Achim Anscheidt, a Bugatti vezető dizájnere csaknem két évtized után távozik a pozíciójából, amivel egyben új korszak is kezdődik a szupersportautó-gyártónál. A Chiron utódja volt az utolsó munkája.
Achim Anscheidt neve talán nem ismerős számodra, pedig az elmúlt két évtizedben az ő nevéhez fűződik a Bugatti csaknem összes szuperautójának formaterve. A Roadster magazinban írtunk róla, hogyan dolgozik otthoni stúdiójában, ahová lifttel megy fel a veterán Porschéjával, és ahol egy felújítandó klasszikus Bugatti is áll.
A Veyron formája még Jozef Kabaň munkája volt, de az összes különleges kiadását már Anscheidt tervezte, ahogyan az utódját, a Chiront is. A vezetése alatt olyan fantasztikus szuperautók születtek, mint a Centodieci, a Divo, a La Voiture Noire, a Bolide és a Mistral.
Anscheidt álmodta meg a kisebb Atlantic és a négyajtós Galibier koncepcióját is, ami végül nem került gyártásba.
Anscheidt utolsó munkája a Chiron utódja lesz, amit már megtervezett, de a bemutatójára csak 2024-ben kerül sor.
A Bugattinál egyelőre annyit árultak el róla, hogy a 16 hengeres motornak ugyan búcsút kell intenünk, hiszen egy hibrid V8-as hajtással szerelik, de az is egyedülálló lesz a maga nemében, amihez foghatót még nem láttunk.
A Chiron utódjából a különleges változatok megtervezése már a Bugatti új vezető dizájnere, Frank Heyl feladata lesz,
aki a diplomája után, 2008-ban került a márkához, és régóta Anscheidt helyetteseként dolgozott. Az elődje sem megy nyugdíjba, hiszen a márka vezére, Mate Rimac személyes tanácsadója lesz.
Ez is érdekelhet: