típusjelzéseit, és az Audi sem jelent kivételt ez alól, az A4 az eddig ismert formában megszűnik.
Az Audi már több mint harminc éve A4-nek hívja a középkategóriás modelljét, de a közelgő generációváltással ez megváltozik. Az elektromos autók korában az Audinak is szüksége lesz rá, hogy rendet tegyen a típusjelzései között, ezért úgy döntöttek, hogy a belsőégésű motorral szerelt modellsorozatok páratlan, az újonnan fejlesztett elektromos modellek pedig páros számokat kapnak.
A jelenlegi A4 utódja ezért egyesül a Coupé, Cabriolet és Sportback változatban kínált A5-tel, a mostani A6-ot pedig az A7-es helyettesíti majd. Az A4-ből tisztán elektromos hajtású autó, az A4 e-tron lesz, egy kategóriával feljebb pedig az A6 e-tron kapja ezt a szerepet, amelynek prototípusát lépcsőshátú és kombi karosszériával már bemutatta az Audi.
A szabadidő-terepjárók között már el is kezdődött ez az egységesítési folyamat.
Az egyszerűen csak e-tron néven bemutatott SUV-t a legutóbbi modellfrissítéssel keresztelték át Q8 e-tronnak, már kapható a kompakt méretű Q4 e-tron, és hamarosan bemutatkozik a méretben a kettő közé érkező Q6 e-tron. A Q3, Q5 és Q7 pedig megmarad belsőégésű motoros modellnek.
Mindezt Markus Duesmann, az Audi vezére árulta el az Auto Bild magazinnak adott interjúban. A részleteket még ki kell dolgozniuk, hiszen egyelőre nem világos, hogy az A4 e-tron és az A5 közül melyik készül majd lépcsőshátú, kupélimuzin, kombi, kupé és kabrió karosszériával, a lépés mindenesetre biztató, így ugyanis lehet jövője az RS5-nek és az RS7-nek is.
A BMW-nél is elkezdték az egységesítést:
Ez is érdekelhet: