Csak a neve lett retró a legújabb Ferrarinak, egyébként egy hipermodern hibrid szupersportkocsi az SF90 utódjaként bemutatott új 849 Testarossa, ami több mint ezer lóerővel idézi meg a nyolcvanas évek ikonikus álomautóját.
Szeretik a régi, jól csengő neveket újra elővenni az autógyártók, elég csak a Bugatti EB110-et idéző Centodiecire vagy a Lamborghini Countach-ra gondolni. Most a Ferrari is felelevenítette az egyik legikonikusabb nevét, de a Testarossa a fentiekkel ellentétben nem retró stílusban készült, hanem a maranellói márka legújabb irányzatát folytatja. A technikája pedig szupermodern, két turbóval, három elektromotorral és több mint ezer lóerővel.
A Ferrari eredetileg a 2019-ben bemutatott SF90 Stradale megújult változatán dolgozott, aminek talán SF90 Modificata lehetett volna a neve, de végül úgy döntöttek, hogy egy ráncfelvarrásnál jobban átdolgozzák az autót, amihez új név is illett. A dizájn a 12Cilindri és az F80 után a Ferrari jelenlegi stílusát folytatja a határozott vonalaival és fekete betétjeivel.
Az alakját nézve pedig még a nyolcvanas évekbeli Ferrari Testarossát is bele lehet látni.
Idomai alatt a Ferrari továbbfejlesztett hibrid hajtását találni, de ezúttal sem 12 hengerrel.
A V8-as motorját két turbóval izmosították 830 lóerőre, ehhez jön a hátsó kerekeknél kettő, az elsőknél egy elektromotor, ami 1050 lóerőre növeli a teljesítményét, ötvennel többre, mint az SF90-nek. Nem mintha tisztán elektromosan akarnánk menni vele, de a 7,5 kilowattórás akkumulátort feltöltve 25 kilométert képes csendben suhanni az autó.
Ha mindent belead a 849 Testarossa hibrid hajtása, akkor 2,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra,
6,4 másodperc után éri el a kétszázas tempót, és 330 km/óra a végsebessége. A Ferrarinál sokat dolgoztak rajta, hogy a vezethetősége még ütősebb legyen, mint az SF90-nek, ebben pedig az elektronikának ezúttal is nagy szerepe van. Nem elhanyagolandó az sem, hogy 250 km/óránál 415 kilogramm leszorítóerőt termel, 25-tel többet az elődjénél.
Akinek mindez nem elég, választhatja az Assetto Fiorano csomagot, fokozott aerodinamikával, több karbonnal, csökkentett tömeggel. Mint az elődjét, úgy a 849 Testarossát is elkészítette Spider változatban a Ferrari, amelynek a tetejét 14 másodperc alatt lehet lenyitni, 45 km/órás sebességig akár menet közben. Az ötvenes évekbeli 250 Testa Rossa és a nyolcvanas évekbeli Testarossa után most kezdődik a legendás elnevezés új fejezete.
Ez is érdekelhet:




















